Гендерний профіль українських медіа. Презентація дослідження
19 грудня, 12:00 - презентація результатів першого в Україні дослідження «Гендерний профіль українських медіа».
Організатори: Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, ГО «Жінки в медіа», Урядова уповноважена з питань гендерної політики України.
Учасники: Ольга Герасим’юк – голова Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення; Олена Ніцко – відповідальна секретарка, членкиня Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення; Євгенія Кравчук – заступниця голови Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики, голова Комітету ПАРЄ з питань культури, науки, освіти та медіа; Катерина Левченко – Урядова уповноважена з питань гендерної політики; Євгеній Брагар - заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова; Олена Демченко – керівниця проєкту «Захист свободи слова та свободи медіа в Україні», Офіс Ради Європи в Україні; Мілена Горячковська – координаторка проєктів Українського Жіночого Фонду; Ліза Кузьменко – голова ГО «Жінки в медіа», членкиня Комісії з журналістської етики; Зоя Красовська – аналітикиня дослідження, членкиня ГО «Жінки в медіа»; Максим Онопрієнко – член Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення; Тетяна Руденко – членкиня Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення.
Довідково. Відповідно до Закону України «Про медіа» одним з пріоритетних напрямів роботи Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення є забезпечення гендерної рівності в медіа та убезпечення громадян України від дискримінації, зокрема за ознакою статі. Тому Національна рада у співпраці з ГО «Жінки в медіа» розпочала проєкт зі складання гендерного профілю українських медіа. Для цього було проведено анкетне опитування. Загально проаналізовано дані щодо 206 українських медіа, у яких сумарно працює 4 820 працівників і працівниць. А також підготовлено аналіз щодо гендерної рівності в медіа як перспективи ЄС.
Організатори заходу зазначають, що дослідження стало можливим завдяки проєкту «Мережа гендерних аналітичних центрів: посилення спроможності задля розробки передових політик, оцінки впливу, стратегічної адвокації та сфокусованих комунікацій щодо політик», який виконується Українським Жіночим Фондом за підтримки Європейського Союзу. Інформація, що представлена, не завжди відображає погляди УЖФ та ЄС.
Формат заходу – офлайн (Зала 2).
Журналісти зможуть поставити запитання офлайн (Зала 2).
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Акредитація та реєстрація представників ЗМІ - за посиланням.
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformTV.
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Під час демонстрації ролика в ході прямого ефіру необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Читайте Пресцентр Укрінформу в Telegram: https://t.me/presscenter_ukrinform?fbclid=IwAR0st84A_-gZzdo-Yej3lg_laJJuJ1ImX1BcnOYGJ4BVfV0io9vdlyfFP3w.
Підсумкові матеріали:
Жінок у сфері медіа працює більше, ніж чоловіків – дослідження
Згідно з опитуванням, проведеним Національною радою у співпраці з ГО «Жінки в медіа», кількість жінок у сфері медіа переважає кількість чоловіків.
Про це під час презентації дослідження в Укрінформі розповіла аналітикиня дослідження та членкиня ГО «Жінки в медіа» Зоя Красовська.
За її словами, у межах дослідження було опитано 4820 працівників та працівниць у 206 компаніях. Красовська уточнила, що серед них більшість становлять жінки – 53%. Згідно з опитуванням, журналістами працюють 77% жінок і 23% чоловіків. Водночас у керівництві медіа 52% жінок і 48% чоловіків.
Щодо професійного розподілу посади журналістів, ведучих, маркетологів, продакшену та піару переважно займають жінки, а чоловіки переважно працюють у ролі технічного персоналу та програмної служби.
Співробітників, які проходять навчання та підвищення кваліфікації жіночої статі – 59%, а чоловіків – 41%.
Окрім питань професіонального розподілу, дослідження також демонструє умови праці, забезпечення дозвілля, балансування між роботою і працею опитаних тощо. У цьому контексті Красовська зазначила, що соціальне забезпечення, декретні відпустки надаються переважно жінкам, ніж чоловікам.
Як повідомлялося, за даними останнього дослідження ГО «Жінки в медіа», жінки складають значну частину (41%) в керівних органах редакцій українських медіа, серед власників (38%) багато чоловіків.
Кількість жінок і чоловіків як спікерів на телебаченні рівна – депутатка
Представництво жінок і чоловіків як спікерів у програмах на телебаченні рівне.
Про це заступниця голови фракції “Слуга народу”, заступниця керівника Комітету Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики Євгенія Кравчук розповіла під час презентації дослідження “Гендерний профіль українських медіа” в Укрінформі.
“Стабільність між балансом чоловіків та жінок в медіа наразі тримається. Кількісна перевага жінок в медіа викликана малою заробітною платою, особливо в регіональних медіа, від чого чоловіки не дуже зацікавлені працювати в цій сфері. Проте на владних посадах чоловіки все ж переважають за жінок, починаючи від ланки окремих територіальних громад і рухаючись вище, жінок стає все менше. Натомість на телебаченні кількість спікерів чоловіків та жінок рівна”, – сказала вона.
Голова Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Ольга Герасим’юк зазначила, що дослідження “Гендерний профіль українських медіа” унікальне. “Воно показує, як у медіа формується рівність, і чому жінок більше ніж чоловіків в журналістській діяльності”, – підкреслила вона.
Заступник голови Комітету Верховної Ради з питань свободи слова Євгеній Брагар поділився думкою, що перевага жінок в журналістиці викликана тим, що їх ця професія приваблює більше, ніж чоловіків.
“Панівні посади в медіа, керівники телеканалів та значна більшість зіркових ведучих це чоловіки, пов'язано це з тим, що українське суспільство в багатьох випадках є традиційним. Але з часом це змінюється, і ми докладаємо зусиль, щоб українське суспільство рухалось вперед і щоб жінок сприймали як професійних співробітників, а не як домогосподарок”, – сказав він.
Водночас урядова уповноважена з питань гендерної політики Катерина Левченко наголосила, що ухвалені документи, зокрема стратегія комунікації в сфері гендерної рівності, затверджена урядом в січні 2023 року, а також план заходів її виконання, працюють.
Відповідно до Закону «Про медіа», одним з пріоритетних напрямів роботи Національної ради з питань телебачення і радіомовлення є забезпечення гендерної рівності в медіа та убезпечення громадян України від дискримінації, зокрема за ознакою статі.
Тому Національна рада у співпраці з ГО «Жінки в медіа» розпочала проєкт зі складання гендерного профілю українських медіа. Для цього було проведено анкетне опитування. Загалом проаналізовано дані щодо 206 українських медіа, в яких сумарно працює 4 820 працівників і працівниць. А також підготовлено аналіз щодо гендерної рівності в медіа як перспективи ЄС.
Відео:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк