У ЄІБ сподіваються, що уряд врахує думку бізнесу щодо бронювання
Крім розв'язаної Росією війни і безпекових ризиків, проблема №1 української економіки – дефіцит кадрів. Бізнес сподівається, що уряд врахує його думку щодо бронювання. Зокрема це стосується фахівців, без яких виробництво просто стане.
Як передає Укрінформ, про це в інтерв’ю Українському Радіо сказала виконавча директорка Європейської Бізнес Асоціації Анна Дерев'янко.
Коментуючи зміну підходів до бронювання, вона підкреслила: «Загальний підхід нібито і раніше був зрозумілим. Але, насправді, деякі компанії отримували бронювання, а деякі – ні. Компанії жалілися на те, що технічна процедура не завжди працює. Більше того, вона не спрацьовувала, коли переброньовували персонал. Тут виникало багато проблем. Тому що, коли, наприклад, люди вже були заброньовані пів року, вони залишаються критичним персоналом для компанії, а тут вони переброньовуються, і їх забирають в армію. Тому бізнес і каже про те, що якщо є критичний персонал, без якого підприємство просто не може працювати, то хоча б треба забронювати людей, по-перше, на більший термін. А по-друге, щоб процедура перебронювання відбувалася в автоматичному режимі. Я сподіваюся, що нові зміни все-таки це принесуть. Більше того, мені здається, також треба розрізняти речі – економічне бронювання і звичайне. Ми розуміємо, що не всі хочуть йти воювати, але хтось взагалі не створений для того, щоб воювати. Він краще заробить своєю головою гроші для війська, аніж у перший же день буде просто прибраний із поля бою. Тут треба тверезо на ці речі дивитися. Хто може заробляти для війська, нехай заробляє».
Війна триває, а дефіцит кадрів уже став проблемою номер один для економіки, підкреслила Дерев'янко.
«По суті, держава просто програє від того, що мобілізаційна політика побудована саме таким чином. Ми бачимо, що на одну вакансію може бути «нуль» претендентів або їх можна перерахувати на пальцях однієї руки. І затребувані позиції можуть бути будь-які – водії, комбайнери. Сільське господарство взагалі не може знайти людей. Маркетинг. Керівництво. У нашій Асоціації понад 900 компаній-членів і 90% із них мають мобілізованих працівників, в середньому 10-15%. І 90% компаній скаржаться, що у них дефіцит кадрів. Це міжнародні компанії, які ніколи не мали проблем із набором кадрів. А зараз вони кажуть, що на високі зарплати не можуть знайти людей», - наголосила Дерев’янко.
Водночас вона визнала: у ситуації війни немає гарних варіантів: «ми маємо обирати серед поганого, дуже поганого, або трохи кращого, ніж погане».
Раніше віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників України Володимир Балін на пресконференції в Укрінформі завив, що через недосконалі норми бронювання, а також у зв’язку із набранням чинності з 18 травня закону про мобілізацію, ринок міжнародних автоперевезень може опинитися на межі зупинки.
Фото з сайту porady.org.ua