У Вінниці обговорили можливості розвитку регіонального бізнесу - UBTA

PR

17 лютого відбулася зустріч представників бізнесу Вінниччини та Української асоціації бізнесу та торгівлі.

Захід пройшов за підтримки Вінницької обласної державної адміністрації, повідомили Укрінформу в пресслужбі UBTA зазначивши, що головна тема зустрічі: «Інструменти розширення експортних можливостей українських виробників. Можливості UBTA для бізнесу в розрізі нових світових трендів».

Голова Вінницької облдержадміністрації Сергій Борзов наголосив на важливості співпраці регіонального бізнесу та асоціації, адже це шлях до розширення експортних можливостей України. «Враховуючи спеціалізацію Вінниччини, близько 70% регіонального експорту складає продукція аграрної та харчової галузей. За підсумками 2021 року зовнішньоторговельний оборот товарів Вінницької області склав 2,0 млрд дол, в тому числі експорт – 1,3 млрд дол. В зовнішній торгівлі у нас більше 140 партнерів на різних континентах світу. В області реалізовано 89 інвестиційних проєктів загальною вартістю майже 2,6 млрд грн та створено 960 нових робочих місць. У 2022 – 2023 роках приватними інвесторами на території області продовжується реалізація 87 довгострокових інвестиційних проєктів на загальну суму 2,7 млрд грн, що дозволить створити ще півтори тисячі робочих місць», - зазначив  Сергій Борзов.

Голова правління Української асоціації бізнесу та торгівлі Дмитро Лось та виконавчий директор Української асоціації бізнесу та торгівлі Олена Кудляк у своїх промовах наголосили, що  сьогодні український локальний бізнес є дуже важливим для того, аби Україна продовжувала свій розвиток та здобувала нові позиції на міжнародній арені. Особливо важливо це зараз, у такі турбулентні часи. Стабільний подальший розвиток  української економіки неможливий без синергії та співпраці.

Читайте також: Інвестори готові вкладати кошти у кліматично відповідальний український бізнес – UBTA

Зазначалося також, що український шлях до подальшої експансії до Європи є доволі багаторівневим завданням. Так, дуже важливим є розуміння інструментів для розширення ринків збуту українських виробників, до яких входять міжнародні торговельні місії, залучення іноземних партнерів до роботи, відпрацювання експортно-імпортних запитів. Директор європейського офісу UBTA Назар Бобицький цього приводу наголосив:  «Для українського бізнесу дуже важливо активно використовувати участь в міжнародних виставках та ярмарках, а також публічних ділових заходах для системного просування впізнаваності власної репутації та брендів продукції. Найбільш ефективним шляхом є об’єднання зусиль в рамках бізнес-асоціацій. UBTA готова сприяти у цьому».

На зустрічі обговорювалося питання зелених трансформацій бізнесу. Про те, які можливі консультування щодо вуглецевого тарифу ЄС та інших торговельних бар’єрів нового покоління, що передбачаються на ринку ЄС в контексті декарбонізації, у тому числі Carbon Border Adjustment Mechanism (CBAM) розповіла експерт комітету сталого розвитку та європейського зеленого курсу UBTA Зоя Павленко. Вона нагадала про важливий документ, у розробці якого UBTA брала активну участь – Другий національно визначений внесок України до Паризької угоди стосовно скорочення парникових газів, що було затверджено на міжнародному рівні.  Розробка Дорожньої карти Трансформації продовольчих систем України з урахуванням зміни клімату, ще один важливий документ загальнодержавного формату, що більш стосується аграрного напряму, в розробці якого UBTA також брала активну участь.

Голова напряму торгівлі та зв’язків з регіонами UBTA Олена Ворошилова розповіла  про важливість розвитку співпраці бізнесу в регіонах, а також  про можливості подальшого розвитку експортного потенціалу країни.   

Своєю чергою керівник аграрного комітету UBTA Михайло Малков розкрив одразу декілька актуальних для сільськогосподарського сектору тем: стан органічного виробництва в Україні, необхідність побудови прозорих ланцюжків виробництва для агрокомпаній та нові виклики для ГМО-продукції, боротьба із незаконним ринком пестицидів і агрохімікатів та контрольні пункти з імпорту харчових продуктів. 

На важливому аспекті розвитку бізнесу -  можливості отримання нових знань та доступі до навчання передових практик -  зупинилася керівниця напряму роботи з донорськими проєктами Ольга Вергелес. Вона розповіла про успішний проєкт – безкоштовний сервіс для фермерів та крафтових виробників - онлайн-платформу Retail Guidebook. Ольга Вергелес зазначила, що це  - онлайн платформа-путівник для малого та середнього бізнесу щодо основних каналів збуту, яку презентували минулого року. Зареєструвавшись, користувач отримає доступ до матеріалів, зокрема - вимоги до постачальників від великих торгових мереж, дистриб’юторів, маркетплейсів щодо пакування, маркування, якості та сертифікації - перелік 15 органів сертифікації з адресами та телефонами - інформація про необхідні вимоги для зберігання, транспортування, а також вимоги для документів - особливості органічної сертифікації сільськогосподарської продукції. Онлайн-платформа путівник створена UBTA в партнерстві з Офісом ефективного регулювання BRDO та за підтримки Програми USAID з аграрного і сільського розвитку - АГРО.

Фото: vin.gov.ua