Розвиток портів гальмує застаріла інфраструктура - глава Одеської ОДА
Розвиток портової галузі в Україні гальмують застаріла залізнична інфраструктура, повільне відновлення глибин біля причалів, а також неефективне управління державними стивідорними компаніями.
Про це на форумі «Інфраструктура півдня України» сказав голова Одеської обласної державної адміністрації Сергій Гриневецький, передає кореспондент Укрінформу.
"Я вважаю, що морегосподарський комплекс у нинішніх умовах має стати локомотивом економіки, своєрідним магнітом для різних об'єктів господарювання. Через 12 терміналів трьох морських портів - Чорноморськ, Південний і Одеський - зараз здійснюється експорт 73 відсотків експортних вантажів вітчизняних підприємств. Однак успішний розвиток галузі гальмують застаріла залізнична інфраструктура, якою вантажі надходять в порти, повільні темпи відновлення глибин біля причалів, а також неефективне управління державними стивідорними компаніями внаслідок частої зміни кадрів", - зазначив Гриневецький.
На його думку, ефективності роботи портової галузі сприятиме реалізація проєктів концесії та приватизація об'єктами портової інфраструктури в порту Чорноморськ, Усть-Дунайський та Білгород-Дністровському морських портах, а також вивільнення держпідприємств портової галузі від непрофільних активів за відсутності обмежень, пов'язаних із забезпеченням національної безпеки.
Як наголосив Гриневецький, Україна стала першою країною, яка не є членом Євросоюзу, але буде головувати при обговоренні "Стратегії ЄС для Дунайського регіону" з листопада 2021 по листопад 2022 року. І запропонував керівництву Мініфраструктури "відновити координаційний механізм і визначити середньостроковий план дій України в реалізації Дунайської стратегії країн-учасниць, оскільки Україна втрачає позицію транзитної держави - Румунія майже монополізувала сполучення дунайською річковою магістраллю з Чорним морем".
Низку пропозицій для розбудови транспортної інфраструктури у межах Одеси висловив мер Одеси Геннадій Труханов. Зокрема, він наголосив на потребі термінової реконструкції дамби на Хаджибейському лимані, удосконаленні транспортної логістики при доставці вантажів до Одеського морського порту, а також реалізації проєктів будівництва об'їзної дороги, системи водовідведення та берегозахисних споруд.
Розв'язанню проблем транзитних маршрутів, у першу чергу маршруту "Європа-Центральна Азія", підвищення конкурентоспроможності підприємств морегосподарського комплексу та залученню інвестицій в портову інфраструктуру присвятили свої виступи на форумі міністр закордонних справ Дмитро Кулеба, виконавчий директор групи компаній "TIС" Микита Грубов, один із співзасновників поромного комплексу "Орлівка - Ісакча" Юрій Дімчогло, керівник галузевої групи «Інфраструктура» і партнер «Делойт» в Україні Дмитро Павленко та інші учасники форуму.