Результати ЗНО - 2017: тенденції та висновки
10 серпня, 11.30 - Результати ЗНО - 2017: тенденції та висновки.
Організатор: Український центр оцінювання якості освіти.
Учасники: Вадим Карандій - директор Українського центру оцінювання якості освіти; Валерій Бойко - заступник директора Українського центру оцінювання якості освіти.
Підсумкові матеріали:
Директор УЦОЯО пояснив введення сільського коефіцієнту при вступі-2017
Випускники сільських шкіл мають порівняно з випускниками міських шкіл більш низький показник рівнів навчальних досягнень. Щоб забезпечити абітурієнтам із сільської місцевості можливість вступу до вишів, було прийнято рішення про введення сільського коефіцієнту.
Про це на прес-конференції в Укрінформі, присвяченій підсумкам ЗНО 2017 року, сказав директор УЦОЯО Вадим Карандій.
"В силу специфіки, переважно соціо-економічних факторів, уже на старті вступної кампанії випускники сільських навчальних закладів програють випускникам міських шкіл. Для того, щоб забезпечити баланс підготовки кваліфікованих фахівців з вищої освіти, держава змушена йти на такий крок як застосування відповідних вагових коефіцієнтів для випускників сільських ЗНЗ», - сказав Карандій.
Так, за його словами, за підсумками результатів ЗНО/ДПА 2017 року з української мови та літератури випускники міських шкіл у 28,4% підтверджують високий рівень навчальних досягнень, в той час як серед випускників шкіл із сільської місцевості такий показник становить 8%.
Карандій також повідомив, що загалом результати ЗНО/ДПА дівчат є кращими, ніж результати хлопців. Він зауважив, що це є природним для цієї вікової категорії, такі результати будуть цікавими тим, хто займається вивченням вікової психології.
Випускники шкіл при виборі предметів ЗНО надали перевагу історії України перед математикою
З обов'язкових для складання ЗНО/ДПА предметів випускники шкіл у 2017 році обирали частіше історію України, ніж математику, втім результати з історії України гірші, ніж з математики.
Про це на прес-конференції в Укрінформі, присвяченій підсумкам ЗНО 2017 року, сказав директор Центру оцінювання якості освіти Вадим Карандій.
"Наші випускники, обираючи між цих двох предметів, боялися обирати математику, розуміючи, що з цього предмету результати будуть гіршими. І більшість обирали історію України, але результати їх не феноменальні. В цілому статистика результатів з історії України гірша, ніж з математики", - сказав Карандій.
Так, для складання державної підсумкової атестації у формі ЗНО обрали історію України 72% випускників (у 2016 році - 64%), ДПА з математики складали 40,9% випускників (у 2016 році - 36%).
В 2017 році 49,1% випускників отримали оцінки достатнього та високого рівнів навчальних досягнень із математики, що на 2,6% більше, ніж у минулому році. З історії України цей показник становить 39,1%, що на 4,1% більше від минулорічного.
Взагалі з історії України результати 55% випускників отримали результати середнього рівня досягнень.
ЗНО/ДПА з української мови та літератури, яке обов'язково складають всі випускники загальноосвітніх навчальних закладів, за словами директора УЦОЯО, склали на достатньо високому рівні - цей показник вищий за 50%.
"Можна взагалі сказати про те, що реально рівень навчальних досягнень перевищує ті очікування, які фактично можна було ставити до випускників нашої школи. Це говорить, що рівень викладання української мови та рівень досягнень наших випускників є достатнім", - заявив Карандій.
Найбільше учасників, які за результатам ДПА з української мови мають високий та достатній рівні навчальних досягнень, зафіксовано в Києві (76,5% від загальної кількості випускників) та у Львівській області (70%). Також випускники шкіл Львівської області та Києва лідирують за результатами ДПА з історії України та математики.
Водночас Карандій зауважив, що позитивної динаміки щодо зростання рівня навчальних знань з фізики, біології, хімії немає.
"Кількість тих, хто володіє відповідними знаннями на початковому та середньому рівні, є більшою, ніж тих, хто відповідно здобув чи підтвердив рівень досягнень на достатньому чи високому рівні", - сказав Карандій.
Він повідомив, що зараз на сайті УЦОЯО розміщено деперсоналізовані статистичні дані стосовно всіх результатів державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання 2017 року для більш детального аналізу рівня навчальних досягнень випускників шкіл.
За підсумками ЗНО 2017 року 303 особи отримали 200 балів з різних предметів - Карандій
За результатами зовнішнього незалежного оцінювання 2017 року 303 випускники загальноосвітніх шкіл отримали 200 балів з різних предметів, за винятком іспанської мови.
Про це на прес-конференції в Укрінформі у четвер сказав директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим Карандій.
"Ми маємо 303 результати по 200 балів з усіх предметів, за винятком іспанської мови", - сказав Карандій.
Стосовно іспанської мови директор УЦОЯО зауважив, що з року в рік цей предмет для складання ЗНО обирає невелика кількість осіб, відповідно не всі з них можуть досягти високого рівня.
За даними УЦОЯО, з одного предмету 200 балів отримали 285 осіб, з двох предметів - 9 осіб, з яких четверо - випускники шкіл Львова, по одній особі отримали 200 балів з двох предметів зі Львівської області, Києва, Чернігова, Одеси та Ужгорода.
Найбільше випускників, як отримали 200 балів, - у Києві (82 особи), Львівській області (49 осіб), Запорізькій та Харківській областях (по 18 осіб), Дніпропетровській (15) та Закарпатській (14) областях.
Карандій також навів дані щодо навчальних закладів, що підготували найбільше випускників, які набрали 200 балів на ЗНО. За його словами, це спеціалізовані заклади, втім їхній досвід у викладанні заслуговує на вивчення.
Так, в 2017 році найбільшу кількість "200-бальників" підготував Львівський фізико-математичний інтернат при Львівському національному університеті - 16 осіб. На другому місці за кількістю учнів, які набрали на ЗНО 200 балів з різних предметів, - Київський ліцей № 171 "Лідер" - 10 осіб. Третє місце посіла Ужгородська спеціалізована школа-інтернат з поглибленим вивченням окремих предметів Закарпатської обласної ради - 9 осіб. По 5 учнів, які набрали 200 балів, підготували три навальні заклади Києва - ліцей "Наукова зміна", ліцей № 142 та № 208.
Карандій зазначив, що цьогорічна статистика за кількістю випускників, які здали ЗНО на 200 балів, майже аналогічна до минулорічної. Втім, відбувся невеликий перерозподіл за рахунок того, що зменшилася кількість "200-бальників" з української мови та літератури, але збільшилася - з математики.
З наступного року випускники ПТУ та коледжів складатимуть ЗНО з української - Карандій
Наступного року у процедуру проведення зовнішнього незалежного оцінювання буде внесено низку новацій.
Про це на прес-конференції в Укрінформі розповів директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим Карандій, повідомляє кореспондент агентства.
"На сьогодні вже визначено: вперше у ДПА в формі ЗНО з української мови обов'язково будуть брати участь випускники професійно-технічних закладів, а також коледжів. Це дасть можливість подивитися, який рівень підготовки є в школі, протехзакладі і коледжі і в цілому спрямувати єдині вимоги до рівня оцінювання цих випускників", - сказав Карандій.
За його словами, найбільші зміни очікуються у тестах з іноземних мов. Зокрема, з'явиться елемент оцінювання нового виду діяльності - сприйняття мови на слух. "Буде окремий блок - аудіювання. Крім того, передбачається, що в процесі ДПА буде використаний дворівнений тест за рівнем володіння мови В1 та В2", - зазначив керівник УЦОЯО.
Третя новація, що передбачається в проведенні ЗНО наступного року, - адаптація тестів з української мови та літератури, математики та історії України для осіб з порушенням зору.
"Ця категорія не є великою, але ці люди потребують справедливого підходу в плані рівних умов доступу до вищої освіти", - зазначив директор УЦОЯО.
Карандій повідомив, що надалі можливі ще деякі зміни, наразі триває розробка нормативних актів.
Відео з прес-конференції:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк