Індекс захисту персональних даних. Результати дослідження 20 технологічних українських компаній
20 вересня, 12:00 - презентація на тему: "Результати дослідження 20 провідних технологічних українських компаній на предмет дотримання ними цифрових прав користувачів в аспекті захисту персональних даних"
Організатор: ГО «Інтерньюз-Україна».
Учасники: Віталій Мороз - консультант із цифрових технологій; Тетяна Авдєєва - юристка з медійного права (ЦЕДЕМ); Лідія Волкова - юристка; Роман Романов - директор програми «Права людини і правосуддя» Міжнародного фонду «Відродження».
Коротко. Юристи та експерти з цифрових технологій проаналізували корпоративні політики компаній у сфері телекомунікацій, наданні послуг інтернету та онлайн-сервіси. До списку компаній увійшли Kyivstar, Lifecell, Vodafone, Rozetka, Olx.ua, Nova poshta, Ukr.net, Comfy.ua, Foxtrot.ua, Eldorado.ua, Prom.ua, Citrus.ua, Allo.ua, Kasta.ua, MakeUp.com.ua, Zakaz.ua, Silpo, Triolan, DataGroup, Lanet.
Результати дослідження покажуть стан корпоративної культури компаній щодо захисту персональних даних користувачів станом на липень 2021 року, й дослідники запропонують кроки з удосконалення цих політик на основі отриманих результатів.
Перше в Україні дослідження Індексу захисту персональних даних продовжує світову ініціативу, відому як Індекс цифрових прав (анг. Ranking Digital Rights), запроваджену в США в 2015 році, і має на меті порушити широку дискусію щодо політики та практики поваги до персональних даних українських користувачів з боку приватного сектору.
Результати дослідження були отримані на основі аналізу відкритих даних компаній, а також шляхом надсилання офіційних запитів до кожної з 20 приватних компаній. Згодом команда проєкту також планує провести закриту робочу зустріч з представниками приватних компаній з метою удосконалення їхніх корпоративних політик.
Питання для обговорення:
Чи створюють приватні компанії умови для кращого розуміння користувачами своїх прав в онлайн-просторі?
Чи відповідає корпоративна політика приватних компаній нормам українського законодавства у сфері захисту персональних даних?
Які з компаній привнесли в свою роботу європейські стандарти захисту персональних даних на основі положень GDPR?
Які кроки необхідно зробити приватним компаніям аби покращити корпоративні політики конфіденційності та захисту цифрових прав користувачів?
Довідково. Експертне дослідження підготовлено ГО «Інтерньюз-Україна» за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного Фонду «Відродження» в межах грантового компоненту проєкту EU4USociety. Матеріал відображає позицію авторів і не обов’язково відображає позицію Міжнародного фонду «Відродження» та Європейського Союзу.
Акредитація представників ЗМІ за тел.: +38-063-710-13-96 (Юлія) або за посиланням https://cutt.ly/rW4NnoG
У зв'язку з карантинними обмеженнями кількість місць обмежена.
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Підсумкові матеріали:
Захистити дані хоча бна середньому рівні здатні лише 60% провідних техкомпаній – дослідження
Згідно з результатами дослідження ГО "Інтерньюз-Україна", середній рівень захищеності персональних даних користувачів демонструють 12 з 20 провідних приватних технологічних компаній України. Результати відповідного експертного дослідження "Індекс захисту персональних даних" були презентовані в Укрінформі 20 вересня.
"Ми, реалізуючи це дослідження, можливо вперше в Україні піднімаємо питання захисту персональних даних з боку українських технологічних компаній... Технологічні компанії щороку зростають, вони вдосконалюють свою роботу, надаючи більш якісні послуги. Ті 20 компаній, які були відібрані для нашого дослідження, є лідерами ринку", - розповів консультант із цифрових технологій Віталій Мороз під час презентації результатів дослідження.
Він зазначив, що метою дослідження був аналіз політики компаній з дотримання цифрових прав користувачів з акцентом на захисті персональних даних. Для цього юристи та експерти з цифрових технологій проаналізували корпоративні політики компаній у сфері телекомунікацій, наданні послуг з підключення інтернету та онлайн-сервіси відомих компаній. Зокрема, було досліджено як захищають персональні дані такі компанії: Kyivstar, Lifecell, Vodafone, Rozetka, Olx.ua, Nova poshta, Ukr.net, Comfy.ua, Foxtrot.ua, Eldorado.ua, Prom.ua, Citrus.ua, Allo.ua, Kasta.ua, MakeUp.com.ua, Zakaz.ua, Silpo, Triolan, DataGroup, Lanet.
Згідно з результатами дослідження, найвищий рівень захисту персональних даних користувачів з показниками 77,5 та 70 балів зі 100 можливих демонструють Olx.ua та Ukr.net. Загалом, 12 із 20 приватних компаній за критерієм захисту персональних даних отримали щонайменше 50 балів. Експерти оцінюють рівень забезпечення захисту персональних даних користувачів цими компаніями як середній та високий. Йдеться про Foxtrot.ua, Kyivstar.ua, Comfy.ua, Allo.ua, Kasta.ua, Prom.ua, NovaPoshta.ua, Vodafone.ua, Zakaz.ua, Citrus.ua, а також Olx.ua та Ukr.net.
Відповідно, 8 із 20 компаній, обраних для дослідження, набрали менше ніж 50 балів зі 100 максимально можливих, що свідчить про нижчий за середній рівень захисту персональних даних, відображених у корпоративній політиці.
У рамках дослідження експерти сфокусувала свою увагу на вивченні чотирьох ключових аспектів корпоративної політики компаній приватного сектору: дотримання вимог чинного законодавства України про персональні дані; дотримання європейських стандартів щодо персональних даних; технологічні аспекти роботи сайтів компаній; зручність користування сайтамим та інклюзивність. У кожній категорії було сформовано від 4 до 6 запитань, за відповіді на які нараховувалися певні бали. Бали відображали дотримання чи недотримання критерію захисту цифрових прав.
Дослідження базувалося на загальнодоступних документах, що є у відкритому доступі на офіційних сайтах компаній. Доступ до цих документів може отримати будь-який користувач. Також дослідники вивчили технічні аспекти роботи офіційних сайтів компаній. Автори дослідження планують провести закриті робочі зустрічі з представниками приватних компаній для вдосконалення їхніх корпоративних політик із захисту персональних даних користувачів.
Відео:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк