У Харкові працівники авіазаводу вийшли на пікет через зарплатні борги
Працівники Харківського державного авіаційного виробничого підприємства (більш відомого як ХАЗ, Харківський авіазавод) вийшли на пікет через зарплатні борги, накопичені за попередні роки.
Про це повідомляє кореспондент Укрінформу.
Спочатку працівники зібралися на території заводу, де з ними (без присутності ЗМІ) спілкувався начальник управління авіабудування Державного концерну «Укроборонпром» Геннадій Януль. Згодом біля пів сотні людей пішки вирушили від прохідної підприємства до будівлі Харківської облдержадміністрації.
Основні вимоги, заявлені на пікеті, повне погашення зарплатної заборгованості, повне завантаження роботою, зарахування пенсійного стажу та звільнення гендиректора Олександра Кривоконя, котрий знаходиться на посаді з кінця квітня поточного року. Люди не задоволені процесом оптимізації, початим керівником, та звільненнями.
«Ми хочемо жити, працювати, щоб завод працював і був гордістю міста Харкова, а не болючою точкою», - заявив голова профспілки Михайло Погорєлов.
Представників профспілки заводу запросили на зустріч із в.о. голови Харківської ОДА Олександром Скакуном. Вони передали свої вимоги в письмовому вигляді.
Начальник управління авіабудування «Укроборонпрому» Геннадій Януль у коментарі ЗМІ повідомив, що концерн не має підстав для звільнення керівника ХАЗу.
«За цей час він налагодив при, не побоюся цього слова, певному саботажі попереднього керівництва і персоналу дуже успішну інформаційну роботу, приніс нове замовлення – один закордонний контракт (йдеться про складний капремонт літака з Єгипту - ред.). Для такого підприємства, яке має складний фінстан, це досить значний контракт», - пояснив Януль.
Як повідомляв Укрінформ, профспілка заводу висловила недовіру гендиректору. Той, у свою чергу, заявив, що вважає претензії саме до його роботи протягом 4 місяців надуманими.
За інформацією Кривоконя, профспілка висловила йому недовіру без проведення зборів колективу. Він заявляє, що на підприємстві виплачується поточна заробітна плата.
3 вересня на сторінці підприємства у Фейсбуці оприлюднено заяву трудового колективу, згідно з якою працівники не згодні з думкою профспілки та вважають її суб’єктивною.
За даними Кривоконя, з заводу звільнилося за час його роботи понад 250 людей, і потрібно звільнити ще близько 300 працівників, які вже не мають наміру повертатися до роботи чи фізично не можуть цього зробити через вік.
Як повідомлялося, 12 травня керівник Державного концерну «Укроборонпром» Юрій Гусєв затвердив антикризовий план для Харківського державного авіаційного виробничого підприємства. Зокрема, ним передбачається добудова та передача в лізинг українському перевізнику двох Ан-74, завантаження замовленнями на виготовлення запчастин, обслуговування літаків, списання непотрібного металобрухту, передачу в оренду об’єктів на території підприємства.
Харківське державне авіаційне виробниче підприємство - одне з підприємств авіаційної промисловості України, що спеціалізується на повному циклі робіт із серійного виробництва, доопрацювання та технічного обслуговування в процесі експлуатації вироблених літаків.
У червні 2015 року ХАЗ, уже в стані банкрутства, увійшов до концерну «Укроборонпром». Включений у список підприємств, що наразі не підлягають приватизації. Загальна сума боргових зобов’язань ХАЗ – понад 4 млрд грн. З них 2 млрд грн - перед держбюджетом, що пов’язано з випуском у 2009 році облігацій під державні гарантії. Зарплатні борги, накопичені за попередні роки, становлять 263 млн грн.