Чотири телеканали спіймали на порушеннях із соцдослідженнями про вибори
На чотирьох телеканалах — ZIK, “Еспресо”, “Максі ТВ” (“Наш”) та “1+1” - Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення зафіксувала порушення виборчого законодавства при оприлюдненні результатів соціологічних опитувань.
“На телеканалі “ZIK” з 1 по 12 лютого виявлено 17 фактів таких випадків, на телеканалі ”Еспресо” з 8 по 14 лютого – 10 фактів, на телеканалі “Максі ТВ” з 1 по 12 лютого – 30 фактів, на телеканалі “1+1” з 28 січня по 4 лютого – 1 факт», - ідеться в повідомленні.
Як зазначається, Національна рада надіслала до ліцензіатів листи, в яких просила пояснити позицію щодо виявлених ознак порушень чинного законодавства та чекає на їхню реакцію, продовжуючи моніторити ефіри мовників.
Також на засіданні були розглянуті випадки незбалансованого висвітлення виборчої кампанії та поширення замовних матеріалів. Так, на телеканалі “112 Україна” серія передач програми “Важливо” була присвячена лише одному кандидату у президенти – Юрію Бойку. Ця програма не була позначена як політична реклама чи передвиборна агітація, водночас була спрямована на поліпшення чи створення позитивного іміджу партії “Опозиційна платформа – “За життя” і зазначеного кандидата. У “Новинах” у період з 1 лютого по 8 лютого 2019 року транслювались сюжети, присвячені висвітленню виборчого процесу в Україні. Їх учасником був тільки один кандидат – той самий Юрій Бойко. Діяльність інших кандидатів на пост Президента України за вказаний період у передачах новин не висвітлювалася.
15 лютого в ефірі телеканалу “1+1” було зафіксовано повтор розважальної передачі “Ліга сміху. Літній кубок”, яку веде кандидат у президенти Володимир Зеленський. У передачі був епізод, в якому “Прозрачный гонщик” виніс пакет з написом “Голосуй за Зеленського” і передав його Зеленському. “Оскільки Володимир Зеленський є зареєстрованим кандидатом на пост Президента України, висловлювання і використані зображення містять ознаки передвиборної агітації”, - зазначають у робочій групі.
Поширення інформації із ознаками агітації було зафіксовано і в ефірі телеканалу “Максі ТВ”, зокрема в передачі “Події дня”, де гостем був кандидат у Президенти Євген Мураєв. Передача вийшла в повторі 6 разів.
Національна рада звернеться до усіх телеканалів за роз’ясненням, чи є оприлюднена інформація агітацією та чи сплачено за її трансляцію з виборчих фондів кандидатів.