Як у столиці викликати «швидку», якщо 103 недоступний — список телефонів

У Києві передбачена альтернативна можливість виклику “швидкої”, якщо телефон 103 виявиться недоступним через перебої зі зв’язком.

Як передає Укрінформ, про це заявила директор Департаменту охорони здоров’я КМДА Валентина Гінзбург, повідомляє Київська міська державна адміністрація.

“По-перше, спробуйте набрати номер 103 не один, а хоча б два-три рази. Буває, що така наполегливість спрацьовує. Далі, не гаючи часу, перевірте, чи можливо для виклику допомоги додзвонитися на інші номери, які існують на випадок перебоїв із роботою лінії “103”, як стаціонарні, так і мобільні. Також для абонентів Київстар існує можливість виклику “швидкої” смс-повідомленням на номер 10003. Не забувайте вказати інформацію щодо причини виклику, повну адресу (номер будинку, під’їзду, квартири та поверх), контактний телефон, ПІБ та вік хворого”, – пояснила Гінзбург.

Так, якщо телефон 103 недоступний, можна скористатися спеціальними резервними номерами. Зокрема, стаціонарними номерами: 235-71-30, 235-80-54, 235-80-58, 235-80-59, 234-71-28, 234-01-75, 235-80-24, 235-42-53, 235-80-56, 234-75-43 та 234-72-94.

Також для виклику “швидкої” можна скористатися мобільними номерами: (067) 248-1446, (067) 248-1439, (067) 248-14-38, (067) 248-14-36, (067) 248-14-37, (067) 248-14-35, (067) 248-14-34, (067) 248-14-03, (067) 411-61-76.

Читайте також: Київ життєво потребує генераторів, автобусів та карет швидкої допомоги — мер

Крім цього, можна зателефонувати на стаціонарні номери телефонів місцевих підстанцій/пунктів базування бригад ЕМД КНП “Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф міста Києва”: 235-30-57, 536-19-11, 258-31-90, 400-61-12, 280-22-49, 433-97-47, 518-26-88, 245-88-15, 245-88-16, 456-44-77, 515-26-07, 546-18-76, 573-82-83, 485-11-18.

Якщо ж не вдалося зателефонувати, то при збереженні доступу до інтернету Гінзбург рекомендує відправити електронний лист на e-mail: ssmp_@ukr.net. Лист має містити необхідні дані: причина звернення, номер будинку, під’їзду, квартири та поверх, контактний телефон, прізвище, ім'я та по-батькові, вік хворого.

Також можна звернутися до пункту постійного чи тимчасового базування бригад екстреної медичної допомоги, поліції, Державної служби з надзвичайних ситуацій та пунктів обігріву. Окрім цього, можна зупинити автомобіль швидкої, поліції, рятувальників і попросити про допомогу або самостійно звернутися до лікарні.

Читайте також: У майже всі столичні будинки повернули опалення

“Сподіваюся, що розширення можливостей зв’язку із медиками збільшать шанси на її вчасне отримання. Та маю до киян два прохання. По-перше – потурбуйтеся про тих, хто не може зробити цього сам: людей із інвалідністю, яким складно пересуватися самостійно, а також людей літнього віку, що мешкають поруч. По-друге, викликайте бригади екстреної медичної допомоги та медицини катастроф тільки тоді, коли стан дійсно критичний. Наприклад: втрата свідомості, судоми, розлад дихання, раптовий сильний біль у грудній клітині, анафілактична реакція, кровотеча, травма, що загрожує життю, нещасний випадок тощо. Адже поки “швидка” відпрацьовує ваш непрофільний виклик, медиків може очікувати той, для кого відлік справді йде на хвилини”, – закликала Гінзбург.

Як повідомляв Укрінформ, на ранок неділі, 27 листопада, доступність мобільного зв'язку в Україні перевищила 83%.