Віктор Янікін, директор інституту «Київметропроект»
Столиця готується до відновлення великого будівництва метро
- Річ у тому, що станція метрополітену «Святошин» перевантажена, щодня нею користуються більше 90 тисяч пасажирів. Сюди прибувають люди з усіх приміських електричок і маршруток. І є життєва необхідність цей потік розвести по різних станціях, - пояснює ситуацію директор інституту «Київметропроект» Віктор Янікін.- Для початку влада столиці вирішила цю станцію і прилеглі до неї території відремонтувати. Роботи завершать до кінця року. А тим часом КП «Київський метрополітен» проведе тендер на проектування ділянки до Новобіличів. Там також є можливість прийняти людей на залізничній станції з приміських напрямків, і перенаправити їх в метро. Неподалік розгорнуто масштабне будівництво житлового мікрорайону, побудований гігантський торгово-розважальний комплекс «Лавина», тому пасажиропотік буде значним.
Лінія метрополітену у цьому районі буде продовжена по проспекту Палладіна. Будувати перегін доведеться закритим (тунелі) способом, а саму станцію і під'їзди до нового депо, яке необхідно для такої протяжної лінії як Святошинсько-Броварська, відкритим. У перспективі можливе подовження лінії метро вздовж Великої Кільцевої дороги на північ.
Швидше за все, в той район переберуться і автоперевізники, чим розвантажать нині існуючу напружену ділянку в районі Святошино.
Другий вихід зі станції «Вокзальна» стане ще й пересадочним вузлом з гілки метро на Троєщину
- Багато років місто обіцяє, але ніяк не візьметься за будівництво другого виходу зі станції метро «Вокзальна». Тепер в мерії часто почали про це говорити...
- Річ у тому, що другий вихід з «Вокзальної» - це складна робота. До неї не можна було приступити раніше, тому що тут має бути пересадочний вузол з Подільсько-Воскресенської лінії метрополітену, з будівництвом якої існувала повна невизначеність, а також є необхідність пов'язувати інтереси міста з інтересами власників землі в цьому районі.
Крім того, площа перед вокзалом - це напружений транспортний вузол. Пам'ятаєте, що творилося там, коли проводили її реконструкцію? У цьому місці ще й величезна кількість підземних інженерних мереж, які доведеться перекладати. Це дорогі роботи, тому за другий вихід і не бралися, поки не було хоч якоїсь визначеності з метро на Троєщину. Завдання стоїть таке: потрібно спроектувати і побудувати вихід з метро і пересадочний вузол так, щоб по мінімуму вторгатися в підземне комунальне господарство і розташувати вихід так, щоб його пасажири не ігнорували, щоб було зручно людям, які прибувають в район вокзалу. Є напрацювання, і не малі, як це зробити. Довгі роки цей проект не зрушувався з мертвої точки. Тепер влада столиці вирішила його запускати.
- Але лінія метрополітену на Троєщину спроектована не повністю. Затверджені проекти тільки для ділянок від станції «Глибочицька» (пересадочний вузол на станцію «Лук'янівська» до станції «Райдужна»...
- ...і ділянки від «Райдужної» до вулиці Милославської (в кінці Троєщини), яка проходить по вулиці Бальзака. Але фахівці і міська влада занурилися на десятиліття в дискусію про те, де краще прокласти метро - по вулиці Бальзака чи по проспекту Маяковського. Тепер буде замовлено техніко-економічне обґрунтування будівництва абсолютно всієї Подільсько-Воскресенської лінії метро – від Великої Кільцевої дороги до кінця Троєщини, а це 30 кілометрів траси з підземним та наземним ділянками, пересадочними вузлами. Також доведеться робити ще один варіант ділянки метро по проспекту Маяковського. Необхідність такої великої роботи пояснюється тим, що інвестори не погоджуються працювати, якщо не готовий весь проект повністю, від першої до останньої станції, коли невідомі технічні параметри, в тому числі його орієнтовна вартість. Тому так складно було усі ці роки знайти партнерів, які змогли б взяти участь у столичному мегабудівництві на окремих його ділянках. Зараз замовник, «Київський метрополітен», вважає за потрібне мати закінчений проект.
- Київ зможе знайти собі партнерів найближчим часом?
- У країні відкривають заводи найбільші компанії з усього світу. Це не тільки інвестиції, це - дуже прогресивні технології, які приходять до нас в Україну. Будівництво в цьому плані теж не повинно відставати. До столиці, зокрема, великий інтерес проявляє Міланський метрополітен (державна муніципальна компанія), яка не тільки будує метро, але і управляє всіма комунальними службами і транспортом у Мілані, американський холдинг «ВОЛАРД ІНЖЕНІРИНГ», найбільша китайська державна інженерно-будівельна компанія «CCECC», яка будує висококласні залізничні та автомобільні дороги, мости, тунелі по всьому світу. За моїми даними, вони готові брати участь у великих інженерно-будівельних проектах у столиці, на рівних брати участь у тендерах, інвестувати кошти. Вже підписано угоду про стратегічне партнерство і співпрацю, завдяки чому зможемо консолідувати світовий досвід та підвищити конкурентоспроможність на ринку проектування та будівництва, в тому числі й метрополітенів. Тому місто і починає готувати повні пакети проектних документів, хоч на це і знадобиться якийсь час, щоб конкретно вести переговори з іноземними компаніями.
Катерина Новосвітня. Київ