Діагностика турбіни – на що звернути увагу?

Турбовані двигуни давно завоювали ринок і стали оптимальним рішенням для установки на численні автомобілі. Раніше тільки спортивні машини могли задовольнятися установкою турбіни, але і на багатьох цивільних авто цей агрегат встановлюється. Примітно, що турбіни є доповненням як бензинових, так і дизельних двигунів.

Традиційно турбіни мають менший ресурс у порівнянні з двигунами, тому необхідно своєчасно зрозуміти, коли і за яких умов цей елемент виходить з ладу. Щоб вчасно провести діагностику і перевірку, а також не стикатися з проблемами в незручний час, необхідно звернутися за допомогою в турбосервіс, де фахівці готові проаналізувати роботу турбіни. Вони оцінять її стан і дадуть свої рекомендації щодо подальшої експлуатації.

Причини несправності

Перш ніж аналізувати поломки необхідно заздалегідь зрозуміти, що саме передувало появі несправностей. Підшипники і сальники вважаються найбільш проблемними місцями. Зношеність цих компонентів призводить до появи шуму, розвивається люфт і в підсумку є ймовірність клину турбіни. Є ще кілька причин:

  • порушення роботи мастильної системи;
  • зношеність поршневих кілець;
  • поломка клапанів вентиляції.

Вихлопні гази потрапляють у картер, що призводить до ще більш згубних наслідків.

Початкові ознаки поломки

Будь-який власник автомобіля, навіть якщо у нього немає досвіду і знань, може зрозуміти, коли саме несправність проявляє себе. Після цього потрібна як мінімум діагностика, а надалі проводиться ремонт турбін і надаються поради щодо експлуатації. Ознак порушення роботи турбокомпресора кілька:

  • поява у вихлопі чорного або сизого диму;
  • надмірно гучна робота двигуна в різних режимах навантаження;
  • відбувається частий перегрів силового агрегату;
  • з'являється збільшена витрата масла і палива;
  • втрачається тяга, потужність і динаміка.

Нерідко ці ознаки можуть стати причиною інших поломок. Тому, перш за все, необхідно відкинути проблеми з турбіною, щоб приступити до діагностики й ремонту інших систем.

Самостійна перевірка турбонагнітача

Перші етапи найелементарніші – перевірка рівня і якості моторної оливи, а також візуальний огляд турбіни на предмет сторонніх елементів. Також оцінюється колір вихлопу, адже по ньому також можна зрозуміти, наскільки проблемним є й інші агрегати. Якщо в вихлопі переважає чорний колір, а потужність автомобіля падає, це означає про наявність занадто багатої суміші.

Сизий і білий дим говорить про те, що відбувається згорання оливи. Через циліндри воно потрапляє в камеру згоряння. Обов'язково збільшується витрата змащувального матеріалу. Оцінюється якість фільтруючого елемента і ротора турбіни. Невеликий люфт є допустимим параметром. Надмірно забруднений фільтр не може пропускати необхідну кількість повітря. Через це відбувається утворення великої різниці обсягу повітря в корпусі турбіни і картриджі. Якщо фільтр замінений і проблема залишилася, тоді необхідно перевірити стан всіх шлангів і трубок подачі оливи, адже найімовірніше є поломка або загин.

Попадання газів в картер призводить до створення неправильного зливу оливи. У цьому випадку оцінюється робота системи вентиляції картерних газів. Окремі її частини краще замінити, щоб виключити порушення роботи дизельного мотора.

Де відремонтувати турбіну?

Фахівці компанії «Turbo Magic» готові прийняти на діагностику автомобіль з різними типами проблем. Виконується ретельна перевірка і оцінка, після чого турбіна піддається ремонту і відновленню з наданням клієнтові рекомендацій відносної подальшої експлуатації.