Київ хоче стати турхабом Східної Європи

На Міжнародній туристичній виставці - ITB-2019, яка проходить у Берліні, Київ позиціонує себе як "місто на вікенд", що претендує стати туристичним східноєвропейським хабом.

Про це кореспондентові Укрінформу розповіли керівники туристичної галузі української столиці.

"У цьому році наша основна концепція - місто на вікенд. Ми хочемо, щоб подорож кожного європейця починалася з Києва, а потім він їхав далі. Хочемо стати воротами, де все починається, містом, яке консолідуватиме турпотік. Ми б хотіли стати хабом Східної Європи", - сказав голова департаменту туризму КМДА Антон Тараненко.

На його думку, для таких амбіцій у міста все є, але бракує найголовнішого - ресурсів для промоції.

Що ж до заходів, які можуть привабити гостей з інших країн цього року, то ставка робиться на Всесвітній чемпіонат із середньовічного бою, а наступного - на "Бій хорів", розповіла голова Київської туристичної асоціації Дар'я Сонячна.

"Цього року ми очікуємо наплив туристів у травні у зв'язку зі Всесвітнім чемпіонатом із середньовічного бою, який пройде в "Київській Русі" під патронатом Президента", - зазначила Дар'я Сонячна, наголосивши, що торік такий чемпіонат у Великій Британії відвідала королева.

Улітку 2020 року буде проведено Всесвітній чемпіонат хорів - "Бій хорів" (відповідний меморандум було підписано 5 березня в Києві).

Дар'я Сонячна зауважила, що значного імпульсу зростанню туризму в 2017 році надало Євробачення, а минулого року - кубок УЄФА.

Читайте також: Туристична виставка ITB-2019 відкрилася у Берліні, Україна - серед 181 учасника

Загалом за підсумками 2018 року приріст іноземних туристів до столиці становив майже 25%.

"Ми закрили 2018 рік на позначці 5 мільйонів туристів, з яких 1,9 - іноземні", - повідомила керівник Київської туристичної асоціації.

До ТОП-5 країн, туристи з яких найохочіше відвідували Україну, потрапили Білорусь (313 тис., +24%), Ізраїль (192 тис., +16%), США (127 тис., +15)%, Німеччина (119 тис., +19%) і Туреччина (103 тис., +16). Варто відзначити суттєве зростання потоку туристів з таких країн, як Велика Британія (+35%, до 84 тис.), Польща (+41%, до 65 тис.), Іспанія  (+93,2%, до 28 тис.), Індія (32 тис., збільшення на 63%) і Китай (зростання на 55%, до 25 тис).

Тараненко робить особливий акцент на китайських туристах, зазначаючи: "Шість рейсів щотижня виконує тільки МАУ, це практично 1200 осіб на тиждень, але з них у Києві виходять лише 10%, решта летять в інші міста. Наше завдання - затримати їх у Києві хоча б на 2 дні".

КНР потрапила до списку країн, громадяни яких можуть отримати e-візу, але керівники туристичної галузі хочуть піти далі: вже другий рік вони виношують проект Stopoverdays, намагаючись переконати МЗС, що він дуже потрібний всій Україні. Суть його в тому, щоб людина, яка має, наприклад, європейську візу, могла б без проблем отримати дозвіл на перебування на території країни (не візу) на термін від 3 до 5 днів. Такі програми вже працюють у Стамбулі, в Мінську (де запустили спочатку на 3, а тепер збільшили до 10 днів).

Тараненко сподівається, що проект вдасться реалізувати. За його словами, минулого року обсяг турзбору в Києві становив 32 млн грн, до бюджету було перераховано податків з туристичної галузі близько 200 млн грн.

Фото Ольги Танасійчук