Раді пропонують спростити можливість звільнення мовного омбудсмена
Група народних депутатів від фракції «Слуга народу» зареєстрували у Верховній Раді законопроєкт, яким пропонується розширити перелік підстав для звільнення Уповноваженого із захисту державної мови.
Як передає Укрінформ, відповідний законопроєкт №6336 «Про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення порядку звітування та звільнення Уповноваженого із захисту державної мови» оприлюднено на сайті парламенту.
Так, пропонується доповнити перелік підстав, за якими можна звільнити мовного омбудсмена: у разі визнання Кабінетом Міністрів його діяльності незадовільною за результатами розгляду щорічного звіту, а також «в інших випадках за поданням Прем’єр-міністра України».
Пропонується також передбачити, що Кабінет Міністрів України не пізніше 1 червня року, наступного за звітним, розглядає звіт Уповноваженого із захисту державної мови та ухвалює рішення щодо нього.
«Законопроєкт має на меті усунути прогалину в законодавстві, яка полягає у відсутності політичної відповідальності за невиконання або недобросовісне виконання своїх обов’язків Уповноваженим із захисту державної мови», - зазначають автори у пояснювальній записці.
Серед ініціаторів законопроєкту – народні депутати від фракції «Слуга народу» Максим Бужанський, Андрій Костін, Данило Гетманцев, Юлія Гришина, Галина Третьякова, Андрій Клочко.
Законопроєкт наразі передано на розгляд керівництву ВР і профільного комітету.
Згідно з чинним законом «Про забезпечення функціонування української мови як державної», повноваження Уповноваженого припиняються Кабінетом Міністрів достроково у разі: подання ним особистої заяви про складення повноважень Уповноваженого; наявності медичного висновку про неможливість виконувати обов’язки за станом здоров’я; порушення ним вимог щодо несумісності; притягнення його до відповідальності за порушення вимог цього закону; його участі у спробах запровадження офіційної багатомовності всупереч Конституції України і встановленій конституційній процедурі; набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього; припинення його громадянства України; визнання його безвісно відсутнім або оголошення померлим; його смерті.