У метро відкриють інтерактивну виставку про методи і маніпуляції російської пропаганди
У вестибюлі станції столичного метро «Золоті ворота» з 24 квітня по 24 травня пройде інтерактивна виставка «Справжні причини війни, або як працює російська пропаганда».
Про це Укрінформу повідомили організатори.
«росія використовує проти України всі можливі варіанти інформаційної зброї: фейки, маніпуляції, поляризацію суспільства, тощо. Пропаганда дозволила виправдовувати війну. Тому ми маємо розуміти, як вона діє, щоб вміти протидіяти, захистити себе та своє інформаційне середовище. Декілька років ми досліджуємо прийоми радянської та російської пропаганди, і тепер хочемо поділитися цими знаннями в зручній та цікавій формі», - розповів автор ідеї виставки, засновник ГО “Європейський інститут Чорнобиля” Валерій Коршунов.
Автори виставки додали, що цей новий інструмент протидії пропаганді з XR-технологією буде представлено в 5000 школах та громадських інституціях в Україні та ще 20 країнах світу.
Виставка безкоштовна та інклюзивна, має супровід кожного експонату українською та англійською мовами. Вона складається з 30 плакатів, з елементами доданої реальності, розказує і показує головні методи, прийоми та маніпуляції, які використовує російська пропаганда в інформаційній війні проти України.
За словами відомої фактчекерки Альони Романюк (ініціатива “НотаЄнота”), за 9 років гібридної війни українські фактчекери та медійники вже навчились відрізняти та класифікувати різні інформаційні вкиди та вирішили представити свої напрацювання у новітньому форматі інтерактивної виставки з доданою реальністю.
«За останній місяць ініціатива “НотаЄнота” провела інтелектуальні антифейкові ігри в понад 100 містах та селах України, в яких понад 5000 школярів, учителів, представників влади та поліції розвивали критичне мислення в ігровому форматі на прикладах актуальних фейків та маніпуляцій. Саме інтерактивні новітні формати показують свою ефективність у розвитку медіаграмотності та показують, як жити в інформаційному середовищі в умовах війни. Інтерактивна виставка edAR продовжить залучення різних аудиторій до вивчення теми пропаганди та розвитку інформаційного імунітету, адже новітні технології захоплюють і дозволяють це зробити цікаво для різних поколінь», - зазначила Романюк.
Ця ХR-виставка докладно пояснює, як побудована система російської пропаганди, розвінчує відомі фейки та маніпуляції, що роками працюють проти України, і головне - показує, до чого це може привести на прикладах війни. Спеціально для виставки Валерій Коршунов створив унікальні плакати з використанням штучного інтелекту, навченого шляхом аналізу великого масиву даних в інтернеті. Таким чином плакати поєднуються з платформою, через яку найбільше ширяться фейки.
Унікальний формат виставки при цьому дуже простий для організації. Щоб її провести, достатньо розмістити 30 плакатів та завантажити додаток edAR - і всі переваги 3D, AR та VR досвіду можуть бути доступні без спеціальної техніки.
«Війна в Україні показала світу, наскільки недооціненою була інформаційна складова та вплив російської пропаганди. Якщо в Україні ми вже розуміємо прояви роспропаганди, то на західну аудиторію її методи досі мають сильний вплив. Тому сьогодні ми маємо ділитися своїм досвідом із іншими країнами. Нині вже є домовленості на проведення виставки в Іспанії, Франції, Словаччині, Чехії та плануємо проведення ще у 20 країнах. Ми закликаємо українців по всьому світу проводити виставки у своїх містах, щоб вберегти себе, своїх дітей та ті країни, в яких ви знаходитесь, від впливу російської пропаганди. Щоб як у випадку з ілюзіоністом - показати як працює пропаганда, щоб більше не дати себе обдурити», - додала продюсерка виставки та мобільного додатку edAR Exhibition Світлана Коршунова.
Виставка розроблена командою Валерія Коршунова з ГО “Європейський інститут Чорнобиля” у партнерстві з відомою фактчекеркою Альоною Романюк (ініціатива “НотаЄнота”) в рамках проєкту «Термінова підтримка ЄС для громадянського суспільства», що впроваджується ІСАР Єднання за фінансової підтримки Європейського Союзу та за сприяння Міністерства культури та інформаційної політики й підтримки КП "Київський метрополітен".