Як Україні запровадити “штрафні бали” за порушення ПДР? Перші кроки
8 жовтня, 15:00 - презентація розробленої Білої книги «Запровадження системи штрафних балів для підвищення безпеки дорожнього руху в Україні».
Організатор: Центр демократії та верховенства права.
Учасники: Петро Король - (GHAI); Катерина Лозовенко - (ЦЕДЕМ); Микола Ільчук - (ЦЕДЕМ); Олеся Холопік - (ЦЕДЕМ); Віктор Загреба - (ЦЕДЕМ), онлайн; Максим Колодяжний - к.ю.н., с.н.с., завідувач відділу кримінологічних досліджень вивчення проблем злочинності, НДІ ім. Сташиса; Олексій Білошицький - перший заступник начальника департаменту патрульної поліції України; Євген Зборовський - начальник Державної служби України з безпеки на транспорті; Максим Дмитренко - заступник начальника управління автоматичної фіксації порушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті – начальник відділу впровадження систем автоматичної фіксації порушень департаменту державного нагляду (контролю) за безпекою на наземному транспорті Державної служби України з безпеки на транспорті, онлайн; Ануш Білошицька - начальниця відділу адміністрування системи автоматичної фіксації Державної установи «Центр інфраструктури та технологій МВС України», онлайн; Сергій Александров - начальник відділу технічного регулювання на транспорті, МІУ, онлайн; Богдан Глядик - юрист; Дмитро Купира - (Центр громадянського представництва "Життя"); Оксана Левицька - (Центр громадянського представництва "Життя"), онлайн; Костянтин Щербаченко - (ГО “Українська асоціація аудиторів безпеки автомобільних доріг"); Костянтин Андріюк - громадський активіст; Олександр Гречко - (ГО "Пасажири Києва"); Павло Храмов - (Ініціатива "Харків для Людей"), онлайн; Микола Полюхович - U-Cycle (ГО “Асоціація велосипедистів Києва”), онлайн; Кирило Лойко - (ГО “ФОРЗА”), онлайн; Оксана Романуха - (ГО “Impact”), онлайн; Наталія Капля - (ГО “Громадський контроль. Відкритість.Прозорість.Підзвітність”), онлайн; Михайло Серебряков - (ГО "Разом проти корупції"); Артем Полюх – МотоХелп; Максим Шульга - ЦЕДЕМ.
Модераторка: Катерина Лозовенко - координаторка кампанії “За безпечні дороги”, (Центр демократії та верховенства права).
Коротко. В рамках кампанії «За безпечні дороги» учасники заходу презентують розроблену policy paper, Білу книгу «Запровадження системи штрафних балів для підвищення безпеки дорожнього руху в Україні» та представлять необхідні зміни до КУпАП щодо суворішої відповідальності за повторне порушення правил руху.
Довідково. Від початку повномасштабної війни Україна втратила безліч життів. Проте не лише війна забирає життя співгромадян – люди продовжують помирати й на дорогах наших міст внаслідок аварій.
Згідно зі статистикою Департаменту патрульної поліції, у 2023 році сталося 23 642 ДТП, в яких загинули 3 053 людини. Тобто минулого року на українських дорогах щодня втрачали життя щонайменше восьмеро людей.
Саме тому питання підвищення безпеки дорожнього руху, актуалізації українського законодавства, його покращення та наближення до європейського рівня - були і залишаються актуальними.
Формат заходу – офлайн ( Зала 2) + онлайн-включення.
Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 2).
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Акредитація для участі: events@cedem.org.ua.
Акредитація триватиме до 10:00 07 жовтня 2024 р. Для підтвердження необхідно вказати ім’я, прізвище і назву видання або організації.
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/c/UkrinformTV.
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Підсумкові матеріали:
Аналітики пропонують запровадити в Україні "штрафні бали" за порушення ПДР
У Центрі демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) пропонують запровадити в Україні "штрафні бали" за порушення ПДР і позбавляти права керування у разі повторного вчинення окремих порушень.
Про це під час презентації в Укрінформі Білої книги «Запровадження системи штрафних балів для підвищення безпеки дорожнього руху в Україні» заявили представники ЦЕДЕМ Віктор Загреба та Микола Ільчук.
Ільчук пояснив, що у ЦЕДЕМ наразі пропонують щодо 4 правопорушень як особливо небезпечних - проїзд на заборонений сигнал світлофора або жест регулювальника, порушення правил проїзду перехресть, порушення правил обгону, порушення правил проїзду пішохідних переходів – зробити так, щоб у разі вчинення порушення двічі упродовж року водії отримували у два-три рази більший штраф від того, що встановлюється за те або інше порушення, вчинене уперше.
«У випадку, якщо водій протягом року порушить двічі, тобто три рази повториться (це правопорушення – ред.), то він отримає не тільки ще у 10 разів більший штраф від попереднього, він також отримає позбавлення права керування (на термін від пів року до року – ред.). Це не штрафні бали, це дуже далека від цього система. Але ми вважаємо, що це б стало таким першим кроком, можливо, перехідним моментом, і з цього можна було б почати», - переконаний він.
У ЦЕДЕМ виділили кілька базових положень, які важливо погодити щодо питання впровадження системи штрафних балів в Україні. За словами Загреби, важливо, щоб штрафні бали були обов’язковими, а не варіативними – тобто не замінником і не опціональним стягненням до штрафу, а обов’язковим додатком до штрафів для тих порушень, на які це буде поширюватися.
«Серед цих положень – те, що штрафні бали є стягненням, і так має бути записано у законодавстві, а не різними іншими креативними термінами – наприклад, «міра відповідальності» або «умовна величина». Це юридично неправильно, бо штрафні бали є саме стягненням. Друге, штрафні бали самі по собі не такі важливі, як питання позбавлення права керування. Важливо, щоб цей наслідок був болючим та неминучим для тих, хто назбирав ці штрафні бали», - сказав він.
Експерт ЦЕДЕМ поінформував, що буквально за два місяці до повномасштабного вторгнення у Верховній Раді був зареєстрований законопроєкт № 6502, який стосується впровадження штрафних балів.
Він зазначив, що щодо цього документа є питання щодо застосування штрафних балів лише до порушень, які були зафіксовані не в автоматичному режимі, і не застосування штрафних балів до тих порушень, які були зафіксовані в автоматичному режимі.
«Інший принциповий пункт полягає у тому, що ці бали мають застосовуватися до всіх порушень, які будуть визначені законодавцем, незалежно від режиму їхньої фіксації. Такий принцип дозволить у повній мірі реалізувати можливості системи автофіксації, яка в Україні є успішною», - заявив Загреба.
Він поінформував, що щодо впровадження штрафних балів має бути реалізована персональна відповідальність.
«Ми дійшли до висновку, що відповідальність юридичної особи – це хибний шлях. Має бути відповідальність лише фізособи-водія і обов’язок власника водія правдиво повідомити інформацію про реального водія (транспортного засобу – ред.)», - пояснив представник ЦЕДЕМ.
Перший заступник начальника департаменту Патрульної поліції України Олексій Білошицький констатував, що штрафні бали – це однозначно те, що має бути впроваджено в Україні.
Як повідомляв Укрінформ, на початку 2022 року у парламенті був зареєстрований законопроєкт №6502 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та інших законів України щодо впровадження обліку штрафних балів за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху».
Цим законопроєктом передбачається запровадження системи нарахування штрафних балів за порушення правил дорожнього руху, зафіксованих не в автоматичному режимі.
Відео:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк