«Антонов» спростовує, що систематично переплачує при заправці літаків
Інформація журналістів про те, що ДП «Антонов» систематично переплачує за заправку своїх літаків, які здійснюють вантажні перевезення на замовлення по всьому світу, не відповідає дійсності.
Відповідну заяву представники держпідприємства зробили під час пресконференції в Укрінформі на тему «Чи завдало шкоди державним інтересам ДП «Антонов»?».
Зазначається, що близько тижня тому в Мережі оприлюднили інформацію про те, що «Антонов» систематично переплачує за заправку своїх літаків та навмисно ігнорує наявні дешевші пропозиції купівлі пального, в тому числі напряму від аеропортів.
За словами представників підприємства, інформація не відповідає дійсності, адже купівля авіаційного пального відбувається в рамках чинного законодавства та зумовлена специфікою, на яку не звернули увагу представники медіа.
Наприклад, усе пальне, яке продають хендлінгові компанії, є однаковим для всіх, а його ціна залежить більшою мірою від того, як воно потрапляє в аеропорти; до вартості пального можуть також додавати місцеві податки, послуги за заправлення тощо.
Крім того, за словами провідного фахівця комерційного відділу АТП ДП «Антонов» Сергія Галки, підприємство під час заправлення літаків керується не тільки ціною на пальне, а й тими можливостями, які надають хендлінгові компанії. Зокрема, йдеться про надання кредитної лінії, адже «Антонов» наразі не має вільних коштів для передоплати великих обсягів палива.
«Об’єми поставок палива від компанії Click Aviation Network, які була вказана в розслідуванні, займають лише 7-10% від всієї кількості авіаційного палива, що купує «Антонов» в інших агентів. Тобто, ми намагаємось балансувати між різними компаніями, щоб знайти вигідні для себе умови», - пояснює експерт.
Ще одна причина, чому українське підприємство співпрацює з такими компаніями, стосується одного з обов’язків, що прописується в угодах. Він передбачає, що впродовж 30 хвилин компанії можуть погодити пропозицію на заправлення літака, а вже за 12 годин здійснити його обслуговування.
Зазначається, що за правильного підходу така економія часу дозволяє заробити додаткові кошти на непланових рейсах, адже реагування на такі пропозиції здійснюється цілодобово та без вихідних.
«У цьому випадку послуги хендлінгових компаній допомагають покращити ефективність діяльності всього державного підприємства і бути більш рентабельним та прибутковим на ринку», - розповідає правозахисник Віталій Купрій.
Водночас, як запевнили представники підприємства, вони не купують навмисно дорожче пальне в деяких світових аеропортах, і пов’язано це зі специфікою роботи певних компаній.
Наприклад, у рейсі, який здійснювався в інтересах Міністерства оборони США, український літак поставили на військову рампу в аеропорту Орландо. Через що компанія, що спершу мала надавати пальне, не змогла цього зробити, адже в неї не було доступу. Тому «Антонов» придбав пальне в іншої компанії.
Як повідомляв Укрінформ, програма «Схеми» 30 вересня оприлюднила розслідування «Дорога Мрія», в якому стверджувала, що «Антонов» систематично переплачує за заправку своїх літаків.
Фото Євгена Котенка