Українське підприємство спростовує зрив контракту на постачання у Перу літака Ан-178
Контракт, укладений держпідприємством «СпецТехноЕкспорт» з Міністерством внутрішніх справ Перу на постачання українського літака Ан-178 на потребу Національної поліції Перу, є чинним, але через відсутність фінансування з боку замовника виконується із затримкою.
Про це йдеться у заяві держпідприємства стосовно інформаційної кампанії навколо контракту, повідомляє Укрінформ.
"Починаючи з 9 грудня поточного року у перуанських ЗМІ розпочалась чергова
інформаційна атака, направлена на дискредитацію зазначеного контракту. Як наслідок, дану інформацію розповсюдили українські та російські ЗМІ", - йдеться у повідомленні.
У СпецТехноЕкспорті заявили, що поширена інформація не є об’єктивною.
"Станом на сьогодні контракт є чинним, але через відсутність фінансування з боку замовника – Міністерства внутрішніх справ Республіки Перу – виконується із затримкою. При цьому вирішення проблеми фінансування не залежить від української
сторони. Вказана проблема пов’язана з неприйняттям банківської гарантії державними та приватними банками Перу, у тому числі гарантії, наданої першокласним європейським банком, який входить до переліку банків першої категорії, затвердженого Центральним резервним банком Перу. Саме ця причина є ускладнюючою обставиною, яка суттєво змінює рівновагу договірних зобов’язань", - підкреслили на ДП.
У «СпецТехноЕкспорті» заявили, що станом на сьогодні не отримали жодного платежу від замовника і «українська сторона самостійно виготовляє літак за свій
рахунок».
Водночас зазначається, що умови контракту є конфіденційною інформацією і не підлягають розголошенню жодною з його сторін.
ДП ДГЗП «Спецтехноекспорт» закликало ЗМІ обережно використовувати неперевірену
інформацію, яка може зашкодити не тільки виконанню контракту, а й іміджу України.
Раніше ЗМІ повідомляли, що в Перу ініціювали процес накладення штрафних санкцій на агентство «Спецтехноекспорт» за зрив термінів поставки транспортного літака Ан-178 для Міністерства внутрішніх справ країни, який мали передати країні до кінця року.
Згідно з повідомленням перуанського регулятора, з жовтня щодо України почали нараховувати штрафні санкції розміром $5 тис. на місяць у перші два місяці прострочки, $35 тисяч на місяць між третім та п’ятим місяцем та $70 тис. між п’ятим та дванадцятим місяцями.
У разі 12 місяців перевищення терміну прострочки, замовник може вимагати розірвання договору.
Водночас МВС Перу зазначили, що їхня делегація восени відвідала заводи «Антонов» та «Мотор Січ», де їм продемонстрували збудований на 65% літак та недоукомплектований двигун.
Як повідомляв Укрінформ, у листопаді 2019 року ДП ДГЗП «Спецтехноекспорт», що входить до складу ДК «Укроборонпром», уклало контракт з Міністерством внутрішніх справ Республіки Перу щодо поставки багатоцільового транспортного літака Ан-178.