Берлін вітає відкриття «зернових коридорів», але працює над альтернативними маршрутами
Німеччина вітає завершення блокування морського експорту українського зерна, але не припиняє працювати над збільшенням потужностей альтернативних маршрутів.
Про це заявив представник МЗС ФРН Крістоф Бургер на брифінгу в Берліні, передає кореспондент Укрінформу.
«Ми вітаємо те, що перший зерновоз вийшов з Одеського порту, це є проблиском надії у продовольчій кризі, яка наростає. Наразі важливим є, щоби зернова домовленість була наповнена життям і більше суден могли вийти в море. Водночас ми продовжуємо наполегливо працювати над створенням альтернативних маршрутів, адже не можна сліпо покладатися на запевнення (щодо безпеки)», - заявив дипломат.
«Маршрут солідарності» ЄС уже привів до величезного збільшення експорту до Європи за допомогою залізничного та автомобільного транспорту, зазначив Бургер. Він зауважив, що до війни такого маршруту фактично не існувало, а зараз над його вдосконаленням працюють різні країни та різні відомства.
За даними представника німецького МЗС, протягом червня - липня таким чином було транспортовано 2,5 млн тонн українського зерна. Але, підкреслив він, морський маршрут є необхідним для запобігання глобальній продовольчій кризі.
Бургер нагадав, що минулого місяця очільниця МЗС ФРН Анналена Бербок відвідала порт Констанца у Румунії, через який також здійснюється перевалка збіжжя.
Як повідомлялось, 1 серпня, вперше з 24 лютого, з Одеського порту вийшло судно з українським продовольством. На його борту - понад 26 тис. тонн української кукурудзи. Судно Razoni під прапором Сьєрра-Леоне прямує до порту Тріполі, Ліван. Судно рухатиметься коридором, безпеку якого підтвердили ООН та Туреччина. Зараз у портах Одещини залишаються ще 16 суден з українським збіжжям, які чекають на відправлення.