Якість адміністративних послуг в Україні: що змінилося за останні п’ять років?

4 вересня, 10:30 - Якість адміністративних послуг в Україні: що змінилося за останні п’ять років?

Організатори: Центр політико-правових реформ (ЦППР); Фонд «Демократичні ініціативи» ім. Ілька Кучеріва; мережа UPLAN.

Учасники: Віктор Тимощук - заступник голови правління Центру політико-правових реформ; Ірина Бекешкіна - директор Фонду «Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва»; Анна Колохіна -  керівниця Дніпровського центру соціальних досліджень; Олег Конотопцев -  експерт Фонду місцевої демократії; Сергій Шаповалов -   експерт Фонду «Демократичні ініціативи ім. Ілька Кучеріва».

Питання до обговорення:

Як громадяни оцінюють якість адмінпослуг загалом і яка динаміка за 5 років.

У яких найбільших містах України ЦНАП найкращі, а в яких гірші.

Чи можуть ЦНАП у сільських ОТГ конкурувати з міськими ЦНАП;

Як змінився рівень корупції у сфері адмінпослуг.

Коротко. Під час заходу експерти презентують результати загальнонаціонального соціологічного опитування, проведеного на замовлення ЦППР у межах проєкту «Посилення ролі громадянського суспільства у забезпеченні демократичних реформ і якості державної влади», який фінансується ЄС. Опитування охопило 30 найбільших міст України (включно з усіма обласними центрами), за винятком міст в окупованому Криму та окупованих територій Донецької та Луганської областей.

Також окремо експерти мережі UPLAN представлять результати фахового моніторингу 50 ЦНАП України (30 найбільших міст та 20 ЦНАП в ОТГ).

Довідково. Дворічний проєкт ЄС «Посилення ролі громадянського суспільства у забезпеченні демократичних реформ і якості державної влади» триває з 1 жовтня 2017 року до 30 вересня 2019 року. Його мета − поінформувати експертів, громадськість та ЗМІ про реформи у судовій, конституційній та правоохоронній сферах, боротьбі з корупцією. Зокрема, виконавець проєкту Центр політико-правових реформ вже провів заходи щодо вибору суддів у Конституційний Суд, державного фінансування партій, діяльності антикорупційних органів, реформи Верховного Суду, перспектив запуску Державного бюро розслідувань.

Додаткова інформація за тел.: 066 335 82 83, e-mail: doboni@pravo.org.ua (Мар’яна Добоні)

Підсумкові матеріали:

Лише 5% респондентів отримували адміністративні послуги онлайн — дослідження

Адміністративними послугами в режимі онлайн користувалися лише 5% респондентів, опитаних в рамках дослідження щодо оцінки населенням України якості надання адміністративних послуг.

Про це розповіла директор Фонду «Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва» Ірина Бекешкіна під час пресконференції “Якість адміністративних послуг в Україні: що змінилося за останні п’ять років?” в Укрінформі.

“Щодо держави у смартфоні. Все ж таки лише 5% населення вже користувалися адміністративними послугами онлайн. Це, звичайно, треба розширювати, тому що їх мало. Але при цьому не треба забувати, що згідно з нашим останнім опитуванням, взагалі інтернетом користуються в Україні 70% населення, 30% - інтернетом не користується. Причому дуже часто ці 30% це саме ті люди, які найбільше потребують адміністративних послуг”, - розповіла Бекешкіна.

Вона вважає, що “державу в смартфоні” варто впроваджувати, але перш за все необхідно розширювати коло користувачів послуг.

Згідно з дослідженням, найчастіше опитаними респондентами використовувалися сервіси Міністерства соціальної політики — 47,4%, що пов’язано з великою кількістю звернень за послугами соціального характеру, а також - Міністерства юстиції та Державної фіскальної податкової служби - 30,3% та 22,6% відповідно.

Дослідження проведене Фондом “Демократичні ініціативи” імені Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова з 12 по 17 липня 2019 року на замовлення Центру політико-правових реформ у межах проєкту “Посилення ролі громадянського суспільства у забезпечення демократичних реформ і якості державної влади”, що здійснюється за підтримки Європейського Союзу.

Було опитано 2018 респондентів віком від 18 років в усіх регіонах України, за винятком Криму та тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської областей.

Теоретична похибка вибірки не перевищує 2,3% з імовірністю 0,95.

Дослідження: 25% респондентів вважають хабар нормою життя

За результатами дослідження щодо оцінки населенням України якості надання адміністративних послуг 25% респондентів вважають, що хабар - "це вже норма нашого життя".

Про це розповіла директор Фонду «Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва» Ірина Бекешкіна під час пресконференції “Якість адміністративних послуг в Україні: що змінилося за останні п’ять років?” в Укрінформі.

“І причому те, що фіксуємо ми, соціологи, - дуже часто хабарі даються ініціативно. Коли ми запитували, чому люди дають хабарі, наприклад, 25% вважають, що це вже норма нашого життя. Тому з цим явищем треба боротися, але треба ще боротися у мізках наших людей”, - наголосила Бекешкіна.

При цьому, згідно з матеріалами дослідження, 32,1% респондентів вважають, що люди дають хабарі, "тому що так людям простіше і легше вирішити їхні проблеми", а 19,7% називають причиною те, що "з них вимагають хабарі".

Окрім того, за результатами дослідження, проведеного в липні 2019 року, 8,8% опитаних зазначили, що їм особисто або членам їхньої родини впродовж останніх 12 місяців доводилося давати хабара за отримання адміністративних послуг.

За даними аналогічного дослідження, проведеного в грудні 2014 року та листопаді 2015 року, 10,7% та 11,5% респондентів відповідно заявили про те, що їм або членам їхніх родин доводилося давати хабара за отримання адміністративних послуг. За результатом дослідження, проведеного у липні 2019 року, 8,8% опитаних дали ствердну відповідь на це питання.

“Визнання факту давання хабара залишилося на попередньому рівні, тому що 10,7% і 8,8% - 2% різниці. З точки зору соціології це не так багато. Але якщо порівняти з масштабами надання хабара за інші послуги в інших інстанціях, думаю, це погано, але не є кричущою цифрою порівняно з іншими”, - зазначила Бекешкіна.

При цьому, як додав заступник голови правління Центру політико-правових реформ Віктор Тимощук, посилаючись на результати вказаного дослідження, “менше, ніж 2% споживачів сказали, що з них вимагали хабар”.

“Тому якщо ми говоримо про кількість тих, хто дають хабарі, то все ж таки треба, щоб і суспільство видужувало і робило висновки, чому ми нарікаємо на хабарі, якщо самі їх пропонуємо”, - вважає Тимощук.

Дослідження проведене Фондом “Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва" спільно з соціологічною службою Центру Разумкова з 12 по 17 липня 2019 року на замовлення Центру політико-правових реформ у межах проєкту “Посилення ролі громадянського суспільства у забезпеченні демократичних реформ і якості державної влади”, що здійснюється за підтримки Європейського Союзу.

Було опитано 2018 респондентів віком від 18 років в усіх регіонах України, за винятком Криму та тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської областей.

Теоретична похибка вибірки не перевищує 2,3% з імовірністю 0,95.

Відео з пресконференції:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк