Інклюзивна мистецька освіта в закладах спеціалізованої мистецької освіти: перші результати та перспективи впровадження
14 грудня, 10:00 - Всеукраїнська конференція на тему: «Інклюзивна мистецька освіта в закладах спеціалізованої мистецької освіти: перші результати та перспективи впровадження»
Організатор: Міністерство культури та інформаційної політики України.
Учасники: Ростислав Карандєєв - перший заступник міністра культури та інформаційної політики України; Ольга Россошанська - перший заступник Голови Державного агентства України з питань мистецтв та мистецької освіти; Лариса Самсонова - державний експерт експертної групи з питань позашкільної та інклюзивної освіти Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти; Лариса Байда - керівниця проєктів ВГО «Національна Асамблея людей з інвалідністю України»; Марина Семенченко - директор Дружківської мистецької школи, Донецька область; Тетяна Колос - керівниця експертної групи з мистецької освіти Директорату мистецтв та мистецької освіти Міністерства культури та інформаційної політики; Марина Бриль - директорка Державного науково-методичного центру змісту культурно-мистецької освіти; Ольга Компанець - директорка Прилуцької дитячої музичної школи ім. Л.Ревуцького; Інна Левенець - практичний психолог, Одеський художній фаховий коледж ім. М.Грекова; Неля Фоміцька - директорка Мистецької школи №8 м. Одеси; Ярослав Грибальський - координатор програми «Безбар’єрна Україна» ГС ВГО «Національна Асамблея людей з інвалідністю України».
Коротко. МКІП спільно з Держмистецтв у співпраці з Всеукраїнським громадським об’єднанням «Національна асамблея людей з інвалідністю України» та Державним науково-методичним центром змісту культурно-мистецької освіти здійснює пілотний проєкт «Мистецька освіта без обмежень», спрямований на реалізацію Концепції інклюзивної мистецької освіти, затвердженої у 2020 році.
Метою проєкту є розширення доступу до мистецької освіти через впровадження інклюзивного навчання в мистецьких школах та фахових мистецьких коледжах, допомога у створенні освітнього простору, дружнього для усіх, а також виявлення конкретних перешкод для інклюзивного навчання мистецтву та напрацювання рекомендацій для усунення таких перешкод.
Довідково. У 2020 та 2021 роках відбулися перший та другий етапи пілоту, у заходах яких взяли участь 25 мистецьких шкіл та фахових мистецьких коледжів із різних областей України. Перші два етапи пілотного проєкту мали на меті сформувати в учасників знання стосовно інклюзії та можливості її впровадження в освітній процес закладів спеціалізованої освіти, а також отримати можливість провести аудити доступності цих закладів для запровадження інклюзивного навчання. На всеукраїнській конференції будуть підбиті перші підсумки пілотного проєкту «Мистецька освіта без обмежень» і окреслені шляхи подальшої реалізації пілоту.
Акредитація представників ЗМІ: anna@ukrinform.com
У зв'язку з карантинними обмеженнями кількість місць обмежена.
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
При вході в Укрінформ обов'язкове вимірювання температури тіла безконтактним термометром і прохід через дезинфікуючу рамку. Відповідно до Постанови МОЗ №-18 від 19 жовтня 2021 року присутність на заході лише за наявності в усіх його учасників Covid-cертифікату або негативного ПЛР-тесту (строк дії 72 години) та обов`язкової наявності засобів індивідуального захисту (захисних масок, респіраторів) за дотримання соціальної дистанції 1,5 м.
Підсумкові матеріали:
Проблеми інклюзії в мистецькій освіті найближчими роками мають бути вирішені — заступник міністра культури та інформаційної політики
Пілотний проект «Мистецька освіта без обмежень» пройшов перші два етапи реалізації, на основі їх аналізу буде розроблено план подальших дій з метою зняти проблеми інклюзії в мистецькій освіті у найближчі роки.
Про це сказав перший заступник міністра культури та інформаційної політики Ростислав Карандєєв під час Всеукраїнської конференції в Укрінформі на тему "Інклюзивна мистецька освіта в закладах спеціалізованої мистецької освіти: перші результати та перспективи впровадження".
“Міністерство культури у 2019 році ініціювало розробку Концепції інклюзивної мистецької освіти, до якої долучилися близько 50 найактивніших представників мистецьких шкіл та коледжів, громадських організацій. Ця група напрацювала проєкт документа, який був затверджений на початку 2020 року і став дороговказом для формування одного з ключових напрямків державної політики з реформування спеціалізованої мистецької освіти", - нагадав Карандєєв.
Він зазначив, що для реалізації Концепції міністерство заручилося підтримкою ВГО «Національна асамблея людей з інвалідністю України», з якою було підписано меморандум про співпрацю. Спільно з Асамблеєю було розроблено план заходів з реалізації Концепції на 2020-2021 роки, яким передбачалося проведення перших двох етапів пілотного проєкту «Мистецька освіта без обмежень», які на сьогодні завершено.
Метою перших двох етапів пілотного проєкту було розширення доступу до мистецької освіти через впровадження інклюзивного навчання в мистецьких школах та фахових мистецьких коледжах, допомога у створенні освітнього простору, дружнього для усіх, виявлення конкретних перешкод для інклюзивного навчання видів мистецтва, напрацювання рекомендацій для усунення таких перешкод, поінформував перший заступник міністра.
“На основі аналізу перших двох етапів реалізації Концепції інклюзивної мистецької освіти буде розроблено план подальших дій, щоб наші мистецькі школи, фахові мистецькі коледжі, а згодом і заклади вищої мистецької освіти стали доступними середовищами для реалізації талантів та мистецько-освітніх потреб цих дітей”, - сказав Карандєєв.
Водночас він зауважив, що цей проєкт має підтримку народних депутатів, першої леді Олени Зеленської, яка бере активну участь у просуванні теми інклюзії, і це допомагає МКІП співпрацювати з органами влади на місцях та партнерами.
Карандєєв додав, що розвиток інклюзивної мистецької освіти став акцентом у діяльності міністерства та одним із завдань у програмі діяльності уряду на найближчі роки.
“Ми хочемо зробити його одним з ключових пріоритетів. Ми сподіваємося, що до 2030 року буде підготовлено широкий пласт фахівців з інклюзивної мистецької освіти, що ми зможемо створити відповідні умови для дітей, які потребують особливої уваги, і що на 2030 рік це стане звичною для всіх справою, а не чимось особливим, що це стане елементом нашої повсякденної роботи і життя. Тобто що проблеми, які є на сьогоднішній день, буде остаточно вирішено”, - зазначив перший заступник міністра.
При цьому Карандєєв зазначив, що проблема інклюзивної мистецької освіти може бути ефективно вирішена тільки за умови небайдужого ставлення кожного з учасників цього процесу — від ініціаторів, від розробників методик і до самих викладачів, які спілкуються з дітьми.
Відео:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк