Діяльність морських портів: статистика втрат

6 травня,13:30 -  брифінг на тему: «Діяльність морських портів: статистика втрат».

Організатори: Медіацентр Україна - Укрінформ.

Спікери: Юрій Васьков - заступник міністра інфраструктури України; Ігор Барський -  директор ДП «Маріупольский морський торговий порт».

Теми до обговорення:

Наскільки вражена інфраструктура: як швидко вдасться її відновити.

Домовленості з ЄС та іншими партнерами  щодо потенціальних інвестицій.

Формат заходу – офлайн (Зала 1)

Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 1) та  в чаті трансляції на YouTube.

Прохання до журналістів прибувати за півгодини до заходу.  

Акредитація представників ЗМІ:  ukraine.media.centre.kyiv@gmail.com

Акредитація триватиме до 13:00 6 травня, для підтвердження необхідно вказати ім’я, прізвище, назву видання, після чого буде надано доступ до посилання на захід в Zoom. 

Захід транслюватиметься на YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV 

Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос. 

Підсумкові матеріали: 

Через війну 6 портів не можуть приймати судна - Мінінфраструктури

Через повномасштабну російську агресію шість морських портів не можуть приймати і відправляти вантажі. Дунайські порти працюють у звичайному режимі, і Мінінфраструктури працює над збільшенням їхньої потужності.

Про це на брифінгу в Медіацентрі Україна - Укрінформ повідомив заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков.

Він нагадав про закриття портів Бердянськ, Маріуполь, Скадовськ, Херсон через їхню тимчасову окупацію росіянами.

«Стосовно портів «Південний», «Миколаїв», «Ольвія», «Одеса», «Чорноморськ» та «Білгород-Дністровський». Із 24 лютого вхід-вихід суден із цих портів теж не є можливим. Тому ці порти працюють виключно з вантажами і флотом, які на 24 лютого уже були під обробкою», - сказав Васьков.

За його словами, це діяльність на 20% порівняно з довоєнним часом. У звичайному режимі працюють дунайські порти: Усть-Дунайський, порт «Ізмаїл» та порт «Рені».

«Хочу підкреслити, що у мирний час понад 75% зовнішнього товарообігу держави відбувалося саме через морські шляхи. Через порти, які зараз або закриті, або заблоковані, проходило понад 90% загального товарообігу», - зауважив заступник міністра.

Порти Дунаю спроможні забезпечити 10% товарообігу, однак Мінінфраструктури вживає заходи для збільшення їхньої потужності.

«За підсумками квітня у порівнянні з лютим переробка збільшилася майже у 4 рази. У квітні ми на експорт та імпорт переробили 850 тис. тонн, з них близько 450 тис. тонн – аграрні вантажі. Але порівняно з мирним часом це до 15% від загального товарообігу», - повідомив Васьков.

Він зазначив, що потужності дунайських портів можуть бути збільшені до 1 млн тонн на місяць. Однак у сумі із експортом та імпортом через кордони, це дозволить забезпечити лише 35% товарообігу від наявності вантажів, які очікують відправки.

Васьков також зауважив, що річка Дніпро не може виконувати судноплавну функцію до Чорного моря, бо останній у каскаді шлюз розташований у тимчасово окупованій Каховці.

За словами заступника міністра, внаслідок агресії найбільш пошкодженою є інфраструктура Маріупольського порту, також пошкоджень зазнали Бердянський порт, порти «Ольвія», «Чорноморськ», «Миколаїв». При цьому Мінінфраструктури не може точно оцінити пошкодження у портах, контроль над якими отримали загарбники.

«Але ми вже сьогодні розуміємо, що мова йде про десятки мільярдів гривень», - додав Васьков.

Як повідомлялося, з 24 лютого в Україні триває війна з російськими загарбниками. Збройні сили України за підтримки всього народу мужньо протистоять агресії.

У Маріупольському порту заблоковані шість іноземних суден - директор

Після початку повномасштабного російського вторгнення у Маріупольському морському порту залишилися заблокованими 6 суден під іноземними прапорами.

Про це на брифінгу в Медіацентрі Україна-Укрінформ повідомив директор ДП «Маріупольский морський торговий порт» Ігор Барський.

«У Маріупольському порту залишилося 6 суден під іноземними прапорами, які досі там заблоковані. Й деякі вже не зможуть вийти з порту без відповідного ремонту силами судноремонтного заводу», - сказав Барський.

За його словами, Маріупольський судноремонтний завод практично знищений. Крім того, акваторія порту була замінована, щоб унеможливити проникнення ворожих кораблів.

Барський зазначив, що маріупольські портовики взяли активну участь в обороні міста. «Маріупольський порт був передостаннім форпостом у місті», - сказав директор підприємства.

Він повідомив, що портовики будували фортифікаційні споруди, надавали допомогу місцевому населенню, узявши під опіку Приморський район. Зокрема, працівники порту вивезли до міста близько 300 тонн води, возили дрова для місцевих мешканців, надавали лікарням паливо.

Крім того, впродовж більш ніж трьох тижнів вдавалося забезпечити людей харчуванням завдяки їдальні морського порту. Вона стала єдиним місцем у Маріуполі, де ще випікали хліб.

Барський зазначив, що після вичерпання ресурсів порт почав організовувати евакуацію працівників. Частину з них вдалося вивезти вісьмома машинами. Зараз підприємство збирає інформацію про портовиків.

«Відгукнулися 1660 чоловік із 3000 працівників. Також у нас є інформація про 23 загиблих працівника підприємства», - сказав керівник.

За його словами, підприємство продовжує виплачувати людям зарплату й готується до відновлення після визволення від загарбників.

Як повідомлялося, агресія росії спричинила у Маріуполі одну з найбільших гуманітарних катастроф. Загарбники бомблять беззбройних мешканців, блокують гуманітарну допомогу.

У місті, яке продовжують боронити бійці полку «Азов», Нацгвардії, українська морська піхота та мотострільці, залишаються ще близько 100 тисяч мирних жителів.

ООН могла би виступити гарантом безпеки для відновлення судноплавства - Мінінфраструктури

Організація Об'єднаних Націй могла би виступити гарантом безпеки для відновлення судноплавства у заблокованих через російську агресію морських портах України.

Про це на брифінгу в Медіацентрі Україна-Укрінформ заявив заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков.

За його словами, Україна розглядає можливість відновлення судноплавства у заблокованих портах із військовим конвоєм, але для цього потрібно мати гарантії безпеки. Васьков зауважив, що одним із критичних наслідків блокування портів є неможливість експортувати аграрну продукцію. Це питання обговорювалося під час зустрічі Президента Володимира Зеленського із Генеральним секретарем ООН Антоніу Гуттерешем.

«Ми вважаємо, що ООН може бути саме тим посередником, через якого можна отримати гарантії безпеки та відновити судноплавство», - сказав заступник міністра.

За його словами, з 24 лютого були атаковані 8 цивільних суден в акваторії Чорного моря. Крім того, у портах залишаються заблоковані іноземні кораблі.

«На сьогодні майже 70 суден заблоковані у тих портах, з яких неможливо здійснювати судноплавство. Найгірша ситуація стосовно екіпажів була у Маріуполі. В інших портах екіпажі мали змогу евакуюватися», - повідомив Васьков.

Він зауважив, що більшість моряків із заблокованих суден скористалися такою нагодою. Однак про ситуацію у Маріупольському порту достеменної інформації немає.

Як повідомлялося, через повномасштабну російську агресію шість морських портів не можуть приймати і відправляти вантажі. Крім того, закриті порти у Бердянську, Маріуполі, Скадовську, Херсоні через тимчасову окупацію росіянами.

У квітні "Укрзалізниця" перевезла близько 3,5 млн тонн вантажів через західні кордони - Мінінфраструктури

Акціонерне товариство "Укрзалізниця" у квітні перевезло близько 3,5 млн тонн вантажів через західні кордони.

Про це сьогодні на брифінгу в Медіацентрі Укрінформу повідомив заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков.

"Через західні кордони тільки залізничним транспортом у квітні було перевезено близько 3,5 млн тонн вантажів. Розвивається залізнична інфраструктура, розвиваються термінали з перевантаження з широкої колії на вузьку та навпаки. Розвиваються термінали з перекачування наливних вантажів", - сказав Васьков.

З іншого боку, прискорення проходу через кордон проводиться дерегуляція пропускних процедур. Очікується, що завдяки цьому пропускна спроможність західних кордонів має збільшитись на 50% протягом декількох місяців.

Так, для нарощування експорту залізницею запропоновано проєкт зернового хаба на кордоні з Польщею, який зараз перебуває на початковій стадії реалізації.

Як повідомлялося, АТ «Укрзалізниця» збільшило до 1,7 тис. одиниць кількість візків для перестановки вантажних вагонів на колію європейського стандарту.

Відео: 

Video:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк