Голова підкомітету ВР закликає посилити контроль за використанням відходів у будівництві доріг
У профільному парламентському комітеті стурбовані безконтрольним використанням в дорожньому будівництві відходів промисловості, що погано впливає на якість українських доріг, в тому числі – в рамках "Великого будівництва".
Про це написав народний депутат із фракції "Слуга народу", голова підкомітету з питань автомобільних доріг та дорожнього господарства Комітету з питань транспорту та інфраструктури Верховної Ради Юрій Корявченков на своїй сторінці у Фейсбуці, передає Укрінформ.
"Велике будівництво" повинне бути якісним! Час від часу читаю в ЗМІ, що українські дороги "не стоятимуть" чи "вже сипляться", тому що підрядники халтурять. Десь асфальт "поплив" на другий рік експлуатації (на трасі Н-08 біля Запоріжжя в бік Комишувахи). Десь цементобетону недоклали (Н-31, в Полтавській області). Чи його поклали так, що треба весь перекладати (Житомирська об'їзна дорога). Чи замість цементу однієї марки поклали іншої… Чи якісні будівельні матеріали замінили на дешеву пародію … чи взагалі використовують матеріали, які не передбачені ДСТУ та ДБН", – написав він.
За словами Корявченкова, найбільше зловживань, за його спостереженнями, породжує "безконтрольне і протизаконне використання в дорожньому будівництві відходів промисловості". При цьому, наголошує голова профільного підкомітету, "…в Укравтодорі не знають, з яких матеріалів і наскільки якісно будують українські дороги. Жодних вигадок: до останнього часу вертикаль Укравтодору не збирала інформацію про будівельні матеріали, які використовуються для влаштування дорожнього одягу. Тому посадовці, відповідальні за дорожнє будівництво, не володіють даними – з чого їх дороги взагалі збудовані. А значить, не можуть проконтролювати – ні якість, ні кількість, ні вартість. А значить, не можуть і гарантувати експлуатаційні терміни".
Корявченков повідомив, що з цих причин як голова Підкомітету з питань автомобільних доріг та дорожнього господарства профільного комітету ВР він попросив міністра інфраструктури Олександра Кубракова поінформувати про вжиті міністерством та Укравтодором заходи щодо підвищення якості виконання ремонтно-будівельних робіт на автодорогах з використанням будівельних матеріалів із відходів промисловості.
Депутат "оперативно отримав відповідь" і оприлюднив копію доручення нещодавно призначеного голови Укравтодору Євгена Кузькіна до служб автодоріг в областях. В документі, зокрема, йдеться про те, що служби автомобільних доріг в областях повинні надавати інформацію про застосування в дорожньому будівництві вторинних продуктів промисловості, а також посилити технічний нагляд. Відходи перевірятимуть в лабораторіях, а кожну партію матеріалів з відходів промисловості перевірятимуть "на відповідність вимогам до зернового складу та наявності домішок металу і сторонніх домішок". Крім цього, такі будівельні матеріали щомісяця перевірятимуть на хімічну активність. Доручення Кузькіна стосується усіх матеріалів із відходів промисловості. Їх перевірятимуть не рідше, ніж один раз на кожні 5 000 тонн поставки. Якщо буде встановлено невідповідність матеріалів проєктам чи нормативним документам - доручено зупиняти роботи з використанням таких відходів.
Корявченков закликав громадян та місцеві органи влади повідомляти правоохоронцям та Підкомітету з питань автодоріг, якщо їм "відомі факти порушення технології дорожнього будівництва чи недотримання проєктної документації, якщо ви знаєте про використання замість якісних будівельних матеріалів дешевих замінників, якщо вам відомо про використання в дорожньому будівництві незаконно видобутих корисних копалин чи контрабандних будматеріалів, чи про інші зловживання, наслідком яких є неякісне виконання робіт на дорогах "Великого будівництва".
"Також закликаю всіх членів Підкомітету з питань автомобільних доріг та дорожнього господарства долучитися до ініціативи #ЗаЯкістьВеликогоБудівництва", - написав Корявченков.
Раніше ЗМІ писали про те, що Укравтодор та його регіональні структури почали масово укладати матеріали зі шлаку у дорожній одяг. Журналісти виявили низку технологічних, економічних правопорушень у цьому процесі.