Власник танкера Delfi має компенсувати 2,7 мільйона за ліквідацію наслідків аварії - суд
Господарський суд Одеської області під головуванням Ірини Малярчук розглянув цивільну справу за позовом Адміністрації морських портів України до власника танкера-бункерувальника Delfi про компенсацію АМПУ затрат.
Про це йдеться в Реєстрі господарських справ, повідомляє Укрінформ.
"Суд вирішив задовольнити повністю позов ДП "Адміністрація морських портів України" в особі Одеської філії АМПУ про стягнення 2 млн 743 тис. грн витрат, пов`язаних з аварійною морською подією. Стягнути зазначені кошти з компанії-судновласника Mіscter Drake PS, зареєстрованої у Великій Британії", - йдеться у рішенні суду.
Зазначається, що суд також зобов'язав власника судна Delfi сплатити 42 тис. грн судового збору.
Варто зазначити, що суд визнав необґрунтованими твердження представника компанії Mister Drake PC про те, що капітан Одеського порту не надав судновласнику достатньо часу для підняття танкера з мілини і відбуксирування своїми силами до порту Чорноморськ.
У констатуючій частині рішення суду також зазначено, що після переміщення танкера Delfi до порту Чорноморськ Держекоінспекція в Одеській області звернулася з листом до відповідача з вимогою здійснення обстеження в районі одеського пляжу «Дельфін» та привести акваторію до належного стану шляхом прибирання залишків судна, однак цього не було виконано.
22 листопада 2019 року танкер Delfi сів на мілину біля узбережжя Одеси. Судновласник не дозволив екіпажу залишити судно, а рятувальні катери не могли підійти до нього через шторм. Також судно не мало належних реєстраційних документів.
Внаслідок витоку нафтопродуктів з борту судна сталося забруднення акваторії морського порту, аналізи інспекторів Держекоінспекція Кримсько-Чорноморського округу показали перевищення допустимої концентрації нафтопродуктів у морській воді у 157 разів. Через пів року судновласник запевнив Генпрокуратуру, що підніме судно і прибере з узбережжя за власний кошт. Однак не зумів виконати своїх зобов'язань протягом 9-и місяців.
Протягом липня-вересня операцію підняття судна з мілини була виконана під управлінням АМПУ. У ній взяли участь Одеська філія АМПУ, компанія "Бруклін-Київ" та компанія "Краншип". 10 вересня танкер перемістили до морського порту Чорноморськ.