Другий тур: Чернівці у неділю обиратимуть мера
У неділю, 29 листопада, у Чернівцях відбудеться повторне голосування на виборах міського голови. У ньому беруть участь кандидати Роман Клічук («Єдина альтернатива») та Віталій Михайлішин («Команда Михайлішина»).
Про це повідомляє Громадянська мережа ОПОРА, передає Укрінформ.
У день голосування 25 жовтня Клічук отримав 15 350 голосів виборців (27,29%), Михайлішин – 11 998 (21,33%). Активність виборців в Чернівецькій області склала 34,84%.
ОПОРА наголошує, що Чернівецька міська ТВК встановила результати виборів міського голови із значним порушенням строку, встановленого Виборчим кодексом - не до 6 листопада, а 12-го. Це вплинуло на дату проведення повторного голосування, яке проводиться пізніше, ніж у інших 17 містах України. Причиною затягування процесу стали рішення ТВК про повторний підрахунок голосів на великій кількості виборчих дільниць та інтенсивні судові оскарження.
На думку спостерігачів ОПОРИ, процес встановлення Чернівецькою міською територіальною виборчою комісією результатів голосування 25 жовтня, що супроводжувався численними конфліктами, судовими спорами і вимушеним втручанням з боку ЦВК, похитнув довіру до комісії та її спроможності гарантувати якісне адміністрування виборів на етапі повторного голосування.
«Учасники виборів повинні докласти всіх зусиль для збереження балансу представництва та забезпечення в прозорий спосіб взаємного контролю за дотриманням комісією всіх законних процедур», - підкреслюється у звіті ОПОРИ.
Агітаційна кампанія обох кандидатів характеризувалася поширенням в інтернеті повідомлень з ознаками чорного піару та дезінформації.
Віталій Михайлішин протягом агітаційної кампанії значно активніше використовував політичну рекламу у соціальній мережі Facebook ніж його конкурент. За період з 26 жовтня по 24 листопада кандидат витратив 4902 долари США (близько 140 тис грн) на розміщення 16 агітаційних повідомлень.
Роман Клічук витратив на агітацію у соціальній мережі майже у 10 разів менше.
Найактивнішою сторінкою за цей період стала сторінка місцевого телеканалу Чернівецький промінь, яка опублікувала 22 оголошення вартістю 6 416 доларів США (180 тис грн). Усі рекламні сюжети телеканалу або ж дискредитували кандидата від партії “Єдина Альтернатива” Романа Клічука, або ж мали ознаки прихованої реклами на користь Віталія Михайлішина. Окрім цього, Романа Клічука дискредитували також 2 анонімні сторінки – “Stop Кл1чук” та “Стоп Клічук v.2.0”, а також сторінка “Тонкота любімого автора” які разом витратили ще 1 571 долари (45 тис. грн).
Значно менше рекламних дописів з ознаками чорного піару було опубліковано проти Віталія Михайлішина.
За даними "Чесно", Михайлішин має зв'язки з "Опозиційною платформою – За життя" (у 2019 році профінансував ОПЗЖ на 1,2 мільйони гривень і балотувався до Верховної Ради від неї по 201 округу), а Клічук – із "Самопоміччю" (у 2018 році профінансував "Самопоміч" на 900 гривень, а в 2019 році став членом цієї партії і балотувався до парламенту 89-м у її списку).