Баржа з контрабандними цигарками потрощила 17 пірсів поблизу Одеси

Несамохідна баржа, на борту якої компанія-фрахтувальник транспортувала велику партію цигарок з допомогою катера "Паралель", потрощила під час шторму 19 листопада 17 пірсів та підйомні крани причалу "121 Сухий Лиман" поблизу Одеси.

Власники пірсів готують позови щодо компенсації збитків до компанії-фрахтувальника баржі, портом приписки якої є Ізмаїл, а судновласником - ПрАТ "Українське Дунайське пароплавство", повідомляє кореспондент Укрінформу.

"Як тільки стане відомо, хто є належними відповідачами за заподіяні багатомільйонні збитки від навалу баржі на гідротехнічні споруди, власники пірсів - члени причалу звернуться до них з відповідними вимогами. Адже судном потрощено не лише пірси, а й багато кранів для підйому та спуску малих плавзасобів", - зазначив директор причалу "121 Сухий Лиман" Юрій Грязєв.

За даними заступника міністра інфраструктури України Юрія Лавренюка, завантаження на борт ліхтера UDP-DM-2309-УДП, що є власністю ПрАТ "Українське Дунайське пароплавство", вантажу цигарок здійснено в ніч проти 19 листопада на зовнішньому рейді. Фрахтувальником судна (ліхтера UDP-DM-2309-УДП), є миколаївське ТОВ "Нота Шипінг".

Ділові відносини між компаніями напружені: у жовтні поточного року ПрАТ "УДП" звернулось до компанії-фрахтувальника про повернення ліхтера через заборгованість по оплаті, але безуспішно - фрахтувальник уникав зустрічей і не повідомляв місцезнаходження баржі, після чого ПрАТ "УДП" підготувало позов до суду. А 23 жовтня "у зв'язку з порушенням договірних фінансових зобов'язань" судновласник направив діловому партнеру - "Нота Шиппінг" - повідомлення про розрив відносин. Крім того, в ПрАТ "УДП" стверджують, що не мали жодних відомостей про передислокацію ліхтера і транспортування вантажу цигарок.

Так само, очевидно, будуть висунуті вимоги про оплату наданих послуг власнику буксирного судна "Паралель", портом приписки якого теж є Ізмаїл. Адже команда водолазів Одеського порту виявила витікання нафтопродуктів з борту буксира, якого викинуло штормовою хвилею на мілководдя пляжу "Дельфін". І спеціальна портова бригада ЛАРН (з ліквідації аварійних розливів нафтопродуктів) вжила невідкладних заходів (бонування) для запобігання забрудненню моря паливно-мастильними матеріалами.

За словами керівника порту порту Ігоря Ткачука, "довкола перекинутого буксира було заведено комплект зі 100-метрових бонових загороджень".

Власником буксира "Паралель" є представник одеської компанії "Нові технології-Україна" Олена Петракова. За даними Мінінфраструктури, судно рухалось вночі з виключеним траспондером і тягнуло баржу, на борту якої співробітники СБУ, ДПСУ та ВБ АМПУ виявили понад 9 тисяч коробів цигарок, у кожному з яких було їх по 500 пачок.

Читайте також: Аварія буксиру "Паралель" дала старт справі про рекордну контрабанду

Причому ліхтер UDP-DM-2309-УДП не вперше попадається працівникам підрозділів ДПСУ І СБУ, що борються з контрабандою. 31 липня 2017 року баржу затримали, за даними правозахисника Георгія Блощиці, в акваторії Миколаївського порту, коли на неї перевантажували більше мільйона пачок сигарет з теплохода Hermes . Згодом, щоправда, арешт з судна чомусь зняли.

Станом на 18 год. 22 листопада баржу так і не зняли з мілини неподалік селища Таїрове Овідіопольського району Одеської області.

Як повідомлялося, слідчі Одеського облуправління СБУ розслідують під процесуальним керівництвом облпрокуратури схему транспортування буксиром "Паралель" та баржею рекордної партії контрафактних цигарок, відповідно до ч. 2 ст. 201 (переміщення товарів через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю, вчинене в особливо великих розмірах) Кримінального кодексу України.

Фото: ДПСУ