У Києві буде п`ята лінія метро: від площі Шевченка до Дарницького вокзалу

Аналітика

До проекту Генплану столиці внесено останні зміни

Днями на містобудівній раді Києва внесли останні зміни до проекту Генплану столиці - в його транспортну складову, про яку киянам мало що повідомлялося. Робота над проектом головного містобудівного документа міста нарешті добігає кінця. Залишилося включити в нього розроблений Міністерством культури історико-архітектурний опорний план та узгодити з ЮНЕСКО. Зовсім недавно ця організація зажадала пред'явити їй  містобудівні зміни в буферних зонах навколо історичних і архітектурних об'єктів, що охороняються законом. В ЮНЕСКО також нагадали, що Генплан варто прийняти до кінця року.

Укрінформ докладно розповідав про перспективи забудови Києва в найближчі двадцять років. Документ пройшов державну експертизу. Зараз вносять останні штрихи, і матеріали, після довгих шести років роботи над ними, передадуть до Київради.

Нагадаємо, що Генплан покликаний відповісти на питання: що і де можна і потрібно будувати,  яких об'єктів в першу чергу потребує місто, а на запитання «коли?» - відповіді не дає. У проекті Генплану уточнюється перелік об'єктів соціальної сфери, транспортно-інженерної інфраструктури, запланованих до створення в найближчі 7 років. Оновлені техніко-економічні показники сучасного стану і зроблено прогноз до 2036 року.

Про маловідому частину важливого міського документа, про те, що очікує пасажирів - киян і приїжджих  докладно розповідала начальник відділу інженерно-транспортної інфраструктури КО «Київгенплан» Тамара Аляб'єва.

ЩОБ ЗАВЕРШИТИ СПОРУДЖЕННЯ ПОДІЛЬСЬКОГО МОСТА ПОТРІБНО ЗАНОВО РОЗЧИЩАТИ ЙОГО ТРАСУ ВІД НОВОБУДОВ

- Дещо нас хвилює в останні дні, - каже Тамара Аляб'єва. - Раптом з'явилася інформація: оголошено тендер на продовження лінії швидкісного трамваю до Палацу спорту. Ми ніяк не можемо підтримати такий намір, адже трамвайні лінії недавно зняли з вулиць Саксаганського і Жилянській тому, що там було складно проїхати саме через них. У цьому коридорі вже проклали безліч нових дорогих підземних комунікацій, організували тролейбусне сполучення, яке цілком справляється з пасажиропотоком. І швидкісний трамвай тут буде недоречний. Не вдасться дотриматися правил перевезення, побудувати відокремлену колію і станції посадки - для них немає місця, а головне - необхідності.

Ще дуже важливо - швидше розібратися з будівництвом споруди, яке почалося в створі Подільського моста на вулиці Набережно-Луговій. Куди тепер будувати міст? Днями мер столиці Віталій Кличко заявив, що поновилися підготовчі роботи перед початком добудови Подільського мосту, яка може стартувати вже через місяць - після завершення консультацій з інвестиційними фондами. Закінчити будівництво автомобільної частини моста є намір через 2,5 року. А скільки часу піде, щоб прибрати з траси моста «дивне» будівництво?

На містобудівній раді розповідали, що в проекті Генплану приділено особливе місце метрополітену.  В першу чергу - добудові Подільсько-Вигурівської лінії метро від шляхопроводу в Жулянах (Велика окружна дорога) до вулиці Пухівської на Троєщині, де буде електродепо і нова міжміська автостанція «Пухівська». Перша черга (це найближчі сім років) включає в себе ділянку від вулиці Глибочицької (з пересадкою на станцію «Лук'янівська) до Подолу (з пересадкою на станцію «Тараса Шевченка »). Далі метро піде до зупинки міської електрички «Троєщина» і по проспекту Маяковського.

У другу чергу лінію почнуть тягнути через центр міста в південно-західному напрямку через проспект Перемоги, Севастопольську площу до селища Жуляни.

У проекті Генплану є на перспективу і п'ята лінія метрополітену. Її траса остаточно буде визначена при складанні техніко-економічного обґрунтування цього проекту. Суть в тому, щоб метро пройшло по серединній зоні Києва від площі Шевченка до Дарницького залізничного вокзалу. Для міста - це необхідність, яка відповідає світовим стандартам забезпечення громадським транспортом.

Днями пректанти вносили корективи в проект Генплану в зв'язку з тим, що за фактом добудова Сирецько-Печерської лінії метро в бік Виноградаря почнеться не в перспективі, а вже в кінці нинішнього року. Будується величезний житловий масив на землях радгоспу «Пуща-Водиця», там потрібен транспорт.

В проекті  Генплану є і спорудження другого виходу зі станції «Університет», «Дружби народів», «Вокзальна», продовження Святошинсько-Броварській лінії до Новобіличів з подальшим виходом на вулицю Берковецьку, де починається інтенсивне будівництво житлових мікрорайонів. Знову ж таки, з «перспективних» ці об'єкти можуть потрапити в оперативні. Адже «Київський метрополітен» вже оголосив тендер на проектування ділянки до Новобіличів.

В даному районі також запроектована станція міжміських перевезень «Новобіличі». Киянам цікаво буде дізнатися, що Сирецько-Печерську лінію в двадцятирічної перспективі почнуть добудовувати і в іншому напрямку - від «Червоного хутора» в бік залізничної станції «Лісництво». Це потрібно для того, щоб організувати в тому районі комплексний пересадочний вузол і побудувати міжміську автостанцію. А великий міжнародний автовокзал планується в районі Харківської площі.

Куренівсько-Червоноармійська лінія буде розвиватися спочатку з відгалуженням в бік нового міжміського автовокзалу «Теремки» і до вулиці Дмитра Луценка. Потім по проспекту Глушкова дійде до Одеської площі і села Новосілки. Заплановано також будівництво міжміського автостанції «Одеська». Генплан передбачає, що протягом 20 років реально збільшити протяжність ліній столичного метрополітену з 66 до 130 кілометрів (від 51 до 100 станцій), продовжити три існуючі лінії на 15 кілометрів, побудувати четверту і п'яту лінії метро.

А щоб поліпшити обслуговування пасажирів і перевізників міжміського автобусного сполучення і виключити рух іногородніх маршруток по міських вулицях, намічено будівництво двох сучасних автовокзалів: в районі житлового масиву "Теремки" та в районі Харківської площі. А також чотирьох автостанцій: "Новобіличі", "Теремки", "Троєщина", "Лісництво". Реконструкції підлягають три існуючих автостанцій: "Дарниця", "Полісся", "Видубичі". Центральний автовокзал, автостанцій "Поділ", "Південна" і "Дачна" будуть виведені з експлуатації.

З'ЯВИЛАСЯ НАДІЯ, ЩО МІЖНАРОДНИЙ ЗАЛІЗНИЧНИЙ ТРАНСПОРТНИЙ КОРИДОР МОЖНА БУДЕ ВИВЕСТИ ЗІ СТОЛИЦІ

Може, і потягів довжиною в кілометр, що тягають небезпечні вантажі через все місто вдасться позбутися. Це серйозна для Києва проблема, яка не вирішувалась десятиліттями. Винесення за межі столиці міжнародного залізничного транспортного коридору «Європа – Азія» є вкрай необхідним. Він функціонує в порушення всіх існуючих у світі норм і стандартів безпеки, тому що проходить по центру мегаполісу. Тепер в проекті Генплану є варіант розв'язання цього завдання: виведення транзитних вантажних поїздів на зовнішній залізничний обхід навколо міста. Пропонується винести залізницю до автомобільної траси в обхід Києва - до зовнішньої Великої окружної дороги, тому що у них є спільні транспортний коридор і зона відчуження.

- Зараз проектний інститут Укрцивільбудпроект в своїй роботі в містах Київської області враховує цей транспортний коридор. Але якщо побудовані ділянки автотраси вже є, то по залізниці рішення тільки «теоретичні». Але проблему потрібно вирішувати.

Крім того, Південно-Західна залізниця має величезні зони відчуження практично в центрі столиці, не кажучи про околиці. Землі зайняті не тільки складами, а й бозна-чим. З цим пора покінчити. Проектанти сподіваються закрити 66 малодіяльних під'їзних шляхів на 10 вантажних станціях. Замість них варто створити три транспортно-складських комплекси в районі села Кожухівка Васильківського району, Калинівка Броварського району, Українка, разом з новими вантажними районами річкового порту. А також закрити вантажні станції і двори «Київ-Товарний», «Київ-Дніпровський», вантажний двір «Київ-Петрівка», завершити, нарешті, всі вантажні роботи на станції «Київ-Пасажирський», сортувальні роботи на станції «Дарниця».

У проекті Генплану чітко заявлено, що пріоритет у розвитку віддається міському залізничному транспорту - міській кільцевій електричці: будуються нові пасажирські станції, модернізуються шляхи, вводиться новий рухомий склад, де менше сидінь і є двері на обидва боки вагона, підвищується швидкість руху. І для цього теж з міста виводиться весь вантажний транзитний залізничний потік.

Міська електричка, за задумом проектантів, об'єднає існуючі і перспективні станції метрополітену. У місцях перетину побудують комплексні пересадочні вузли, де будуть ще й перехоплюючі паркінги. Кільцева електричка забезпечить зручні зв'язки з містами-супутниками: Вишгородом, Броварами, Борисполем, Фастовом, Васильковим, Ірпенем. На в'їздах в місто побудують зональні станції. Пасажири будуть пересідати на  міський  транспорт.

ТРАМВАЇВ ПОБІЛЬШАЄ

А ось для таких видів пасажирського транспорту як BRT (bus rapid transport) і Tram Train (трамвай-поїзд), про впровадження яких багато говорили  минулого року, інженери в столиці місця не знайшли. Вони не бачать необхідності у введенні якихось нових складних видів швидкісного транспорту, адже для них немає спеціального рухомого складу і місця в дорожній мережі міста.

Проте швидкісний трамвай, до якого звикли кияни, буде розвиватися. Лінії, що йдуть від Борщагівки, продовжать з заїздом на Південний залізничний вокзал. На лівобережжі з'явиться рокадна чотирнадцятикілометрова трамвайна траса з Троєщини до Осокорків Південних, яка ще й зв'яже між собою Святошинсько-Броварську і Сирецько-Печерську лінії. А потім і Подільсько-Вигурівську. Розрахунки показують, що такий швидкісний трамвай зможе перевозити з півночі на південь до 20 тисяч пасажирів на годину. Цього достатньо. Реконструюють лінію трамваю на вулиці Закревського. Таким чином, проект Генплану передбачив для 350 тисяч жителів Троєщини чотири види транспорту - трамвай, метрополітен, тролейбус, електричка. Адже одного тільки метро мало.

Планується також будівництво семикілометрової лінії трамваю від Привокзальної площі до вулиці Празької, по проспекту Відрадному.

ТРОЛЕЙБУС ЗАЛИШИТЬСЯ ОСНОВНИМ ЕКОЛОГІЧНИМ ВИДОМ ТРАНСПОРТУ В КИЄВІ

Без нього ж нікуди.  Тролейбусні лінії міста поповняться маршрутами по вулицях Генерала Наумова, Академіка Булаховського, Підлісної. А на лівобережжі - по вулицях Окіпної, Русанівській, Дніпровської набережної, Раскової, Митрополита Шептицького, Березняківській, Тичини. Автобусна мережа збільшиться на 91 кілометр і охопить нові житлові мікрорайони на Позняках, Теремках, Троєщині.

Київ також відчуває гостру потребу в переправах через Дніпро  Для цього необхідне будівництво трьох транспортних переходів через  Дніпро, а саме: в першу чергу завершити Подільський автомобільний мостовий перехід через річку. У більш віддаленій перспективі - будівництво Північного і Південного транспортних переходів через Дніпро, необхідних для продовження правобережного зовнішнього автомобільного кільця на лівий берег і розвитку лівобережного автомобільного обходу.

Крім того, до першої черги інженери віднесли реконструкцію моста ім. Патона. Далі, може бути будівництво двох автотранспортних тунелів: під Ботанічним садом ім. Гришко - від Наддніпрянського шосе до вул. Саперно-Слобідської. Це правобережний автомобільний підхід до Дарницького мостового переходу. Є необхідність і в тунелі від вулиці Фрунзе до вулиці Чорновола. Це правобережний підхід до Подільського мостового переходу.

Катерина Новосвітня. Київ