КВУ закликає політиків відмовитися від реклами до старту виборчої кампанії
Всеукраїнська громадська організація «Комітет виборців України» закликає політичні партії та потенційних кандидатів у президенти відмовитися від розміщення рекламних матеріалів до офіційного старту виборчої кампанії.
Про це повідомляє прес-служба КВУ.
«Українські громадяни заслуговують на те, щоб отримати кілька місяців передвиборчої тиші до офіційного старту виборів. Це також дозволить зменшити традиційно найбільш витратну статтю виборчих бюджетів - телевізійну рекламу і створити більш рівні можливості для тих кандидатів, які не мають коштів для подібного політичного марнотратства», - наголосив голова КВУ Олексій Кошель.
За оцінкою КВУ, впродовж останніх місяців 15 політичних партій і потенційних кандидатів у президенти проводили масовані рекламні кампанії, що мають ознаки політичної реклами.
Загалом, уточнюють у КВУ, усі українські партії впродовж квітня-червня витратили на рекламу 60 млн грн. З парламентських партій найбільше витратила «Батьківщина» (24,8 млн), із позапарламентських - «Основа» (8,8 млн). У порівнянні із І кварталом загальні витрати партій в ІІ кварталі 2018 року збільшилися маже вдвічі (100,1 млн. проти 177,1 млн.).
При цьому офіційний старт виборчої кампанії із виборів Президента відбудеться лише за 90 днів до дня голосування - на початку січня 2019 року.
Разом з тим у КВУ звертають увагу на те, що політичну рекламу критикують і самі політики.
«У 2014 році Юлія Тимошенко закликала відмовитися від «нікчемної реклами». Анатолій Гриценко вказує, що рекламу варто заборонити, адже вона «коштує сотні мільйонів». Олег Ляшко і Олег Березюк зареєстрували законопроект №2474а «Про заборону політичної реклами». Схожу позицію також публічно підтримують члени БПП та Народного Фронту», - йдеться у повідомленні.
Як повідомляв Укрінформ, голова Комітету ВР з питань свободи слова та інформаційної політики Вікторія Сюмар заявила, що політики свідомо не хочуть законодавчо врегульовувати питання використання політичної реклами у невиборний період, аби мати змогу маніпулювати свідомістю людей для підвищення своїх рейтингів.
Водночас в Інституті масової інформації акцентують на тому, що кількість політичної "джинси" в українських засобах масової інформації в мережі Інтернет є найбільшою починаючи із зими 2014 року.