Презентація онлайн-посібника для журналістів
28 серпня 10:30 - Презентація посібника «Місцева преса: посібник для ЗМІ, або як регіональним журналістам працювати за часів нових медіа та кризи демократії»,
Організатор: Інститут демократії ім. Пилипа Орлика.
Учасники: Світлана Єременко - виконавчий директор Інституту демократії ім. Пилипа Орлика; Олена Іванова - автор посібника, професор, доктор наук із соціальних комунікацій, декан факультету журналістики Одеського національного університету імені І. Мечникова; Наталія Стеблина - автор посібника, координаторка одеської експертної групи ІДПО, доцент кафедри журналістики, реклами та медіакомунікацій; Оксана Майдан - автор посібника, заступник директора «Інтерньюзу».
Коротко. Онлайн-посібник написаний на основі моніторингів регіональних медіа, які здійснюються Інститутом демократії імені Пилипа Орлика за підтримки «Інтерньюзу». Видання призначено для працівників сучасних українських ЗМІ, студентів спеціальності «журналістика».
Посібник складається із п'яти розділів: місцеві ЗМІ: на сторожі демократії, професійні стандарти для місцевої преси за часів нових медіа, регіональні медіа як майданчики для реклами та піару, аудиторія локальних медіа: між очікуваннями та здобутками, місцеві медіа у відкритому комунікаційному просторі.
Підсумкові матеріали:
Посібник, який навчить регіональні ЗМІ працювати за часів нових медіа та кризи демократії, презентували в Києві
У Києві відбулася презентація онлайн-посібника «Місцева преса: посібник для ЗМІ, або як регіональним журналістам працювати за часів нових медіа та кризи демократії», підготовленого експертами Інституту демократії ім. Пилипа Орлика.
Як повідомила виконавчий директор Інституту демократії ім. Пилипа Орлика Світлана Єременко під час заходу в Укрінформі, дослідження регіональних медіа показало, що ситуація є складною, у місцевих ЗМІ складається хибне враження про їхню вторинність, меншовартість, а це, у свою чергу, позначається на якості контенту.
“Дехто каже, що друковані видання загинуть, ми вважаємо, що це не так. І саме тому, що люди довіряють місцевим медіа, ми вирішили видати цей посібник”, - сказала вона.
За словами Єременко, цей онлайн-посібник написаний на основі моніторингів регіональних медіа, які здійснюються Інститутом демократії ім. Пилипа Орлика за підтримки «Інтерньюзу». Видання призначене для працівників сучасних українських ЗМІ, студентів спеціальності «журналістика».
“Він (посібник-ред) є в електронному вигляді, але до нас є вже дуже багато звернень про те, чи є підручник у друкованому варіанті. Тому будемо нагатися закласти видання підручника і в друкованому вигляді. Перш за все до нас звернулися факультети журналістики різних міст, студенти, аспіранти, тобто запит є. Так що спробуємо це вирішити”, - сказала директор Інституту демократії ім. Пилипа Орлика.
Як зазначила автор посібника, координатор одеської експертної групи ІДПО, доцент кафедри журналістики, реклами та медіакомунікацій Наталія Стеблина, посібник складається із п'яти розділів: “Місцеві ЗМІ: на сторожі демократії”, “Професійні стандарти для місцевої преси за часів нових медіа”, “Регіональні медіа як майданчики для реклами та піару”, “Аудиторія локальних медіа: між очікуваннями та здобутками”, “Місцеві медіа у відкритому комунікаційному просторі”. “Ми розробили окремий розділ із тестами, зокрема, для того, щоб побачити, наскільки журналісти та взагалі широка аудиторія розуміється на тому, що таке професійні стандарти, бо проекти з медіа-грамотності показують, що знати про стандарти мають усі, аби розуміти, наскільки якісно перевіреною є інформація”, - сказала вона.
Автор посібника, професор, доктор наук із соціальних комунікацій, декан факультету журналістики Одеського національного університету імені І. Мечникова Олена Іванова запевнила в тому, що люди, які працювали над посібником, мають досвід у цій сфері. “У нас була можливість узагальнити досвід сучасної науки щодо регіонального преси, узагальнити досвід моніторингів регіональної преси та узагальнити наш викладацький досвід. І тому виник ось цей посібник. Він містить дуже багато матеріалів, моніторингів і досить критичних зауважень щодо конкретних матеріалів або діяльності конкретних регіональних медіа. Це ви побачите. Але при цьому у нашому посібнику містяться чіткі узагальнення щодо того, куди рухаються сучасні медіа і загалом регіональні медіа у світі. Ми вважаємо, що регіональні медіа, пропри усі розмови про їхню смерть чи кризу, необхідні”, - сказала науковець.
Із посібником можна ознайомитися за посиланням ualocal.media та на сайті ІДПО idpo.org.ua.
До 15% матеріалів у регіональних ЗМІ мають ознаки “джинси” - експерт
Моніторинг, який вже кілька років проводить Інститут демократії ім. Пилипа Орлика, показав, що до 15% матеріалів у регіональних ЗМІ мають ознаки замовних, але при цьому належним чином це не позначено.
На цьому наголосила виконавчий директор Інституту демократії ім. Пилипа Орлика Світлана Єременко під час презентації в Укрінформі онлайн-посібника «Місцева преса: посібник для ЗМІ, або як регіональним журналістам працювати за часів нових медіа та кризи демократії», повідомляє кореспондент агентства.
“Ситуація у регіональних медіа, на жаль, катастрофічна. Ми у кожному регіоні досліджуємо 4 друкованих та 4 електронних видання та спостерігаємо засилля “джинси”. До 15% матеріалів з усіх - це тексти, які мають ознаки політичного і комерційного замовлення та належно не марковані. Прошу зауважити, коли ми 4 роки підряд досліджували тільки соціально важливі матеріали, то виявляли до 80% “джинси”, - сказала вона.
Крім того, додала Єременко, у регіональних ЗМІ експерти спостерігають збідненість жанрів. Нині в основному переважають інформаційні - від 20 до 40% у різні періоди. “Ми зовсім не спостерігаємо аналітики. Від 4% до 8% матеріалів аналітичних, і це при тому, що ми зараховуємо до аналітики навіть кореспонденції та інтерв'ю, якщо там справді є якась новизна, якісь глибокі думки, якщо там є хоч якісь узагальнення. Інакше ми б узагалі не мали б цих аналітичних матеріалів”, - сказала виконавчий директор інституту.
Вона звернула увагу на відсутність професійних інтерв’ю. “Часто спостерігаємо за тим, що журналісти не можуть навіть правильно поставити питання своїм інтерв'юерам. Вони навіть не цікавляться тими особами, у яких беруть інтерв’ю і йдуть на інтерв’ю не підготовлені, нічого не знаючи про цих людей”, - сказала експерт.
Також Єременко вважає, що мова журналістів збідніла. “Складається враження, що журналісти нічого не читають, не відвідують театри, не ходять на концерти тощо. Взагалі таке враження, що вони підвищують свій інтелектуальний рівень тільки завдяки facebook”, - сказала вона.
Виконавчий директор Інституту демократії ім. Пилипа Орлика звернула увагу, що працівники ЗМІ часто користують неперевіреною інформацією, не гребуть заповнювати свої видання прес-релізами. Є навіть таки видання, в яких з 30 матеріалів 15 - прес-релізи, які не оброблені взагалі. “Дуже турбує нас ситуація, коли багато регіональних медіа демонструють антиукраїнську позицію, транслюють проросійські гасла та фейки ”, - сказала вона.
Відео з прес-конференції:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк