Об’єднані громади Житомирщини роблять ставку на туризм
Об’єднані територіальні громади Житомирської області ставлять на туризм.
Про те, як його розвивати, йшлося на тренінгу "Створення туристичних активів ОТГ для формування місцевого туристичного простору", який пройшов у п’ятницю, 16 лютого, в Житомирському Центрі розвитку місцевого самоврядування, створеному за підтримки Програми "U-LEAD з Європою" та Мінрегіону.
У тренінгу взяли участь представники ОТГ, туристичних фірм, громадських організацій, науковці та підприємці, повідомляє кореспондент Укрінформу.
"Ми почали працювати із тими, хто хоче розвивати туризм в ОТГ та знає, що потрібно зробити для того, аби Житомирська область стала привабливою для мандрів. Звичайно, у нас є багато місць, але для їх популяризації потрібно передовсім розвивати інфраструктуру. Створення якісного сервісу – це не лише прибутки, а й нові робочі місця в сільській місцевості. Центр готовий надати допомогу всім, хто має чітку стратегію і готовий розпочинати змінювати свої ОТГ вже зараз", - акцентував директор Житомирського ЦРМС Василь Невмержицький.
Через скайп-зв’язок із учасниками тренінгу поспілкувався директор Департаменту науково-освітнього забезпечення та розвитку підприємництва на селі Мінагрополітики Андрій Стефанович. За його словами, Житомирська область має стратегічне значення і повинна скористатися тією перевагою, що межує з Київщиною.
"В ОТГ з’явився новий інструмент для розвитку, яким є туризм. Мова йде про те, що Житомирська область повинна витягнути на вихідні людей зі столиці до себе. Аби турист затримався, йому потрібно щось цікаве показати, нагодувати його і забезпечити ночівлею. У самому Житомирі мало атракцій, але гостям можна запропонувати околиці, де свіже повітря і чиста природа. Тобто, ми робимо ставку на 2-3-денні тури Житомирщиною і активно над цим працюємо", - підкреслив Стефанович.
Цікавим досвідом розвитку туристичної інфраструктури поділилася директор Агенції місцевого органічного розвитку Баранівської міської ОТГ Наталія Свінціцька. На території громади розташовані завод із виробництва органічної молочної продукції "Органік Мілк", єдиний в Україні музей фарфору, вольєр з плямистими оленями, музей українського побуту, садиба тітки видатної української поетеси Лесі Українки, де природа надихала Лесю на створення "Лісової пісні".
Баранівська міська ОТГ виграла грант Європейського Союзу у розмірі 800 тис. євро. Завдяки цим коштам розпочалася реалізація проекту "Молодіжний кластер органічного бізнесу Баранівської міської ОТГ". Зокрема йдеться про будівництво сироварні з дегустаційним залом. Планують також побудувати холодильну установку із сортувальною лінією для заготівлі ягід чорниці, якими щедрі навколишні ліси.
"Ми вивчили успішний досвід Буковини і готуємося втілювати наші ініціативи через сільськогосподарські кооперативи, адже багато селян зацікавлені у такій формі співпраці", - каже Свінціцька.
До того ж, у Баранівській ОТГ взяли курс на розвиток спортивного рибальства. Там створили кооператив, зарибнили водойму і цього року розпочнуть будівництво рибальських будиночків, аби зацікавити якомога більше туристів.
Селищний голова Новоборівської ОТГ Григорій Рудюк впевнений, що його громада також має чимало шансів стати привабливою для туристів. На території ОТГ є штучна водойма площею понад 1000 га з пляжем і мальовничим лісом. Недалеко туристам можна показати козацьку церкву XVII століття, а також Музей коштовного і декоративного каміння. Якщо організувати 3-4-денний фестиваль, то туристи це оцінять і захочуть повернутися туди знову.
Не менший потенціал має і Тетерівська ОТГ, що поблизу Житомира. Сільський голова Валентина Ільницька розповіла про оточений скелями санаторій "Дениші" з родоновою водою, Тригірський монастир, руїни замку Терещенків.
У Семенівській сільській ОТГ вже розробляють туристичний веломаршрут. Як розповіла сільський голова Наталія Семенюк, гості можуть побувати в музеї британського письменника Джозефа Конрада, на риболовлі, піти в ліс за грибами, завітати на ферми, де вирощують коней та овець, також туристам можуть запропонувати комфортний відпочинок і смачні місцеві страви.
Представники місцевих турфірм підтримують ініціативи об’єднаних громад. На їхнє переконання, місцеві туроператори роблять все для того, аби вивезти туристів за межі Житомира та області. Хоча останні кілька років спостерігається зростання інтересу гостей з інших областей та навіть країн до Житомирщини. Тому саме зараз пора створити готовий суто житомирський туристичний продукт.
Чимало цікавих пропозицій мають і підприємці. Про свою готовність працювати заради позитивного туристичного бренду області заявила і директор розсадника "Брусвяна", на базі якого вже 5 років поспіль проводиться ягідний фестиваль "Брусвяна Україна".
Оптимізму щодо розвитку туристичної галузі на Житомирщині додає і те, що на березневій сесії обласної ради готуються створити комунальну установу "Житомирський обласний Туристичний інформаційний центр".
Програма "U-LEAD з Європою" спільно фінансується Європейським Союзом і його країнами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією.