Концепція легкого персонального транспорту. Як інтегрувати самокати й моноколеса в законодавство, інфраструктуру та суспільство

15 червня, 9:00 - пресконференція на тему: «Концепція легкого персонального транспорту. Як інтегрувати самокати й моноколеса в законодавство, інфраструктуру та суспільство?»

Організатор: ГО «Велодень в Києві».

Учасники: Юлія Клименко - перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури, авторка законопроєкту № 3032; Анна Даниленко - голова ГО “Велодень в Києві”, голова оргкомітету акції Всеукраїнський велодень у Києві, модератор; Олександр Полунін - моноколесник, співкоординатор спільноти Легкого персонального транспорту; Ігор Мельничук - представник спільноти користувачів елетросамокатів м. Києва.

Коротко. На вулицях українських міст уже з’явилася нова категорія транспортних засобів – легкий персональний транспорт (ЛПТ), до якого відносять моноколеса, самокати, ролики, лонгборди, скейти тощо. Кількість його користувачів стрімко зростає. Втім, до цього виявились не готові ані інфраструктура, ані законодавство, ані суспільство, а власне ЛПТ нині знаходиться поза правовим полем. Які шляхи розвитку ЛПТ? Як успішно інтегрувати цей транспорт в суспільне життя, вирішити конфлікти та створити безпечні умови для всіх категорій? Про це говоритимуть експерти, користувачі та управлінці.

Акредитація представників ЗМІ: bikeday.kiev@gmail.com

У зв'язку з карантинними обмеженнями кількість місця обмежена. 

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Підсумкові матеріали:

У транспортному комітеті ВР працюють над тим, щоб інтегрувати самокати й моноколеса в законодавство

У Комітеті Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури працюють над законопроектом, який має надати правовий статус користувачам легкого персонального транспорту.

Про це під час пресконференції в Укрінформі розповіла перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури, авторка законопроєкту № 3032 Юлія Клименко.

"На даний момент кількість користувачів персонального електротранспорту збільшилася і неможливо ігнорувати ситуацію, коли фактично ці люди не мають юридичного статусу. За 5 місяців статистики було понад 500 ДТП за участю велосипедистів, але це і також за участю користувачів персонального електротранспорту. 54 людини загинули в Україні за цей період", - розповіла Клименко.

За її словами, на вулицях українських міст уже з’явилася нова категорія транспортних засобів – легкий персональний транспорт (ЛПТ), до якого належать моноколеса, самокати, ролики, лонгборди, скейти тощо. Втім, до цього виявились не готові ані інфраструктура, ані законодавство, ані суспільство, а власне ЛПТ нині знаходиться поза правовим полем.

Клименко повідомила, що законопроєкт № 3032 має легалізувати і дати правовий статус людям, які пересуваються на персональному легкому електротранспорті.

"Мій законопроєкт був розроблений та поданий ще у 2019 році, на той момент не було такої кількості персонального електротранспорту, не було його ні на вулицях, не було стільки власників. Але коронакриза, а також відсутність нормального громадського транспорту фактично пересадила багато людей на персональний електротранспорт", - розповіла вона.

За її словами, законопроєкт, зокрема, передбачає внесення змін до Закону "Про дорожній рух", який був затверджений ще в 1993 році.

"Цей законопроєкт фактично узаконює власників і користувачів легкого персонального електротранспорту. Він пройшов перше читання у Верховній Раді і знаходиться зараз в комітеті і підкомітеті транспорту, бо до цього закону надано близько 80 правок. Основні правки - це чи випускати користувачів легкого персонального електротранспорту на тротуар, і якщо випускати, то випускати і на пішохідні зони і випускати на якій швидкості. Це основна дискусія, яка зараз точиться і немає єдиної думки ні в громадській спільності, ні в спільноті депутатів, ні в комітеті. Друга спірна тема - чи потрібно одягати шоломи в процесі пересування", - розповіла вона.

Водночас, як зауважила голова ГО “Велодень в Києві”, голова оргкомітету акції "Всеукраїнський велодень" у Києві Анна Даниленко, на сьогодні необхідно розвивати велоінфраструктуру, оскільки наразі існує проблема з безпекою дорожнього руху.

"Зараз у нас на дорогах надзвичайно велика смертність. Минулого року в Києві було вбито 132 людини, серед них 62 пішоходи. Тобто зараз ситуація коли і велосипедисти, і легкий персональний транспорт їздять тротуарами, тому що у нас відсутня велосипедна інфраструктура", - розповіла Даниленко.

Водночас Клименко додала, що законопроєкт у Верховній Раді планують розглянути не раніше осені.

Як повідомлялося, Верховна Рада ухвалила у першому читанні законопроєкт № 3023 щодо правового регулювання користувачів персонального легкого електротранспорту.

Цей законопроєкт запроваджує правове регулювання нової категорії учасників дорожнього руху – користувачів персонального легкого електротранспорту. У новій статті 19-1 пропонується встановити правовий статус користувачів персонального легкого електротранспорту, передбачити для них основні права та обов’язки.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк