Польща не може повернути дозволи без рішення Єврокомісії - українські перевізники
Повернення Польщею в односторонньому порядку дозволів для українських перевізників без відповідного рішення Єврокомісії неможливе.
Про це заявив віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників (АсМАП України) Володимир Балін під час брифінгу у Медіацентрі Україна – Укрінформ.
“Польща не може в односторонньому порядку повернути дозвільну систему для українських перевізників жодним своїм внутрішнім законом, інакше, тоді Польща, на мою особисту думку, має вийти із ЄС”, - сказав Балін.
За його словами, сьогодні між Україною і Євросоюзом діє бездозвільна система для автомобільних вантажних перевезень і якщо Польща цим не задоволена, то має звернутися до Єврокомісії з вимогою переглянути рішення.
“У Польщі чомусь вважають, що угода України з ЄС про міжнародні перевезення на бездозвільній основі якимось чином порушує права польських перевізників, хоча це не так. Оскільки сьогодні протест польських перевізників призупинено, то будь-яких офіційних перемовин ми з ними не ведемо. І не маємо інформації про будь-які відповідні ініціативи з боку польського уряду до Єврокомісії”, - додав Балін.
Він також не зміг точно спрогнозувати, коли можливе відновлення протестів польських перевізників на кордоні з Україною.
В Асоціації міжнародних автоперевізників вважають, що існуюча міжнародна система моніторингу вантажів SENT (від англ. Electronic Transport Supervision System) може стати компромісною альтернативою дозвільній системі у суперечках між польськими та українськими перевізниками.
“Польські перевізники вимагають, щоб всі міжнародні вантажні перевезення при транзиті через Польщу, зокрема і з України, здійснювалися через систему моніторингу вантажів SENT. До неї ще є зауваження, але цей варіант є чудовою альтернативою дозвільній системі, яку обстоюють польські перевізники. Тобто якщо вони хочуть контролювати вантажний транзит з України, то будь-ласка”, - зазначив Балін.
За його словами, ця система сьогодні вже використовується польськими фіскальними органами у контролі за переміщенням підакцизних товарів.
“Відслідковуючи маршрут конкретної машини, польські фіскали можуть вже зараз у будь-який момент дати водію команду заїхати в конкретне місце на перевірку. І таким чином упевнитись в тому, що водій справді везе товар транзитом, а не завозить його конкретному замовнику в країні”, - пояснює Балін.
Проте, наголошує він, система SENT недосконала та потребує доопрацювань, адже через неї перевізники можуть зазнати обʼєктивно не обґрунтованих збитків.
“На жаль, вона не дуже коректна в деяких випадках. Наші перевізники вже отримували великі штрафи через збій GPS та банальну відсутність інтернету на шляху свого руху. Але в принципі, після доопрацювань - це можлива альтернатива для вирішення наших суперечок ”, - зазначив віцепрезидент асоціації.
Балін уточнив, що зараз на території Польщі стоять понад 2000 українських вантажівок, оскільки польські фермери продовжують блокувати їхній рух, пропускаючи по кілька вантажних транспортних засобів на годину в обох напрямках на всіх пунктах пропуску з Польщею.
Як повідомлялося, 6 листопада польські перевізники розпочали страйк на українсько-польському кордоні та заблокували рух вантажного транспорту у трьох напрямках - "Корчова-Краківець", "Гребенне-Рава Руська", "Дорогуськ-Ягодин". З 23 листопада мітингувальники також перекрили рух на пункті пропуску "Медика - Шегині".