Порошенко розповів, скільки інвестували у Бескидський тунель
Новозбудований Бескидський тунель у Карпатах є символом України як надійного партнера із транзиту вантажів та співпадає з європейським напрямком руху України.
Про це заявив Президент Петро Порошенко, виступаючи на офіційній церемонії відкриття тунелю, повідомляє кореспондент Укрінформу.
«Дуже важливо, що Україна стає надійним транзитером не лише газу й енергоносіїв, але й вантажів. Сьогодні це стало можливим. Цей тунель є частиною міжнародного транспортного 1,5-тисячного кілометрового транспортного коридору Трієст-Любляна-Будапешт-Братислава-Ужгород-Львів. Львів і Трієст зараз разом - надзвичайно важливо і символічно», - сказав Порошенко.
За його словами, 60 % експортного потоку, який перевозиться залізницею, йде саме через Бескидський тунель.
Порошенко наголосив і на важливості того, що напрямок Бескидського тунелю пролягає у Європу, а також того, що, зважаючи на агресію Росії, її намагання розділити Україну, тунель «міцно зв'язав» Галичину і Закарпаття.
Водночас Президент розповів, що плани на будівництво тунелю з'явилися ще 1998 року, але реальне будівництво тривало протягом останніх чотирьох років. Глава держави відзначив, що тунель вдалося побудувати на сім місяців раніше запланованих термінів, вклавшись у кошторисну документацію.
«Цей тунель є символом співпраці Укрзалізниці, української влади, Європейського банку реконструкції і розвитку, Європейського інвестиційного банку, коли, об'єднавши зусилля, ми продемонстрували, що здатні в умовах війни, в умовах агресії робити масштабні проекти такого рівня. Майже три мільярди гривень було інвестовано для того, щоб це стало можливим», - зауважив Порошенко.
Після виступу Президента керівник Укрзалізниці дав розпорядження запустити двосторонній рух потягів Бескидським тунелем.
Як повідомлялося, Бескидський тунель розташований у Карпатах, на Бескидському перевалі. Він був прокладений у 1886 році і вже вичерпав свій експлуатаційний ресурс. Низька пропускна здатність тунелю створювала обмеження для міжнародного транспортного коридору. Бескидський тунель належить до 5-го Пан'європейського транспортного коридору (Італія - Словенія - Угорщина - Словаччина - Україна).
У 2006 році Укрзалізниця оголосила тендер на реконструкцію Бескидського тунелю. Підготовчі роботи розпочалися у 2011 році. У жовтні 2017 року будівництво тунелю було завершено та почались роботи із прокладання колій. У січні 2018 року Укрзалізниця повідомляла, що прокладено 2,3 км колій на підходах та у самому тунелі. Вартість робіт становить понад 102 млн євро. Після завершення будівництва пропускна спроможність тунелю має збільшитись з 47 до 100 пар поїздів на добу, а швидкість проходження зросте з 15-40 до 60-70 км/год.