Вплив окупації та деокупації територій України на ринок рітейлу
11 січня, 12:00 - брифінг на тему: "Вплив окупації та деокупації територій України на ринок рітейлу».
Організатори: Медіа Центр Україна — Укрінформ.
Спікер: Андрій Жук - співзасновник і голова правління Асоціації рітейлерів України.
Актуальні питання:
— вплив окупації та деокупації територій України на ринок;
— великі чи маленькі: яким магазинам буде легше працювати у 2023 році;
— відновлення роботи магазинів, які припинили діяльність під час повномасштабної війни.
Формат заходу – офлайн (Зала 1).
Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 1) та в чаті трансляції на YouTube.
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Акредитація представників ЗМІ здійснюватиметься перед заходом в агентстві.
Захід транслюватиметься на YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/c/UkrinformTV
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Підсумкові матеріали:
Половина магазинів продовольчих мереж обладнані генераторами – RAU
Наразі генераторами обладнано 50% торговельних точок продовольчих мереж; до кінця місяця з альтернативними джерелами живлення будуть уже 55% магазинів.
Про це під час брифінгу в Медіацентрі Україна - Укрінформ повідомив Андрій Жук, співзасновник і голова правління Асоціації рітейлерів України (RAU).
«Станом на сьогодні 50% магазинів продуктових мереж забезпечені генераторами. До кінця січня це буде 55%», - зазначив Жук.
Він також прогнозує, що до кінця лютого продуктовий рітейл обладнає альтернативними джерелами живлення 60-70% своїх торговельних точок.
Як підкреслив голова правління RAU, ці цифри свідчать, що вітчизняний бізнес дуже швидко адаптується до викликів сьогодення і готовий інвестувати в обладнання для подальшої роботи.
Водночас, зауважив Жук, мережам доводиться пристосовуватися не лише до перебоїв з електрикою, а й до змін споживацьких уподобань, викликаних економічною ситуацією в Україні.
«На жаль, купівельна спроможність наших співгромадян наразі змінюється. Вона погіршується. І наступного року краще почуватимуться ті мережі, які адаптуються до цих змін швидко», - сказав Жук.
Крім того, на роботу рітейлу суттєво впливатимуть і міграційні тренди.
«Сьогодні майже 7 мільйонів українців витрачають гроші за кордоном. Скільки з них - і коли – повернеться, невідомо. Ситуація в Україні в цьому році покаже. Чим більше буде цей відсоток, тим вищими будуть обороти рітейлерів», - підкреслив експерт.
Як повідомлялося, cтаном на 20 грудня 2022 року зачиненими залишалися 7% торговельних об’єктів/магазинів, що працювали на початку повномасштабного вторгнення росії в Україну. За даними RAU, кількість відкритих торговельних точок, починаючи з березня 2022 року, станом на грудень збільшилася на 22%. У різних сферах торгівлі цей процес ішов по-різному, але відновлення роботи закладів торгівлі триває у всіх без винятку сегментах, а в деяких обсяги навіть уже перевершують довоєнні результати.
Проблемою №1 у рітейлі є дефіцит кадрів - експерт
Рітейл наразі відчуває суттєвий брак працівників; при цьому лише третина компаній зберегли довоєнний рівень заробітної плати у галузі.
Про це в коментарі Укрінформу повідомив Андрій Жук, співзасновник і голова правління Асоціації рітейлерів України (RAU).
«Протягом воєнного періоду у галузі було скорочено не більше 10% працівників. Навпаки, наразі рітейл відчуває суттєвий дефіцит кадрів. Наприклад, на деокупованих територіях це найбільша проблема. Щоб відкрити магазин, потрібно не тільки його відновити, закупити генератори, завезти товар. Питання №1 - це працівники. Це було дуже помітно, наприклад, в деокупованих містах Харківщини. Ситуацію рятує те, що є магазини, які не відкрилися, і їхній персонал готовий працювати», - розповів Жук.
Водночас, зазначив експерт, станом на кінець літа лише 35% компаній зберегли довоєнний рівень заробітних плат.
«Всього 35% компанії зберегли стабільні оклади, які були у воєнний час. Інші їх змінювали. І не в сторону збільшення. Приблизно чверть опитаних нами компаній взагалі не можуть сплачувати заробітну плату, наприклад, якщо закрили свої точки. Підвищували зарплати протягом цих місяців лише 1,5% роботодавців, переважно якимось ключовим співробітникам», - сказав Жук.
Як повідомлялося, за оцінками Національного банку, номінальні зарплати за підсумками 2022 року знизяться на 12-13%, а в реальному вимірі (тобто з урахуванням інфляції) - на чверть, з огляду на зниження фінансової стійкості підприємств та значну конкуренцію між претендентами на роботу.
Відео:
Video:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк