Кияни можуть заповнювати заяви на біометричний паспорт онлайн
Державна міграційна служба України запроваджує новий онлайн-сервіс із заповнення заяви на оформлення біометричних паспортів.
Про це голова ДМСУ Максим Соколюк поінформував на брифінгу, повідомляє кореспондент Укрінформу.
“Зазначу, що не йдеться про те, щоб повністю оформлювати біометричні документи через сайт. Тому що це неможливо. Громадянин повинен особисто прийти у підрозділ Міграційної служби, сфотографуватися, просканувати відбитки пальців. Але сервіс зменшить час очікування та час перебування в підрозділі, а також допоможе збільшити кількість громадян для оформлення таких документів”, - сказав він.
Електронна послуга доступна на сайті Державної міграційної служби України (dmsu.gov.ua), а також – на Урядовому порталі (kmu.gov.ua) у розділі «Електронні послуги».
Відтепер водночас із записом до е-черги та завчасної онлайн-оплати заявники можуть заповнити інтерактивну форму, вказавши свої персональні дані. Після оброблення цієї інформації онлайн-сервіс згенерує форму з QR-кодом. QR-код міститиме персональні дані заявника, а сама форма – ще й вичерпний перелік документів, які слід мати під рукою під час особистого візиту до підрозділу ДМС.
На місці співробітник зчитає QR-код сканером – інформація миттєво потрапить до бази даних. Працівникові міграційної служби залишиться тільки звірити її з оригіналами документів. Персональні дані, які вносить заявник, не зберігаються на серверах міграційної служби. Тож електронна послуга, окрім того, що є зручною, – ще й безпечна.
Як наголосив голова Державного агентства з питань електронного урядування України Олександр Риженко, на першому етапі електронна послуга буде доступною для оформлення закордонного паспорта та ID-картки у будь-якому з підрозділів міграційної служби у місті Київ. Однак найближчим часом нею зможуть скористатися жителі всіх регіонів України.
Він додав, що Державне агентство з питань електронного урядування неабияк зацікавлене в тому, аби кількість отримувачів ID-карток в Україні зростала. Адже ці документи мають спеціальний чіп, який у майбутньому міститиме особистий електронний підпис громадянина. Такий зручний та надійний спосіб електронної ідентифікації надаватиме широкі можливості для користування численними електронними послугами, які уряд впроваджує для громадян та бізнесу.
«Наш спільний із Державним агентством з електронного урядування та профільними міністерствами досвід доводить, що впровадження е-послуг створює більш комфортні та прості умови одержання послуг для громадян, а також спрощує роботу посадовців. Перш за все, йдеться про зменшення корупційних ризиків, ефективніше використання робочого часу державних службовців, створення простих та зручних сервісів для громадян і, звісно, про підвищення рівня довіри до держави», – додав президент Фонду «Східна Європа» Віктор Лях.