Презентація результатів дослідження «Індекс медіаграмотності української аудиторії»
22 квітня, 14:30 - презентація результатів щорічного дослідження «Індекс медіаграмотності української аудиторії».
Організатори: ГО «Детектор медіа», Національний проєкт з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури та інформаційної політики України.
Спікери: Ганна Красноступ - директорка департаменту інформаційної політики та інформаційної безпеки Міністерства культури та інформаційної політики України; Наталія Лигачова - голова ГО «Детектор медіа»; Галина Петренко - директорка ГО «Детектор медіа»; Марта Наумова - кандидатка соціологічних наук, доцентка, старша наукова співробітниця Інституту соціології НАН України.
Модератори: Ольга Кравченко - керівниця національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр»; Вадим Міський - програмний директор ГО «Детектор Медіа».
Чому це цікаво?
Під час презентації «Детектор Медіа» представить поточний рівень індексу медіаграмотності різних категорій населення. Кількісне дослідження відбулось методом інтерв'ю «обличчя до обличчя» за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником (CAPI). Обсяг вибірки склав 1200 респондентів — доросле населення України (18+). Польовий етап здійснено компанією New Image Marketing Group з 15 по 29 січня 2024 року.
На початку 2024 року дослідження було проведено вже вчетверте, і його результати дають змогу зрозуміти, як вплинув другий рік повномасштабної війни на медіаграмотність суспільства.
У рамках презентації відбудеться дискусія про пріоритети в дослідженнях різних сегментів аудиторії та практики втілення проєктів з медіаграмотності, заснованих на результатах досліджень
Контактна особа від ГО «Детектор медіа»: Юлія Збіцька, тел.: 050 681 0013, e-mail: zbitska.dm@gmail.com.
Контактна особа від Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр»: Олена Марчевська, тел.: 096 332 8973, e-mail: marchevskaolena@gmail.com.
Формат заходу – офлайн (Зала 2).
Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 2).
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Акредитація представників ЗМІ: anna@ukrinform.com.
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformTV.
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Під час демонстрації ролика в ході прямого ефіру необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Підсумкові матеріали:
Довіра до телемарафону «Єдині новини» впала, більшість аудиторії шукає інформацію в інших джерелах – соцопитування
Щорічне дослідження «Індекс медіаграмотності української аудиторії» засвідчило, що минулого року частка тих, хто вважає формат телемарафону виправданим, знизилася з 58% до 41%.
Про це під час презентації дослідження в Укрінформі розповіла старша наукова співробітниця Інституту соціології НАН України Марта Наумова.
«Ставлення до «Єдиного марафону» за рік погіршилося. Частка тих, хто вважає формат телемарафону виправданим, знизилася з 58% до 41%. Кількість тих, хто не сприймає такий формат і ставиться до нього скоріше негативно, зросла з 12% у 2022 році до 27% у 2023-му. Хоча 41% вважає, що такий формат є виправданим в умовах війни, але більшість аудиторії шукає інформацію в інших джерелах», – зазначила спікерка.
Вона також зауважила, що водночас 30% респондентів переконані, що медіа працюють в інтересах власників та інвесторів медіа, 25% вважають, що медіа працюють в інтересах Української держави, а також суспільства в цілому. «Тобто простежується тренд за два роки війни, що, на переконання аудиторії, медіа все-таки працюють в інтересах держави», – відзначила науковиця.
Загалом, за її словами, згідно з отриманими результатами, медіаграмотність 3% українців є низькою, у 21 відсотка – нижча за середню, 62% має вищий за середні рівень медіаграмотності і 14% – високий.
Кількісне дослідження «Індекс медіаграмотності української аудиторії» відбулося методом інтерв’ю «обличчя до обличчя» за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником (CAPI). Обсяг вибірки склав 1200 респондентів – доросле населення України (18+). Польовий етап здійснено компанією New Image Marketing Group з 15 по 29 січня 2024 року.
Українська аудиторія майже повністю відмовилася від російського контенту – опитування
Українська аудиторія майже повністю відмовилася від російського контенту. Це стосується російських опозиційних і офіційних ЗМІ, а також популярної музики.
Про це під час презентації щорічного дослідження «Індекс медіаграмотності української аудиторії», що відбулася в Укрінформі, розповіла старша наукова співробітниця Інституту соціології НАН України Марта Наумова.
«Українська аудиторія майже повністю відмовилася від російського контенту. Це стосується російських опозиційних і офіційних ЗМІ, а також популярної музики. Частка тих, хто повністю відмовився від російського інформаційного продукту, коливається від 69% до 79%», – розповіла Марта Наумова.
«Разом з тим зросла частка тих, хто почав дивитися матеріали, до створення яких залучені військові експерти, а також ми спостерігаємо зростання зацікавленості аудиторії в українському контенті – цікавить українська популярна музика, матеріали, що стосуються історії та культури України», – розповіла соціологиня.
Кількісне дослідження «Індекс медіаграмотності української аудиторії» відбулось методом інтерв’ю «обличчя до обличчя» за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником (CAPI). Обсяг вибірки склав 1200 респондентів – доросле населення України (18+). Польовий етап здійснено компанією New Image Marketing Group з 15 по 29 січня 2024 року.
Як повідомляв Укрінформ, за даними соцопитування, проведеного соціологічною службою Центру Разумкова з 21 до 27 березня, найбільш негативною з-поміж зовнішніх подій і процесів, що впливають на Україну, українці вважають проблеми у відносинах з Польщею, зокрема тривалу блокаду кордону польськими фермерами.
Телебачення перестало бути основним джерелом інформації – дослідження
Основним джерелом отримання суспільно-політичної інформації для українців є соціальні мережі і месенджери, а телебачення поступово втрачає свої позиції.
Про це під час презентації в Укрінформі щорічного дослідження «Індекс медіаграмотності української аудиторії» розповіла старша наукова співробітниця Інституту соціології НАН Марта Наумова.
«Основним джерелом отримання суспільно-політичної інформації є соціальні мережі і різні месенджери – Телеграм, Вотсап, Вайбер, а телебачення поступово втрачає свої позиції. Якщо говорити про «Єдиний телемарафон», то у 2022 році його дивилися 41% респондентів, то у 2023 році – тільки 31% опитаних», – розповіла Наумова.
За її словами, у віковій групі 18-65 років лише 32% опитаних відповіли, що дивилися телебачення останнього тижня, а головними джерелами інформації вказали соцмережі і месенджери.
«Ми досліджували і групу пенсіонерів. З’ясувалося, що у ній телебачення залишається ключовим джерелом інформації», – додала соціолог.
За її словами, згідно з отриманими результатами, медіаграмотність 3% українців є низькою, у 21 відсотка – нижча за середню, 62% респондентів мають вищий за середні рівень медіаграмотності і 14% – високий.
Кількісне дослідження «Індекс медіаграмотності української аудиторії» відбулось методом інтерв’ю «обличчя до обличчя» за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником (CAPI). Обсяг вибірки склав 1200 респондентів – доросле населення України (18+). Польовий етап здійснено компанією New Image Marketing Group з 15 по 29 січня 2024 року.
Відео:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк