калінінградська область вичерпала ліміти на ввезення нафти, деревини та добрив через Литву
Губернатор калінінградської області Антон Алиханов заявив, що регіон вичерпав деякі ліміти, встановлені Євросоюзом на перевезення через Литву низки важливих товарів, які потрапили під санкції.
Як передає Укрінформ, про це повідомляє РБК.
"На сьогодні ми вже вичерпали ліміти, встановлені європейцями, на перевезення залізничним транспортом частини номенклатур вантажів, наприклад, окремі види заліза, сталі, нафти та нафтопродуктів, добрив, антифриз, лісоматеріалів", - сказав Алиханов.
За його словами, регіон вичерпав квоти за обсягом деяких вантажів, «що були розраховані Литвою, виходячи з перевезень за останні три роки». Губернатор зазначив, що це «досить велика номенклатура» вантажів, за якою в калінінградській області «вже немає можливостей через встановлені квоти».
Як повідомляє Інтерфакс, як приклад, губернатор навів транзит цементу з білорусі. У минулому його постачання в область становило приблизно 180-200 тисяч тонн щороку. Якщо цемент почнуть доставляти морським шляхом, його вартість помітно зросте і негативно позначиться на економіці регіону.
Як повідомлялося, в ніч на 18 червня Литва призупинила залізничний транзит до калінінградської області рф товарів, що підпадають під санкції ЄС. Заборона поширювалася майже на половину транзитних вантажів, зокрема на будівельні матеріали та метали. З 11 липня Литва розширила перелік товарів на цемент, деревину, алкоголь, промислові хімікати на спиртовій основі та іншу продукцію. 10 серпня мають набути чинності обмеження щодо вугілля та інших твердих копалин, а 5 грудня - щодо російської нафти. При цьому, санкції не поширювалися на товари гуманітарних категорій, таких як продукти харчування.
Російський ексклав на Балтійському морі, що межує з Литвою та Польщею, залежить від залізничних та автомобільних шляхів через Литву для постачання більшості товарів. Запровадження обмежень викликало жорстку критику росії, яка пригрозила Литві "відповіддю". У Вільнюсі зазначали, що не запроваджували жодних нових обмежень на транзит, а виконували лише санкції ЄС.
Пізніше, після роз'яснень, даних Європейською комісією 20 липня, транзит до калінінградської області рф санкційних товарів (не військового і подвійного призначення) залізницею було дозволено, автомобільні перевезення залишилися під забороною. При цьому було встановлено на перевезення вантажів - не більше середнього показника, який було зафіксовано останніми роками.