Загарбники використовують методи перевалки краденого зерна на рейдах – ЗМІ
російські загарбники використовують методи перевалки збіжжя із малотоннажних суден на середні балкери на морських рейдах, щоб приховати факти крадіжок з тимчасово окупованих територій України.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє профільне видання Ukrainian Shipping Magazine з посиланням на Windward (міжнародну компанію з дослідження у сфері морської галузі, в тому числі дотримання санкцій – ред.).
«Щоб приховати факт крадіжки зерна з окупованих територій України, російські судна здійснюють завантаження продукції методом STS (ship-to-ship). Після повномасштабного вторгнення рф в Україну кілька незалежних розслідувань зафіксували аномальний сплеск відвантажень зерна з порту Севастополя в Криму, анексованому росією. Згідно з розслідуванням Financial Times, лише у травні в Севастополі завантажили на балкери та вивезли близько 140 тис тонн зерна», - йдеться у повідомленні.
За даними Windward, упродовж поточного року активність AIS у Чорному морі для суден під російським та сирійським прапорами збільшилася на 160%. Більшість «темних» рейсів, що розпочалися в Азовському морі, завершилися в Туреччині чи Болгарії, а деякі судна вирушили до Сирії.
Крім руху до Севастопольського порту та з нього, російські балкери зустрічаються групами на якірній стоянці в Керченському порту, а супутникові знімки ясно свідчать, що триває передача вантажу методом STS. Супутникова розвідка Windward виявила схему підозрілих перевалок зерна з одного судна на інше в Керченській протоці, контрольованій росією.
Зазначається, що перевалка на рейді — одна зі стратегій ухилення від санкцій, яку зазвичай використовують при перевантаженні контрабандної нафти. Перевалювати зерно на рейді законно, однак у поєднанні з відключенням AIS такий метод може вказувати на обробку незаконних вантажів.
Зокрема, Windward зафіксувала в Керченській протоці групу з п’яти суден - двох невеликих балкерів, одного середнього балкера та двох допоміжних суден. Після зустрічі велике судно збільшило осадку, вказану в AIS, з 6,2 до 9,9 м (ознака завантаженості), потім вирушило до Туреччини, де зменшило осадку до 6,2 м (ознака того, що судно розвантажили). З того часу судно здійснювало аналогічні рейси, які завершувалися у Лівії.
За даними дослідників, спостерігаються й «скоординовані зустрічі вантажних суден, що виглядає як явна спроба обійти обмеження та санкції за допомогою контрабанди».
Як повідомлялося, 22 липня у Стамбулі за результатами чотиристоронньої зустрічі України, Туреччини, ООН та росії підписано угоду, за якою буде здійснюватися легальний імпорт зерна та іншого продовольства з портів України.