Україна не виробляє вантажних локомотивів: депутат прокоментував угоду Укрзалізниці з Wabteс

Ексклюзив

В Україні збереглася галузь транспортного машинобудування, і вітчизняні виробники здатні забезпечити локалізацію у будівництві дизельного вантажного локомотива на рівні 55%.

Так народний депутат, заступник голови комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський прокоментував кореспонденту Укрінформу угоду про закупівлю АТ «Укрзалізниця» 40 дизельних локомотивів Wabteс.

«Справді, Україна сьогодні не виробляє вантажних локомотивів. І очевидно, що за наявної потреби їх мусимо закуповувати за кордоном. При цьому в нас є повноцінна галузь транспортного машинобудування, і є значна кількість виробників різних компонентів, з яких складається готовий локомотив. Загалом українська промисловість здатна забезпечити локалізацію локомотива на рівні 55%. Це станом на сьогодні», - сказав Кисилевський.

А за наявності плану розвитку цей показник можна було би довести і до більшого, і в перспективі мати внутрішнє виробництво локомотивів, вважає депутат.

Він зазначив, що українські виробники, серед яких переважно приватні, але є й кілька державних підприємств, наразі працюють, в тому числі і на експорт, постачаючи свою продукцію світовим виробникам залізничного рухомого складу.

«Тобто наші компанії не просто гіпотетично можуть виробляти складові для локомотивів - вони вже експортують за кордон свою продукцію, мають сертифікати від іноземних компаній, для них це звична діяльність», - підкреслив Кисилевський.

Зокрема, йдеться про виробників кабельно-провідникової продукції, систем пожежогасіння та кондиціонування, литва, осей, коліс, підшипників, металу, світильників, термодатчиків, амортизаторів, запірної арматури і ще безлічі інших найменувань, з яких, за оцінками Кисилевського, можна зібрати приблизно половину локомотива.

За підрахунками депутата, за умови локалізації на рівні хоча б 30-40% до бюджетів різних рівнів у вигляді податків та зборів повернулося б близько 500 млн грн.

«Якщо угода у 156 млн дол., з яких українських компонентів було б вироблено, припустимо, на 52 млн дол., тобто третина, бюджети б могли отримати додаткових надходжень у вигляді податків десь 500 млн грн», - зауважив він.

Читайте також: Укрзалізниця оновить пасажирські вагони та модернізує приміські поїзди

Кисилевський підкреслив, що відсутність в озвученому контракті УЗ вимоги щодо хоча б мінімальної локалізації є «незрозумілою» і потребує уточнення.

«Я планую підготувати депутатське звернення і спробую дізнатися умови цього контракту. І намагатимуся різними шляхами пропонувати сторонам почати розмову про те, щоб у межах його виконання була передбачена локалізація. Мені здається, це було б логічним для всіх сторін», - додав депутат.

Він переконаний, що американські партнери також зацікавлені не лише у прямій підтримці України у вигляді коштів, а й готові допомагати нам ставати економічно самодостатніми. В тому числі з суто прагматичних причин, розраховуючи на те, що Україна, відновивши свій економічний потенціал після перемоги, почне повертати борги.

«Іноземні партнери дають нам чіткі сигнали про те, що ми маємо ставати більш економічно самодостатніми і закривати все більше потреб власними силами. Єдиний спосіб це зробити – самим почати заробляти більше грошей. Іншого шляху заробити, ніж через промисловість, немає. Тому в розмовах з ними ми чуємо сприйняття і політики «зроблено в Україні», і політики локалізації. Вони розуміють, що це стратегічно - в їхніх інтересах», - впевнений Кисилевський.

Тому партнери відкриті для діалогу щодо розвитку саме виробництва, а не лише щодо залучення кредитів, заявив він.

Як повідомлялося, Експортно-імпортний банк США (US EXIM) надасть Україні 15-річний кредит у розмірі 156 млн дол. на придбання 40 дизельних локомотивів виробництва Wabteс (до злиття - General Electric).

Фото: Верховна Рада