Консультанти розробляють ТЕО будівництва першої платної дороги в Україні
Міжнародна консалтингова компанія ILF Consulting Engineers розробляє техніко-економічне обґрунтування будівництва нової дороги Краковець — Броди — Рівне, яка може стати першою платною дорогою в Україні.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє пресслужба Міністерства інфраструктури у Фейсбуці.
Зазначається, що як один із варіантів розглядається модель класичної концесії. Таким чином, Краковець — Броди — Рівне за новим маршрутом може стати першою платною дорогою в Україні.
Консультанти інструментально підрахували об’єми трафіку в 13 точках на альтернативних до майбутньої дороги маршрутах: М-06 Київ — Чоп, М-10 Львів — Краковець, М-19 Доманове — Ковель — Чернівці — Тереблече та Т-18-06 Дерманка — Корець. За оцінкою експертів, показники середньої інтенсивності руху залежно від ділянки коливаються від 21,5 тис. до 55,5 тис. авто на добу. Середній трафік на виміряних точках становить 35,6 тис.
Консультанти прогнозують значне скорочення часу в дорозі — більш як на 1,5 години. Якщо нині шлях із Рівного до Краківця займає близько 4 годин, то новою дорогою можна буде дістатися менш як за 2,5 години.
Дослідження техніко-економічних показників майбутньої дороги триває. На черзі — оцінка впливу нового маршруту на довкілля та його соціальне значення.
Після фіналізації ТЕО та прийняття рішення урядом України, Укравтодор зможе оголосити конкурс на визначення концесіонера-інвестора, зауважили у пресслужбі.
У Мінінфраструктури нагадують, що, згідно із законодавством про концесію, платна дорога повинна мати безоплатну альтернативу. У випадку з трасою Краковець — Львів — Броди — Рівне, такою альтернативою буде існуюча дорога Київ — Чоп та Львів — Краковець, яка і залишатиметься безоплатною для користувачів.
Розробка техніко-економічного обґрунтування відбувається у рамках приватної ініціативи державно-приватного партнерства. Відповідний Меморандум був підписаний між ТОВ “Автомагістраль-Південь” та Укравтодором 11 березня 2021 року. Інвестора проєкту буде визначено на окремому відкритому конкурсі.
Як повідомляв Укрінформ, уряд на засіданні 23 грудня 2020 року затвердив максимальний розмір плати за разовий проїзд автомобільними дорогами загального користування, побудованими на умовах концесії. Він визначатиметься відповідно до категорії транспортних засобів та за кожний кілометр автошляху. Зокрема, ставка плати за кожен кілометр відстані для мотоциклів, легкових авто та вантажівок масою до 3,5 тонни становить 0,023 євро, для вантажівок масою до 12 тонн та автобусів (до 29 місць для сидіння) – 0,045 євро, а для вантажівок масою більше 12 тонн та автобусів (більше 29 місць для сидіння) – 0,133 євро.