СБУ: Порошенко розірвав «вугільні» контракти з Африкою і домовився з ОРДЛО

Відео

Експрезиденту Петру Порошенку інкримінують розірвання торгових контрактів на постачання вугілля з Південно-Африканської Республіки і укладання натомість торгових угод з представниками ОРДЛО.

Як передає Укрінформ, про це заявив під час брифінгу у понеділок керівник Головного слідчого управління Служби безпеки України Анатолій Буліч.

“Вказана особа підозрюється у тому, що протягом 2014-2015 років, перебуваючи на посаді Президента України, використовуючи наявні у нього повноваження, а також інструменти впливу на певних керівників центральних органів державної влади, вжив незаконні заходи до розірвання існуючих торговельних зв’язків України на постачання вкрай необхідного вугілля з Південно-Африканської Республіки”, - сказав він.

“Одночасно з цим на вимогу представників Російської Федерації він організував підписання від імені України контрактів на постачання вугілля з непідконтрольної Україні території, чим поставив Україну в енергетичну залежність від представників Російської Федерацій та псевдореспублік”, - додав він.

У СБУ наголосили, що наразі у даній справі повідомили про підозру трьом особам. Слідство триває.

Як повідомляв Укрінформ, у понеділок, 20 грудня, виконувач обов’язків генпрокурора Олексій Симоненко підписав повідомлення про підозру експрезиденту Петру Порошенку у справі постачання вугілля з окупованих територій.

За даними ДБР, Порошенко підозрюється у тому, що “діючи за попередньою змовою групою осіб, зокрема з числа представників вищого керівництва Російської Федерації, сприяв діяльності терористичних організацій «ЛНР» та «ДНР».

У вересні-листопаді 2021 року у вказаному провадженні вже повідомлено про підозру ще одному із чинних народних депутатів та колишньому міністру енергетики.

Вони підозрюються у купівлі за державні кошти в ОРДЛО вугілля. На думку слідства, своїми діями фігуранти провадження поставили енергетичну сферу України у залежність від Російської Федерації та терористичних організацій. Що, у свою чергу, підірвало економічну безпеку держави у 2014-2015 роках, позбавило можливостей для диверсифікації джерел постачання енергетичних ресурсів, а також надало РФ більш широкі можливості для подальшого втручання у внутрішні справи України і ведення проти неї підривної діяльності.

Провадження здійснюється ч. 1 та ч. 3 ст. 258-5 (фінансування тероризму), ч. 1 ст. 111 (державна зрада) та ч. 1 ст. 258-3 (сприяння діяльності терористичної організації) ККУ.