Пішохідно-велосипедний міст у Києві будують за українським проектом
Зведення пішохідно-велосипедного мосту через Володимирський узвіз відбувається згідно з українським проектом.
Про це повідомив заступник голови КМДА Олександр Спасибко, передає прес-служба столичної адміністрації.
«Ідея поєднання дніпровських схилів не нова і має коріння ще в минулому столітті, коли було облаштовано парк «Володимирська гірка». Тривалий час різні обставини не дозволяли вирішити це питання, і лише в наш час міська адміністрація зайнялася впритул створенням безперервного пішохідного маршруту від Львівської площі до Печерської Лаври. Зведення пішохідно-велосипедного мосту ефектно візуально розкриває панорами Подолу, долини Дніпра та лівого берега столиці», – розповів Спасибко.
Він зазначив, що нині тривають будівельні роботи зі зведення пішохідно-велосипедного мосту. Пішохідно-велосипедний міст з’єднає між собою київські парки «Хрещатий» та «Володимирська гірка». Розробку проекту мостового переходу виконало ТОВ «Проектні системи ЛТД» згідно з виграним тендером на проектні роботи.
За словами заступника голови КМДА, проекти пішохідного мосту між двома парками розроблялись ще у 2000-х роках та навіть виносились на розгляд архітектурно-містобудівної ради.
Спасибко уточнив, що у 2017 році було видано розпорядження на проектування пішохідно-велосипедного мосту та проведено тендер на проектні роботи.
«Що стосується розповсюдженої сьогодні у мережі інтернет інформації про нібито незаконне використання концепції, конструктивних рішень та проекту швейцарської архітектурної компанії для будівництва мостового пішохідно-велосипедного переходу між парками «Хрещатий» та «Володимирська гірка» у Києві, то я маю наголосити, що міська адміністрація як замовник будівництва користується результатом робіт згідно з проведеним тендером. Питання, чи дійсно схожа ідея, мають вирішувати архітектори», – сказав заступник голови КМДА.
Так, у 2013 році відбувся міжнародний архітектурний закритий бліц-конкурс на кращий проект інженерно-архітектурного рішення мостового пішохідно-велосипедного переходу між парками «Хрещатий» та «Володимирська гірка» у Києві. Після тривалого обговорення конкурсних проектів члени журі так і не змогли віддати перевагу одному проекту і визначити перше місце. Тому два других місця отримали два проекти: швейцарських та іспанських архітекторів.
У 2017 році міська адміністрація звернулась до швейцарської архітектурної майстерні з пропозицією щодо проектування пішохідно-велосипедного мостового переходу між парками «Хрещатий» та «Володимирська гірка» в обсязі: розробка концепції, здійснення авторського нагляду під час виконання робіт з проектування. Були надіслані листи, проведені скайп-конференції та доведені українські цінники на проектні роботи, які, згідно з чинним українським законодавством, використовуються при розрахунку кошторису та проведенні комплексної державної експертизи.
«Від швейцарської компанії надійшла пропозиція на купівлю права використання концепції та надання консультаційних послуг при виконанні робіт із розробки проектної документації в розмірі 200 тисяч доларів, що на той момент складало 5 224 000 грн. Враховуючи те, що орієнтовна вартість робіт з проектування згідно з українськими цінниками не влаштувала архітектурну компанію, було продовжено роботу та видано розпорядження на проектування. Згідно з проведеним тендером маємо розробника проекту, який виграв тендер із сумою 3,8 млн грн та виконані роботи з проектування. Що ж стосується коригування проекту, викликаного необхідністю проектування укріплення та підпірних стін, витрат на авторський нагляд, то наразі додаткова сума проходить державну експертизу. Отже, цим проектом запропоновано вигляд мосту та трасування», – зауважив Спасибко.
«Зараз ми знаходимось на фінальній стадії робіт. Новий міст, що з’єднає парк «Володимирська гірка» з Аркою дружби народів, плануємо відкрити до Дня Києва. Проект амбітний, є знаковим для міста та туристичної інфраструктури і стане справжньою візитівкою нашої столиці», – додав Спасибко.
Міст з’єднає два туристичних маршрути – парк «Володимирська гірка» і парк «Хрещатий» та слугуватиме виключно для пішоходів і велосипедистів.
Він буде довжиною приблизно 210 метрів, ширина буде змінною – від 6 метрів у регулярних зонах до 14 метрів у зонах оглядових майданчиків. Мостовий перехід зроблять з бетону, заліза та скла. Архітектурно-планувальною частиною проекту будівництва мосту передбачені пішохідні та велосипедні доріжки, оглядові майданчики, сучасне освітлення, відеоспостереження.
На мосту будуть влаштовані оглядові майданчики, звідки відкриватимуться вид на Дніпро, панорами лівобережжя та історичного Подолу. Цей міст зробить місто ще більш привабливим для туристів. Місто планує втілити проект великого туристичного маршруту, який розпочинатиметься від Пейзажної алеї і завершуватиметься біля Києво-Печерської Лаври.
Як повідомляли "Наші гроші", швейцарські архітектори заявили, що концепція "мосту Кличка" між парками Хрещатий та Володимирська гірка у Києві взята з їхнього конкурсного проекту, за який так і не заплатили.
Фото: прес-служба КМДА