Дефіцит пального Україна подолає до середини літа – експерт

Ексклюзив

Обмеження на продаж пального “в одні руки” будуть послаблені до кінця травня, а повністю подолати дефіцит можливо ближче до середини літа.

Такий прогноз у коментарі Укрінформу зробив директор Консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн.

Для подолання дефіциту пального Україна, на думку експерта, має розраховувати передусім на постачання з сусідніх держав — Польщі, Румунії, Словаччини та Угорщини. Це, поміж іншого, зменшить витрати на логістику, які через російську агресію й так зросли.

“Звісно ж, подолання дефіциту залежатиме від того, чи вдасться домовитися із сусідами й належним чином налагодити логістику та ресурсне забезпечення. Тому що коли в березні у наших сусідів також не вистачало ресурсів, компанії контрактували пальне навіть у Німеччині та в Нідерландах. Але тепер, думаю, сусідні ринки повинні наповнитися й, відповідно, основний потік нафтопродуктів в Україну йтиме через них”, - вважає Куюн.

Він сподівається, що вже до кінця травня вдасться послабити кількісні обмеження на внутрішньому ринку. “Тобто, якщо зараз більшість мереж продають по 5-10 літрів у бак, а багато заправок взагалі не працюють, то до кінця місяця в роботі буде набагато більше станцій, а ліміти, хоча й збережуться, але зростуть бодай до 20-30 літрів. Що вже в принципі — особливо, на нинішньому фоні — буде нормальним варіантом. Повністю ж подолати дефіцит, думаю, можна буде ближче до середини літа”, - прогнозує директор Консалтингової групи “А-95”.

Читайте також: Польща допоможе страхувати перевезення пального в Україну

Як повідомлялося, одним із наслідків російської агресії стала паливна криза в Україні. Оскільки до війни значну частину потреб у бензинах і дизпаливі країна задовольняла за рахунок постачань із росії та білорусі. Ще 10% імпортувала з Литви (через білорусь), стільки ж — завозила морем. Тепер ці маршрути втрачено. А для переорієнтування ринку на закупівлі пального в Європі потрібен час – зокрема, через проблеми з транспортуванням. Окрім того, ворог цілеспрямовано нищить об'єкти паливної інфраструктури, атакуючи бази зберігання автозаправних мереж, продуктопроводи та виробничі потужності українських НПЗ.