Укрзалізниця з 10 лютого скасовує заборону на транзитні вантажі до Польщі
АТ «Укрзалізниця» з 10 лютого скасовує заборону на перевезення транзитних вантажів Україною до Республіки Польщі.
Про це інформує офіційний сайт "Укрзалізниці", передає Укрінформ.
"АТ "Укрзалізниця" з 10 лютого скасовує заборону на перевезення транзитних вантажів Україною до Республіки Польщі. Це стало можливим завдяки злагодженій оперативній роботі залізниць двох країн", - йдеться у повідомленні.
Зазначається, що цього вдалося досягти завдяки численним переговорам, проведеним між керівництвами Польської залізниці та Укрзалізниці.
Так, Польська залізниця покращила приймання поїздів з української сторони на стику Ізов-Грубешів. У результаті щоденний обмін піднявся і в окремі дні сягав 10 поїздів. Цих показників достатньо для ритмічних перевезень між країнами без скупчення вагонів на кордоні. Раніше цей показник сягав максимум 8-9, а інколи й 7 поїздів на добу.
Також Укрзалізниця продовжує роботу над збільшенням пропускної здатності залізничної інфраструктури у напрямку Республіки Польща. Зокрема, триває електрифікація дільниці Ковель — Ізов — Держкордон. Усі роботи на напрямку планується закінчити до кінця червня 2022 року.
"УЗ" сподівається, що Польська залізниця також долучиться до модернізації цього напрямку та електрифікує дільницю Держкордон — Грубешів завдовжки 1,5 км, що на її території.
Крім того, АТ "Укрзалізниця" очікує погодження залізничною компанією "ПКП ЛХС" (Польща) зміни плати за використання вагонів власності Української залізниці, яка є значно нижчою від ринкової. Наразі нарахування здійснюється за умовами договору, який був підписаний ще у 2019 році. При цьому "Укрзалізниця" реалізує послугу перевезень у власних вагонах територією України через систему Прозорро. Це дозволяє розподіляти вантажні вагони на конкурентних умовах і за ринковою вартістю.
Як зауважив голова правління "УЗ" Олександр Камишін у своєму Телеграмі, налагодження приймання потягів на цьому напрямку - лише половина рішення проблеми, друга половина, на його думку, – це модернізація інфраструктури.
"На листопадове зростання накопичення вагонів, звичайно, вплинула осіння кампанія з ремонту колійного господарства УЗ. Ми ремонтувалися, щиро кажучи, невчасно, але іншого виходу не було. Але я вірю у можливість суттєвого приросту вантажообігу з Польщею. Тому ми прискореними темпами продовжуємо роботу над електрифікацією ділянки Ковель-Ізов. Це дозволить нам суттєво підвищити пропускну спроможність цього напряму з української сторони", - написав Камишін
Голова правління "УЗ" нагадав, що на кінець минулого року "Укрзалізниця" закінчила електрифікацію 43 км, а до кінця червня планує доробити ще 50 км, що залишилися. У підсумку, це буде найбільший проєкт електрифікації на залізниці за останні 10 років.
А після електрифікації ділянки від держкордону до Грубешова на території Польщі з цього стику можна буде прибрати тепловози і підтвердити прихильність обох країн до зелених, європейських цінностей.
Як повідомляв Укрінформ, польська залізниця (PKP SA) звинуватила Укрзалізницю у блокуванні з 30 листопада минулого року всіх транзитних залізничних перевезень зі Сходу через територію України до Польщі.
В Укрзалізниці заявили, що ввели тимчасову заборону залізничного транзиту через територію України до Польщі через скупчення вагонів на кордоні та застарілу інфраструктуру польської залізниці.