Кандидати у президенти вже почали агітацію у 18 регіонах — ОПОРА
Згідно з моніторингом громадянської мережі “ОПОРА” за листопад, у 18 з 25 регіонах йде дочасна агітаційна кампанія потенційних кандидатів в президенти України.
Про це на прес-конференції розповіла голова правління громадянської мережі “ОПОРА” Ольга Айвазовська, повідомляє кореспондент Укрінформу.
«У першу чергу протягом листопада, коли наші спостерігачі оцінювали хід кампанії, політичну активність в регіонах, ми відзначили, що з 25 регіонів, до яких ми зараховуємо 24 області і м. Київ, значна активність відбувалася у 18 , зокрема і за безпосередньої участі кандидатів», - сказала Айвазовська.
До такої активності в “ОПОРІ” віднесли розміщення зовнішньої реклами, розповсюдження друкованих матеріалів де-факто агітаційного змісту, активність потенційних кандидатів щодо дочасної агітації аудіовізуальних ЗМІ, відвідання потенційним кандидатами регіонів та населених пунктів потенційними кандидатами, участь в масових заходах, участь в заходах з залученням представників місцевої влади, а також благодійна діяльність, яка може бути пов'язана з тим чи іншим потенційним кандидатом.
Зазначається, що на поточний момент, згідно зі звітом, домінує зовнішня реклама, масове розміщення такої реклами “ОПОРА” фіксувала в 25 регіонах - Юлії Тимошенко, 24 регіонах - Петра Порошенка, 18 регіонах - міського голови Львова Андрія Садового.
У рейтингу активності потенційних кандидатів або їх місцевих команд щодо розповсюдження друкованих матеріалів де-факто агітаційного змісту, найбільше фіксувалося такої реклами стосовно Юлії Тимошенко - у 18 регіонах, Андрія Садового - у 13 регіонах, Олега ЛяшкА та Арсенія Яценюка - у 10 регіонах.
За орієнтовним даними «ОПОРИ» потенційні кандидати менше використовують аудіовізуальні та друковані ЗМІ. Так масове розміщення матеріалів, які «ОПОРА» відносить до дочасної агітації, фіксувалося у 9 регіонах стосовно Юлії Тимошенко, у 8 регіонах стосовно Олега Ляшка, у 6 - стосовно Петра Порошенка.
«ОПОРА» також досліджувала відвідуваність потенційними кандидатами регіонів та населених пунктів.
«Найбільш активними за кількістю відвіданих населених пунктів є Олег Ляшко. Ця тенденція відповідає і жовтню, хоча на національному рівні через зовнішню рекламу складається дещо інще враження. На другому місці Валентин Наливайченко - 13 населених пунктів, на третьому місці Юлія Тимошенко - 12 і Олександр Шевченко -11. Але найбільш активною з точки зору проведення зустрічей або кількості заходів в межах відвідування цих регіонів займає Юлія Тимошенко серед зафіксованих регіонів і візитів. Це 28 заходів», - поінформувала Айвазовська.
Експерти відзначили, що попри те, що дочасна агітація відбувалася і раніше, тільки зараз Центральна виборча комісія відзначила це явище.
«У цьому місяці ЦВК вперше оголосила свою позицію щодо цього явища. Незважаючи на те, що в своїй заяві ЦВК зазначила відсутність юридичних механізмів протидії чи попередження дочасної агітації до моменту регістрації кандидатів, важливо, що ЦВК продукує певні суспільні дискусії, як забезпечити принцип рівності можливостей різних кандидатів. Незважаючи на те, що буде надмірним меседж, що дочасна агітація поза законом, на рівні Верховної Ради з залученням ЦВК, експертних організацій треба продовжити діалог про найкращі механізми забезпечення прозорості виборчої кампанії», - сказав аналітик Громадянської мережі «ОПОРА» Олександр Клюжев.
За результатам моніторингу «Опора» надала рекомендації і потенційним суб'єктам виборчого процесу, зокрема , забезпечити належне розмежування посадової та політичної активності, з власної ініціативи оприлюднити обсяги та джерела фінансування заходів дочасної передвиборчої агітації. В той же час, на думку експертів, Верховна Рада має оперативно ухвалити зміни до законодавства у сфері відповідальності за порушення виборчого законодавства, а посадові та службові особи органів влади мають попереджувати втручання державних службовців до політичного та виборчого процесу згідно з законодавством та міжнародними стандартами.