Україна має чітко заявити своє право на вільну навігацію в Азовському морі — Лукас
Едвард Лукас вважає, що в ситуації, яка склалася в Азовському морі, Україна і її союзники мають діяти швидко і чітко заявити, що відстоюватимуть право на вільну навігацію, інакше наслідки будуть катастрофічними для Донбасу.
Про це відомий англійський публіцист та аналітик, віце-президент Центру аналізу європейської політики (США) заявив у пятницю, 26 жовтня, у спілкуванні із журналістами в рамках Львівського безпекового форуму, повідомляє кореспондент Укрінформу.
“Питання військово-морської агресії з боку Росії треба було піднімати набагато раніше, коли росіяни тільки починали будувати Керченський міст. Представники військово-морських сил України мають чітко заявити зі своїми союзниками про те, що збираються відстоювати вільне право на навігацію. Крім того, треба скоординувати всі заходи морської оборони, юридичні, дипломатичні і, звісно, медіа. Бо якщо історія Криму повториться в Азовському морі, то наслідки, зокрема для Маріуполя і Донбасу, будуть катастрофічні», — зауважив Лукас.
Він також підкреслив, що треба швидше приймати рішення, від яких залежить обороноздатність країни.
“Я здивований, що так багато часу потрібно, щоб отримати човни берегової охорони від Сполучених Штатів Америки”, - уточнив він.
Проте, зазначив Лукас, йому «дуже приємно, що ці питання нарешті обговорюються відкрито і публічно, бо досі ці проблеми ніби виникали таємничо і несподівано, і повністю замовчувалися українською владою”.
Як повідомляв Укрінформ, Безпековий форум-2018 під гаслом "Економіка війни чи війна економік" зібрав у Львові понад 240 учасників із 44 країн світу. Це відомі аналітики, експерти, політологи, командири ЗСУ, Військово-морського флоту, керівництво Держприкордонслужби.
Серед питань, що винесені на обговорення, - "Ситуація в Азовському морі як економічний, безпековий та соціальний виклики", "Політика щодо окупованих територій: як попередити утворення "сірих" зон у світі", "Оборона як сучасне поняття - Безпека як основа управління державною" та інші. У межах форуму відбулася презентація дослідження СЕРА "Європа і Північний потік-2".
Церемонія передачі Україні двох колишніх катерів Берегової охорони класу Island ("Айленд"), про які казав Лукас, пройшла 27 вересня на базі Берегової охорони США в Балтиморі. Із січня по червень 2019 року заплановані відновлювальні роботи і дообладнання катерів – у присутності представників українських ВМС; влітку 2019 року в Балтиморі навчатимуться українські екіпажі; а в листопаді-грудні 2019 року катери мають транспортувати до порту Одеси і привести в робочий стан за допомогою експертів Берегової охорони США. Таким чином, до початку їх експлуатації в Україні знадобиться більше року.
Упродовж останніх місяців Росія затримує судна, які прямують до портів Бердянська та Маріуполя. Міністр інфраструктури Володимир Омелян заявляв, що Україна проводить переговори з країнами ЄС та США щодо запровадження санкцій проти Росії у відповідь на блокаду Азовського моря.
У Державному департаменті США назвали дії Росії в Азовському морі спробою дестабілізувати Україну.
Тим часом Рада національної безпеки і оборони України ухвалила рішення посилити військово-морську присутність в Азовському морі, створивши там корабельно-катерне угрупування Військово-морських сил.