Металурги змушені знижувати обсяги виробництва через проблеми з логістикою

Військові рф заблокували роботу морських портів, тож металурги змушені перевозити продукцію залізничним та автомобільним транспортом, що призводить до здорожчання української продукції.

Про це Укрінформу повідомили в пресслужбах металургійних підприємств.

“Наше підприємство експортно орієнтоване. Також ми є імпортером сировини (дві третини сировини імпортні). Наша логістика - це порти, зокрема в Одесі. Зараз веземо продукцію наземним транспортом до портів, які ще доступні. Але це дуже дороге на сьогодні логістичне “автомобільне плече”, бо воно значно здорожчало за рахунок палива та відстані - втричі. Тому собівартість продукції зросла, і це робить нас неконкурентноспроможними”, - цитує пресслужба голову правління ПрАТ “Дніпроспецсталь” Сергія Кійка.

За його словами, підприємство має поточні замовлення продукції з певних марок сталі. Загальні ж обсяги виробництва на заводі у першому кварталі 2022 року становили трохи більше 1 млрд грн, це менше половини (48%) від відповідних минулорічних обсягів (2,18 млрд грн).

До 24 лютого логістика металургійної галузі зводилася до перевезення сировини та готової продукції морським транспортом. Однак наразі усі порти заблоковано.

"Неможливо забезпечити ритмічну та системну доставку сировини на підприємства та відправку готової продукції споживачам єдиним доступним способом - залізницею. Наразі прикордонні переходи, де відбувається перевантаження вантажів для підприємств або від підприємств на адресу клієнтів, мають низьку пропускну здатність. Сьогодні компанія Метінвест констатує, що фактично знаходиться на порозі прийняття вкрай складних рішень – зниження обсягів виробництва та зупинки виробничих агрегатів на працюючих підприємствах компанії”, - пояснили Укрінформу в пресслужбі Метінвесту.

У компанії наголошують, що проблема доставки продукції металургів до закордонних споживачів не може бути вирішена суто зусиллями підприємств.

Металурги вважають, що гарантом втілення системних трансформацій у цьому напрямку може бути виключно держава.

Читайте також: Метінвест частково призупиняє роботу підприємств

Як повідомлялось, із середини червня Група Метінвест розпочала процес призупинення роботи ГЗК у Кривому Розі. Також було анонсовано призупинення з 1 липня видобутку на двох гірничо-збагачувальних комбінатах у Кривому Розі (Інгулецькому ГЗК і спільному підприємстві Південний ГЗК) та скорочення роботи «Каметсталі» в Кам’янському до однієї домни через логістичні чинники, зростання собівартості виробництва та падіння цін на продукцію.