Третина публікацій про кандидатів у регіональних онлайн-медіа мала негативний контекст - ІМІ
Напередодні другого туру президентських виборів в регіональних онлайн-ЗМІ було опубліковано не менше 793 матеріалів про кандидатів у Президенти України, із них про Петра Порошенко - 55%, про Володимира Зеленського - 45% публікацій.
“Напередодні другого туру президентських виборів регіональні медіа почали більш нейтрально і позитивно писати про кандидата у Президенти Петра Порошенка, та більш негативно – про кандидата у Президенти Володимира Зеленського. При цьому тільки 6% матеріалів про кандидатів мали ознаки замовлення та всього 2% мали ознаки контрагітації або чорного піару”, - йдеться в повідомленні.
Зазначається, що загалом найбільше журналістського контенту про кандидатів продукували онлайн-медіа Львова (52% від загальної кількості текстів), Запоріжжя та Чернівців (по 10%). Найменше інформації про кандидатів в аналізований період було опубліковано в онлайн-медіа Сум (всього 3 тексти, або 0,4%).
При цьому, за даними ІМІ, повідомлення нейтральної тональності склали 56% від загальної кількості публікацій про кандидатів. Ще 28% авторських публікацій містили негативний/критичний контент щодо кандидатів у Президенти. Найменше серед авторського контенту було публікацій, які містили позитивний контекст (16% публікацій).
Так, нейтральні новини про Порошенко становили 58,5% від загальної кількості новин про цього кандидата, позитивні новини – 21% та новини з негативними конотаціями – 20,5%. Про Зеленського в аналізований період було опубліковано більше негативних новин – 37% від загальної кількості публікацій про кандидата, 53% нейтральних та 10% позитивних матеріалів.
Згідно з результатами дослідження, найбільше негативних матеріалів про Зеленського опублікували в онлайн-медіа Львова (12% від загальної кількості публікацій по кандидатів) та Запоріжжя (2%). В свою чергу, найбільше негативних матеріалів про Порошенка було зафіксовано в онлайн-медіа Запоріжжя (4%) та Львова (3% від загальної кількості публікацій про кандидатів). При цьому в ІМІ зазначили, що загальну сукупність контенту, який продукують львівські онлайн-медіа, в кілька разів перевищує в середню кількість новин у новинних стрічках онлайн-медіа в інших регіонах.
За даними дослідження, в аналізований період також було опубліковано 47 матеріалів (6% від загальної кількості усіх публікацій) про кандидатів у Президенти, що мали ознаки політичної замовності.
Лідери за кількістю джинси – онлайн-ЗМІ Львова (23%) та Запоріжжя (19%). На користь Порошенка було опубліковано 62% матеріалів з ознаками замовності, на користь Зеленського - 38%.
Не публікували джинсу в аналізований період онлайн-медіа Сум, Харкова і Чернігова.
“Також 18 опублікованих матеріалів (2%) мали ознаки контрагітації. Найбільше негативних матеріалів про кандидатів із ознаками замовності було опубліковано в онлайн-ЗМІ Тернополя та Чернівців (по 33% відповідно від загальної кількості негативних матеріалів з ознаками політичної замовності). Найбільше публікацій з ознаками контрагітації було спрямовано проти Володимира Зеленського (61% публікацій). При цьому найбільше таких матеріалів було опубліковано в онлайн-ЗМІ Тернополя та Чернівців”, - зазначили в ІМІ.
Проти Порошенка було опубліковано 39% матеріалів, що містили ознаки контрагітації. Матеріали з ознаками замовності проти Порошенка були опубліковані в онлайн-ЗМІ Запоріжжя та Чернівців. Не виявлено матеріалів із ознаками контрагітації в онлайн-медіа Сум, Харкова, Черкас, Чернігова, Львова та Рівного.
Інфографіка: imi.org.ua