Оператор ГТС інвестує в інфраструктуру, яка буде задіяна незалежно від перспектив транзиту
Оператор ГТС України не інвестує коштів у модернізацію тих компресорних станцій (КС) та газогонів, які не будуть використовуватись у разі відсутності транзиту газу через введення в експлуатацію «Північного потоку-2».
Як передає Укрінформ, про це повідомила пресслужба ОГТСУ.
«Ми вкладаємо кошти лише в ті компресорні станції, лише в ті газогони, які будуть задіяні незалежно від того, є транзит чи ні. Ми не інвестуємо в модернізацію інфраструктури, яка не буде використовуватись у разі відсутності транзиту», - пояснив генеральний директор Оператора ГТС України Сергій Макогон.
За його словами, щоб гарантувати безперебійність транспортування газу всередині країни, компанії необхідно модернізувати 10 КС. Роботи на двох станціях уже ведуться – це КС «Бар» і КС «Яготин». Ще 8 станцій оператор планує модернізувати у наступні 20-30 років.
Усі роботи з модернізації газотранспортної системи Оператор ГТС України виконує відповідно до Плану розвитку ГТС на 10 років, який затверджений НКРЕКП.
Макогон підкреслив, що на реконструйованих станціях буде, зокрема, використовуватись обладнання українських виробників, таких як «Зоря» — «Машпроєкт» та інших вітчизняних постачальників. Деякі з них вже почали працювати з компанією на перших об’єктах.
«Станції, які ми плануємо реконструювати, – «попереднього покоління», вони і морально, і фізично вже вичерпали свої ресурси. Нам потрібно їх оновити, щоб вони відповідали сучасним технічним нормам та екологічним. Наше завдання – гарантувати безпечне, надійне, безперебійне транспортування і транзит природного газу, і ми це забезпечуємо», – додав керівник ОГТСУ.
Як повідомлялося, Федеральне мережеве агентство Німеччини 16 листопада призупинило процес сертифікації газопроводу «Північний потік-2». Німецький регулятор також задовольнив запити НАК "Нафтогаз України" та ТОВ «Оператор ГТС України» щодо участі у цій процедурі.
Будівництво "Північного потоку-2" завершили на початку вересня. Газопровід побудовано з РФ до Німеччини в обхід України дном Балтійського моря. Єдиним акціонером проєкту є Газпром.
Поточна транзитна угода між НАК «Нафтогаз України» та російським ПАТ «Газпром» укладена наприкінці 2019 року строком на п’ять років.