Україна і ЄС узгодили наступні кроки для імплементації Угоди про спільний авіапростір

Україна і ЄС узгодили наступні кроки для імплементації Угоди про спільний авіаційний простір та обговорили усунення бар’єрів у торгівлі.

Як передає Укрінформ з посиланням на Урядовий портал, про це йшлося під час зустрічі віцепрем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Ольги Стефанішиної з Єврокомісаром з питань транспорту Адіною Велян у Брюсселі.

Вони обговорили впровадження в Україні положень Угоди про спільний авіаційний простір з ЄС (САП), включення українських річок до Транс'європейської транспортної мережі (TEN-T), а також врегулювання питання щодо кількості дозволів для українських перевізників вантажів автотранспортом.

«Сторони узгодили наступні кроки для імплементації Угоди про САП, а також підтвердили намір спільно працювати над її вчасним впровадженням», - йдеться у повідомленні.

Окрему увагу Стефанішина звернула на перешкоди для розвитку торгівлі між Україною та ЄС, що суперечать Угоді про асоціацію та Зоні вільної торгівлі, а саме питанню браку дозволів на автомобільні вантажні перевезення територією Польщі.

«‎Штучні обмеження у вигляді дозволів на вантажні автомобільні перевезення стримують розвиток торгівлі, і ми вважаємо, що це порушує положення Угоди про асоціацію. Це також створює ряд проблем для наших партнерів з Франції, Німеччини, Бельгії та Нідерландів, оскільки українські вантажоперевізники не можуть виконати зобов’язання за контрактами», – сказала віцепрем’єр.

Вона наголосила на важливості усунення торговельних бар'єрів через покращення сполученості між Україною та ЄС, а також недопущення дискримінації у наданні послуг, пов'язаних з експортом і транзитом.

Стефанішина також підкреслила, що повноцінна робота Транс'європейської транспортної мережі можлива лише за умови включення до неї українських водних шляхів.

«‎Ми очікуємо, що річки Дніпро та Південний Буг стануть частиною регіональної мережі TEN-T. Ця транспортна мережа є надзвичайно важливою для розвитку сумісної залізничної мережі по всьому ЄС і Україні, а також сполучення залізниці з терміналами на внутрішніх річках, аеропортами та відповідними пунктами на дорогах. Усе це дозволить нам швидше реалізувати європейський зелений порядок денний, перенаправивши перевезення вантажів з доріг на залізницю, річки та моря», – зазначила вона.

Єврокомісар своєю чергою розповіла про плани ЄС у рамках впровадження Стратегії сталої і розумної мобільності ЄС, яка передбачає трансформацію європейської транспортної системи так, щоб викиди від транспорту скоротилися на 90% до 2050 року.

У цьому контексті віцепрем'єр-міністр підкреслила готовність України співпрацювати з ЄС у цій сфері та зробити свій внесок у досягнення цілей Стратегії, зокрема наголосивши на потенціалі України у розвитку мультимодальних перевезень, внутрішнього водного транспорту та цифрової трансформації.

Як повідомлялося, Україна та Європейський Союз під час саміту у Києві уклали угоду "Про єдиний авіаційний простір", яку ще називають "авіаційним безвізом" або "відкритим небом" з ЄС.