Зачинені станції «синьої» гілки столичного метро працюватимуть як укриття - рішення держкомісії
Зачинені станції та вестибюлі "синьої" гілки Київського метрополітену використовуватимуться як укриття під час повітряної тривоги.
Як передає Укрінформ з посиланням на Урядовий портал, таке рішення ухвалила Державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.
9 грудня під головуванням віцепрем’єр-міністра з відновлення - міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Олександра Кубракова відбулося позачергове засідання Держкомісії.
За дорученням Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля комісія розглянула ситуацію, що сталася на перегоні Оболонсько-Теремківської лінії метро.
З доповіддю виступив Київській міський голова Віталій Кличко, який повідомив, що ще в листопаді по першій колії перегону між станціями "Деміївська" та "Либідська" з’явились значні течі та утворились тріщини в колійному лотку і тюбінгах тунельної оправи.
8 грудня ця ситуація була розглянута на засіданні регіональної Комісії ТЕБ та НС та було прийняте рішення про зупинення руху на зазначеній ділянці.
Кличко наголосив, що на сьогодні надзвичайна ситуація відсутня, але є загроза її виникнення. Тому вживаються необхідні кроки для запобігання. Зокрема, за його словами, шість станцій метро зачинені для руху поїздів.
За словами мера Києва, загроза підтоплення власне станцій відсутня, оскільки ґрунтові води розташовані нижче відносно рівня станцій, що дозволить їм, у разі оголошення повітряної тривоги, працювати як укриття.
Своєю чергою міністр внутрішніх справ Ігор Клименко підкреслив, що на сьогодні є проблема із транспортними засобами, які порушують правила зупинки та стоянки і припарковані на розворотних кільцях на Либідській площі, а також з нелегальними перевізниками, транспортні засоби яких здійснюють відстій на зазначеній площі.
Міністр наголосив на необхідності впровадження змін в організації дорожнього руху як на цій ділянці, так і на найбільш завантажених відрізках доріг столиці. Зокрема буде збільшена пропускна спроможність громадського транспорту, відрегульований хронометраж перемикання сигналів світлофорів, перенесені для зручності зупинки громадського транспорту, змінені деякі дорожні знаки.
За словами Клименка, основним завданням, особливо починаючи з понеділка, є нормалізувати рух та забезпечити контроль, щоб пасажири не відчували значний дискомфорт.
Підсумовуючи засідання, Кубраков наголосив, що уряд у разі необхідності готовий надати всю необхідну допомогу.
За результатами заслуханих доповідей комісія визнала, що у зв’язку з фільтрацією ґрунтових вод і виносом породи в тунель по першій колії перегону між станціями "Деміївська" та "Либідська" існує потенційна загроза виникнення надзвичайної ситуації техногенного характеру.
Комунальному підприємству "Київський метрополітен" доручено невідкладно провести необхідні обстеження, визначити причини виникнення аварійної ситуації та вжити заходи з термінового виконання відновлювальних робіт.
При цьому прийнято рішення, що станції та вестибюлі синьої гілки можуть використовуватися як укриття під час повітряної тривоги. Відповідним відомствам доручено провести додаткову перевірку безпеки таких укриттів.
Київська міська військова адміністрація повинна забезпечити організацію та перевезення населення дублюючими метрополітен маршрутами наземного транспорту між станціями "Либідська" і "Теремки".
Як повідомляв Укрінформ, 8 грудня влада Києва оголосила про зупинення руху поїздів на відрізку між станціями "Либідська" і "Деміївська".
За попередніми даними, вказані обставини виникли у зв’язку з розгерметизацією тунелю та появою тріщин у його стінах, що призвело до підтоплення тунелю на вказаній ділянці метрополітену.
У зв’язку з підтопленням тунелів правоохоронці почали досудове розслідування.
У Департаменті патрульної поліції повідомили деталі змін в організації дорожнього руху у столиці після підтоплення частини станцій метро на "синій" гілці.
Фото: AMY Вікіпедія